Izolacje.com.pl

Zaawansowane wyszukiwanie

BMI: To nigdy nie jest tylko dach

Włodzimierz Kurpiński, dyrektor marketingu w BMI Group Poland
BMI

Włodzimierz Kurpiński, dyrektor marketingu w BMI Group Poland


BMI

Włodzimierz Kurpiński - dyrektor marketingu w BMI Group Poland - w rozmowie z Jarosławem Guzalem przedstawia rozwiązania na dachy płaskie i skośne, a także plany firmy na najbliższe miesiące.

Zobacz także

Redakcja miesięcznika IZOLACJE BAUMIT: Innowacje to nasze drugie imię

BAUMIT: Innowacje to nasze drugie imię BAUMIT: Innowacje to nasze drugie imię

Prezes zarządu BAUMIT Zbigniew Kaliciński podsumowuje 30 lat działalności firmy, mówi też o planach inwestycyjnych, strategii oraz perspektywach rozwoju kierowanego przedsiębiorstwa w kontekście tendencji...

Prezes zarządu BAUMIT Zbigniew Kaliciński podsumowuje 30 lat działalności firmy, mówi też o planach inwestycyjnych, strategii oraz perspektywach rozwoju kierowanego przedsiębiorstwa w kontekście tendencji na rynku budowlanym.

Redakcja miesięcznika IZOLACJE Leca Polska: Nasz sukces opiera się na solidnych fundamentach

Leca Polska: Nasz sukces opiera się na solidnych fundamentach Leca Polska: Nasz sukces opiera się na solidnych fundamentach

50 lat minęło od położenia fundamentów pod Przedsiębiorstwo Produkcji Keramzytu, które wrosło w krajobraz Gniewu i stało się jego przemysłową wizytówką. W rozmowie z Michałem Bąkowskim, obecnym dyrektorem...

50 lat minęło od położenia fundamentów pod Przedsiębiorstwo Produkcji Keramzytu, które wrosło w krajobraz Gniewu i stało się jego przemysłową wizytówką. W rozmowie z Michałem Bąkowskim, obecnym dyrektorem firmy przekształconej na Zakład Produkcji Kruszyw Leca Polska, przybliżamy fakty z jej historii i wybrane szczegóły drogi do sukcesu.

Redakcja miesięcznika IZOLACJE SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza

SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza

Czym charakteryzuje się rynek izolacji natryskowych? O perspektywach oraz kierunku rozwoju branży mówi Tomasz Tomczak, prezes Stowarzyszenia Wykonawców Izolacji Natryskowych.

Czym charakteryzuje się rynek izolacji natryskowych? O perspektywach oraz kierunku rozwoju branży mówi Tomasz Tomczak, prezes Stowarzyszenia Wykonawców Izolacji Natryskowych.

Pierwsza informacja, jaką znalazłem o wejściu BMI na polski rynek, pochodziła z 2016 roku. To wtedy Grupa wzięła pod swoje skrzydła firmę Icopal i Monier Braas.

Dwa lata temu Grupa BMI stała się właścicielem, głównym udziałowcem wielu spółek na terenie Europy. Natomiast jeśli chodzi o Polskę, to ten fakt dotyczy spółek Monier Braas, Icopal i Awak. Tak naprawdę do zeszłego roku, do momentu kiedy nie nastąpiły zmiany na poziomie zarządzania Grupą w Polsce, niewiele się działo pod tym kątem. Dopiero kiedy stanowisko prezesa zarządu objął Konrad Machula, zmiany zaczęły się realizować.

Kiedy to konkretnie nastąpiło?

W połowie zeszłego roku. Cały top menagement Grupy BMI w Polsce jest nowy, został zbudowany silny zespół, który ma przeprowadzić rebranding spółek i stworzyć bardzo silną markę BMI. Ma to być taka marka parosolowa nad już istniejącymi bardzo mocnymi firmami w Polsce. I zarówno Braas, który jest liderem w swoim obszarze działania, jak i Icopal, który również jest liderem na rynku pokryć do dachów płaskich, powodują, że to zadanie może wcale nie być łatwe. W tym kontekście niezwykle ważny jest proces konsolidacji struktur spółek.

Wizją firmy Standard Industries, która jest głównym właścicielem spółki BMI, jest dostarczenie kompleksowej oferty na rynek dachowy. I to jest chyba główny kierunek związany chociażby z akwizycją i z łączeniem pewnych spółek czy przejmowaniem pewnych podmiotów. Właściciele firmy podjęli decyzję, że chcieliby dostarczać inwestorom i klientom rozwiązania od A do Z, w pełnym obszarze pokryć dachowych, zarówno do dachów płaskich, jak i spadzistych. Stąd też odpowiedni dobór spółek do tej strategii, jak chociażby sytuacja związana z marką Schiedel, którą jest również w grupie Standard Industries, ale nie została włączona do marki BMI, ponieważ jest to troszeczkę inny obszar działania. Grupa Schiedel w głównej mierze koncentruje się na kominach, więc to w naszym mniemaniu nie jest element związany z dachem. Dlatego w strukturach BMI są marka Icopal i marka Braas jako marki wiodące i marka uzupełniająca, jaką jest Awak, która produkuje klapy dymowe do dachów płaskich i świetliki.

Podczas tegorocznej wizyty na targach BAU w Monachium widziałem ogromne stoisko Grupy BMI. Widziałem też, że w ramach tego brandu było więcej firm niż te, które Pan wymienił. Pamiętam, że na pewno przy tej okazji był widoczny Vedag, który w Państwa strukturach w Polsce nie funkcjonuje.

To się wiąże tak naprawdę z regionalizacją i z tym, że w różnych obszarach Europy różne spółki reprezentują pewne obszary działalności firmy. I tak na przykład w południowej części Europy odpowiednikiem Braasa jest marka Bramac. To jest też marka Moniera, tyle że historycznie została nazwa marki, która tam na rynku jest znana i funkcjonuje.To samo dotyczy Icopala, który wszędzie występuje pod swoją nazwą, ale w jego ramach mamy takie spółki jak Sinplast we Francji, wspomniany wcześniej Vedag czy chociażby Villas. Te dwie ostatnie już w Polsce nie istnieją, ale na innych rynkach w ramach Icopala działają i mają swoją renomę.

Jaki pomysł na działanie na polskim rynku ma Grupa BMI? Co nowego chcą Państwo wnieść?

Przede wszystkim to, co chcielibyśmy dostarczać na rynek, to są rozwiązania. Nie systemy, nie produkty, ale właśnie rozwiązania. A więc złożoność systemów, uzupełniona również o produkty niewchodzące w skład systemu, jak chociażby połączenie pokryć dachowych z klapami dymowymi i świetlikami. Z drugiej strony chcielibyśmy również dawać i wdrażać na polski rynek produkty, które dają naszym klientom sprawdzone i innowacyjne rozwiązania. Obecnie przyświecającą nam maksymą jest "It is never just a roof", czyli "To nigdy nie jest tylko dach". Dla nas to nie jest dach, dla nas to jest bezpieczeństwo ludzi, którzy mieszkają i pracują pod tym dachem, bezpieczeństwo ich rodzin, generalnie święty spokój, który zapewnia dobry, porządnie wykonany i innowacyjny dach.

Standard Industries to bardzo duży gracz na rynku Ameryki Północnej. Czy w tych działaniach, o których Pan mówi, będzie również odbywał się swego rodzaju transfer technologii zza oceanu? Jakie technologie mogą trafić na nasz rynek?

Oczywiście będziemy korzystać z najlepszych praktyk w kontekście produktowym. Mam tu na myśli chociażby wdrożenie na polski rynek systemu membran syntetycznych. To jest alternatywa dla pokryć syntetycznych z PVC znacznie korzystniejsza niż klasyczne syntetyki. To, co się u nas pojawi, to na pewno projekt pod nazwą BMI Roof Pro, czyli program certyfikacji i gwarancji dla wykonawców i inwestorów. Na pewno oprócz tego będziemy też implementowali inne rozwiązania.

Skupmy się przez chwilę na firmie Icopal. To bardzo duży gracz na rynku. Z jednej strony producent wszelkiego rodzaju pap, z drugiej dostawca rozwiązań do hydroizolacji. Czy w zakresie oferty produktowej coś się zmieni? Jaki mają Państwo plan na Icopala?

Na pewno to, co chcemy zrobić z Icopalem, to wzbogacić jego ofertę, tak jak wspomniałem, przede wszystkim o produkty związanie z pokryciami syntetycznymi. Chcemy uczyć rynek pokryć syntetycznych, ponieważ na chwilę obecną rynek pokryć dachów płaskich to jest udział w proporcji 80% bitumy do 20%, które stanowią syntetyki. W Europie Zachodniej jest odwrotnie. Dlatego chcemy nauczyć rynek polski stosowania rozwiązań pokryć syntetycznych. W przypadku Icopala będziemy dążyli między innymi do większej synergii z ofertą firmy Awak. To są świetne produkty, które muszą się uzupełniać.W kontekście kompleksowości oferty będziemy również uzupełniać ją o tzw. komponenty, czyli o produkty dodatkowe, wchodzące w skład systemu, jak chociażby termoizolacja dachu, różnego rodzaju elementy uzupełniające obróbki blacharskie itd.

Wspomniał Pan o rozwiązaniach syntetycznych na dachy płaskie. Chyba rzeczywiście widoczny jest trend w sięganiu po nowe rozwiązania. Coraz więcej widzimy różnego rodzaju membran, rozwiązań bezszwowych i coraz widoczniejsze jest odejście od tradycyjnych bitumów. Z drugiej strony Icopal jest liderem w tym segmencie. Dla Grupy BMI przejście w kierunku tych nowoczesnych rozwiązań to jednocześnie po trosze strata tych udziałów w rynku.

Syntetyki to jest na pewno kierunek, w którym zmierza cały świat. Polska jest ewenementem w tej dziedzinie. Trend idzie w kierunku membran jednowarstwowych, które są lepsze w porównaniu do konieczności stosowania chociażby dwóch warstw, podwójnej robocizny, z czym mamy do czynienia w przypadku bitumów.Dla mnie obecne rozwiązania bitumiczne są idealne do renowacji dachów. Natomiast nowoczesny dach, przemysłowy dach o bardzo dużej powierzchni to dla mnie przede wszystkim "syntetyk".

Przejdźmy teraz do firmy Monier Braas. Tu mamy do czynienia już z pokryciami dachowymi. Co nowego Grupa BMI planuje wprowadzić w tym obszarze?

Braas jest liderem w dachówce betonowej i tutaj się niewiele zmienia. Natomiast chcemy oczywiście aktywować i powalczyć o rynek dachówki ceramicznej. Oprócz tego będziemy rozszerzać i uzupełniać ofertę przede wszystkim o komponenty, które mogą wchodzić w skład systemu, jak chociażby membrany bitumiczne, które w tej chwili Icopal produkuje również dla Braasa.

Tak jak Pan wspomniał, BMI ma być firmą oferującą kompleksową ofertę na dach płaski i skośny. W tym wszystkim brakuje mi wątku izolacji, choć doskonale wiemy, że Braas ma w swojej ofercie twarde poliuretanowe izolacje nakrokwiowe. Czy w tym zakresie planujecie rozszerzać swoją ofertę?

W przypadku dachów skośnych na chwilę obecną nie widzę konieczności uzupełniania oferty o produkty izolacyjne. Natomiast oczywiście, jeśli chodzi o dachy płaskie kierunkiem dla nas są izolacje typu PUR i PIR i będziemy szukali rozwiązań tym obszarze. Proszę pamiętać, że w ramach marki Icopal jesteśmy producentem styropianu. Być może uprzedzę Pańskie pytanie, ale jeśli chodzi o wełnę mineralną, to na polskim rynku z jednym z producentów współpracujemy i póki co nie planujemy bardziej się tu angażować.

Od strony organizacyjnej na jakim są Państwo etapie w kontekście wejścia Grupy BMI na polski rynek? Kiedy skończy się etap integracji wszystkich marek wokół tej Grupy?

Z rzeczy, za które ja odpowiadam, to do końca tego roku powinniśmy mieć wdrożone wszystkie standardy komunikacji i rebranding. Powinniśmy mieć zbudowaną strukturę działu marketingu i generalnie pozostałych działów Grupy BMI Polska. Chciałbym na koniec roku po pierwsze mieć wdrożoną świeżą komunikację, a z drugiej strony mieć zbudowany zespół i rozpocząć już naprawdę intensywne prace nad asortymentem, nad grupami produktowymi, nad wdrożeniami tych niestandardowych rozwiązań, które chcielibyśmy w Polsce wdrożyć.

Myślę, że rozwiązania i zakres działalności zarówno Icopala, jak i Braasa są bardzo szeroko znane w naszym kraju, więc tutaj uczenie po raz kolejny jak dobrze izolować fundamenty, czy i jak układać membrany bitumiczne na dachach może ma trochę mniejsze znaczenie. Dlatego chcielibyśmy przede wszystkim komunikować, czym jest BMI, dlaczego właśnie BMI, a także komunikować te wartości dodane, które będziemy oferować naszym klientom.

Jaki według Pana powinien być nowoczesny marketing i komunikacja w takiej firmie jak BMI? Działania, o których Pan wspomniał, to zawsze doskonała okoliczność do tego, aby wprowadzać coś nowego.

Jeśli chodzi o komunikację, to jestem fanem digitalizacji. To jest taka rzecz, która sprawia, że widzę w przyszłości dosłownie cały rynek w jednej aplikacji. W aplikacji, którą klient uruchamia i tam może znaleźć wszystko i wszędzie. Myślę, że w najbliższych latach w Polsce zacznie dominować również kwestia BIM-u, a więc Business Information Modelling, całego standardu pracy w zakresie obsługi procesu budowlanego. I to wszystko tak naprawdę sprowadza się do tej digitalizacji. I to jest dla mnie kierunek, w którym powinniśmy podążać i dawać naszym klientom rozwiązania, których nie ma nasza konkurencja.

Natomiast oczywiście nie będziemy rezygnować ze standardowej komunikacji, bo to nie jest jeszcze ten moment. Rynek, zwłaszcza wykonawców dachów, czyli dekarzy, jest rynkiem dosyć mocno konserwatywnym. Z drugiej strony na rynku pracy funkcjonują już przedstawiciele pokolenia milenialsów, którzy bez telefonu nie mogą żyć.

Jakie inwestycje planujecie przeprowadzić w tym lub przyszłym roku?

Jest za wcześnie, żebym opowiadał o tematach inwestycyjnych. Na pewno to, co się będzie działo, to optymalizacja produkcji w taki sposób, żeby wyciągnąć z niej jak najwięcej. W przypadku Icopala to, czego potrzebujemy na pewno, to profesjonalne centrum szkoleniowe. Chcemy wybudować w Polsce jedno z najnowocześniejszych centrów szkoleniowych, które będzie obsługiwać wschodnią i południową część Europy. To ma być jedno z takich trzech najnowocześniejszych centrów szkoleniowych, właściwie dużych centrów w Europie. Jedno jest w Niemczech, drugie jest we Francji i chcemy, żeby kolejne było w Polsce.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!

Komentarze

Powiązane

Jarosław Guzal Kalmatron wreszcie w Polsce

Kalmatron wreszcie w Polsce Kalmatron wreszcie w Polsce

Jakie jest przeznaczenie i zastosowanie kalmatronu? Na czym polega ta technologia? Działanie nowego na polskim rynku produktu przybliżają Grzegorz Długokęcki - prezes zarządu PIW Drycon, oraz Dobromir...

Jakie jest przeznaczenie i zastosowanie kalmatronu? Na czym polega ta technologia? Działanie nowego na polskim rynku produktu przybliżają Grzegorz Długokęcki - prezes zarządu PIW Drycon, oraz Dobromir Kułakowski - prezes zarządu Kalmatron EU.

dr inż. Elżbieta Nowicka Właściwości akustyczne płyt warstwowych

Właściwości akustyczne płyt warstwowych Właściwości akustyczne płyt warstwowych

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym wzrasta problem rozprzestrzeniania się hałasu w środowisku i jego wpływu na zdrowie ludzi, dlatego ochrona przed hałasem zaczyna odgrywać bardzo ważną rolę podczas realizacji...

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym wzrasta problem rozprzestrzeniania się hałasu w środowisku i jego wpływu na zdrowie ludzi, dlatego ochrona przed hałasem zaczyna odgrywać bardzo ważną rolę podczas realizacji wielu inwestycji. Coraz bardziej przydatna staje się więc wiedza dotycząca właściwości akustycznych poszczególnych materiałów budowlanych.

dr inż. Adam Niesłochowski Emisja lotnych związków organicznych (VOC) z wyrobów budowlanych – badania laboratoryjne

Emisja lotnych związków organicznych (VOC) z wyrobów budowlanych – badania laboratoryjne

Lotne związki organiczne występują głównie w wyrobach malarskich, ale nie tylko. Można je również spotkać w wielu innych wyrobach budowlanych wykonanych z tworzyw sztucznych, zawierających żywice chemoutwardzalne,...

Lotne związki organiczne występują głównie w wyrobach malarskich, ale nie tylko. Można je również spotkać w wielu innych wyrobach budowlanych wykonanych z tworzyw sztucznych, zawierających żywice chemoutwardzalne, bitumy, lepiszcza, kleje itp., a także pozostałości nieprzereagowanych monomerów.

Jacek Sawicki Właściwości wyrobów silikatowych

Właściwości wyrobów silikatowych Właściwości wyrobów silikatowych

Silikatami nazywamy wyroby wapienno-piaskowe, które należą do bogatej grupy materiałów budowlanych wykonywanych z zapraw wapiennych. Są one znane i często stosowane w wielu krajach Europy. Ostatnio coraz...

Silikatami nazywamy wyroby wapienno-piaskowe, które należą do bogatej grupy materiałów budowlanych wykonywanych z zapraw wapiennych. Są one znane i często stosowane w wielu krajach Europy. Ostatnio coraz większą popularność zdobywają na naszym rynku głównie ze względu na dobre parametry wytrzymałościowe oraz łatwość pozyskiwania surowca do produkcji bloczków silikatowych.

mgr inż. Maciej Rokiel Metody osuszania murów w budynkach

Metody osuszania murów w budynkach Metody osuszania murów w budynkach

Zagadnienia związane z osuszaniem są skomplikowane. Wynika to przede wszystkim ze sposobu zachowania się materiałów wobec wody i wilgoci oraz z przyczyn i źródeł zawilgocenia.

Zagadnienia związane z osuszaniem są skomplikowane. Wynika to przede wszystkim ze sposobu zachowania się materiałów wobec wody i wilgoci oraz z przyczyn i źródeł zawilgocenia.

dr inż. Anna Kaczmarek, dr hab. inż. Maria Wesołowska, dr inż. Krzysztof Pawłowski prof. PBŚ Jaki wpływ na wybrane materiały budowlane mają woda i wilgoć?

Jaki wpływ na wybrane materiały budowlane mają woda i wilgoć? Jaki wpływ na wybrane materiały budowlane mają woda i wilgoć?

Woda wywiera negatywny wpływ na materiał budowlany. Zawilgocony traci swoje właściwości izolacyjne – wzrasta jego współczynnik przewodzenia ciepła, a co za tym idzie zwiększają się straty ciepła w budynku....

Woda wywiera negatywny wpływ na materiał budowlany. Zawilgocony traci swoje właściwości izolacyjne – wzrasta jego współczynnik przewodzenia ciepła, a co za tym idzie zwiększają się straty ciepła w budynku. Ponadto materiały takie jak gips, anhydryt, czyli o dużym współczynniku rozmiękania, pod wpływem wilgoci zmniejszają swoją wytrzymałość mechaniczną. Jest to przyczyną niszczenia płyt gipsowo-kartonowych, tynków i podkładów gipsowych oraz anhydrytowych. Woda powoduje również korozję chemiczną tynków,...

dr inż. Andrzej Konarzewski Samonośne izolacyjne płyty warstwowe

Samonośne izolacyjne płyty warstwowe Samonośne izolacyjne płyty warstwowe

Badania na płytach warstwowych powinny być prowadzone jednorazowo lub cyklicznie. Przy wdrażaniu normy i wprowadzaniu wyrobu oznakowanego znakiem CE na rynek zdarzają się problemy.

Badania na płytach warstwowych powinny być prowadzone jednorazowo lub cyklicznie. Przy wdrażaniu normy i wprowadzaniu wyrobu oznakowanego znakiem CE na rynek zdarzają się problemy.

mgr inż. Jarosław Gasewicz Grubowarstwowe bitumiczne powłoki hydroizolacyjne

Grubowarstwowe bitumiczne powłoki hydroizolacyjne Grubowarstwowe bitumiczne powłoki hydroizolacyjne

Grubowarstwowe powłoki hydroizolacyjne wykonywane z mas na bazie emulsji bitumicznych modyfikowanych tworzywami sztucznymi dostępne są na rynku materiałów budowlanych już od ok. czterdziestu lat. Ich wprowadzenie...

Grubowarstwowe powłoki hydroizolacyjne wykonywane z mas na bazie emulsji bitumicznych modyfikowanych tworzywami sztucznymi dostępne są na rynku materiałów budowlanych już od ok. czterdziestu lat. Ich wprowadzenie miało ułatwić wykonywanie hydroizolacji na pionowych elementach budowli stykających się z gruntem.

prof. dr hab. inż. Wiesław Kurdowski Chemia betonu – wybrane zagadnienia

Chemia betonu – wybrane zagadnienia Chemia betonu – wybrane zagadnienia

Prace badawcze związane z technologią betonu bazują na podstawach chemii nieorganicznej, a w ostatnim dziesięcioleciu coraz częściej także chemii organicznej w związku ze stosowaniem domieszek, bez których...

Prace badawcze związane z technologią betonu bazują na podstawach chemii nieorganicznej, a w ostatnim dziesięcioleciu coraz częściej także chemii organicznej w związku ze stosowaniem domieszek, bez których nie można produkować nowoczesnego betonu. Dotyczy to wszelkich zagadnień, począwszy od zrozumienia, na czym polegają procesy wiązania i twardnienia oraz jakie czynniki na nie wpływają, przez formowanie mikrostruktury betonu, a na procesach korozyjnych kończąc. Wszystkie te kwestie znajdują wyjaśnienie...

mgr inż. Bernadeta Dębska Materiały budowlane produkowane z wykorzystaniem odpadów

Materiały budowlane produkowane z wykorzystaniem odpadów Materiały budowlane produkowane z wykorzystaniem odpadów

Dbałość o ochronę środowiska, a także poprawę jakości życia ludzi nakazuje prowadzenie prawidłowej gospodarki odpadami, co sprowadza się przede wszystkim do odzysku surowców dzięki zastosowaniu recyklingu...

Dbałość o ochronę środowiska, a także poprawę jakości życia ludzi nakazuje prowadzenie prawidłowej gospodarki odpadami, co sprowadza się przede wszystkim do odzysku surowców dzięki zastosowaniu recyklingu i unieszkodliwiania tych odpadów, których ponowne wykorzystanie nie jest możliwe. Działem gospodarki o największym potencjale wykorzystania odpadów jest sektor budownictwa i produkcji materiałów budowlanych.

mgr inż. Krzysztof Patoka Gwarancje na materiały dachowe

Gwarancje na materiały dachowe Gwarancje na materiały dachowe

Inwestorzy najchętniej kupują materiały objęte gwarancją producenta. Są wtedy spokojni, że nabyli towar wysokiej jakości, pozwalający na długą i bezawaryjną eksploatację. Co więcej, wielu kupujących wierzy,...

Inwestorzy najchętniej kupują materiały objęte gwarancją producenta. Są wtedy spokojni, że nabyli towar wysokiej jakości, pozwalający na długą i bezawaryjną eksploatację. Co więcej, wielu kupujących wierzy, iż pewny, bo z gwarancją, materiał zapewni, że dach będzie dobry, bez względu na jakość wykonania. Tymczasem nawet najlepsze, ale źle zastosowane materiały budowlane mogą funkcjonować niewłaściwie i być przyczyną poważnych strat w trakcie eksploatacji budynku. Dlatego gwarancje udzielane na materiały...

Jarosław Guzal Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele

Jakie cele realizuje na co dzień SSO? Co jest obecnie największym wyzwaniem dla branży ociepleniowej? Czy organizacje takie jak SSO są partnerami do rozmów przy tworzeniu prawa?

Jakie cele realizuje na co dzień SSO? Co jest obecnie największym wyzwaniem dla branży ociepleniowej? Czy organizacje takie jak SSO są partnerami do rozmów przy tworzeniu prawa?

Jarosław Guzal Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano

Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano

Jaka jest obecnie sytuacja branży dachowej, a jak wygląda rynek płyt warstwowych? Jaka będzie przyszłość izolacji Thermano?

Jaka jest obecnie sytuacja branży dachowej, a jak wygląda rynek płyt warstwowych? Jaka będzie przyszłość izolacji Thermano?

Jarosław Guzal KFB Polska: Rozwiązujemy problemy

KFB Polska: Rozwiązujemy problemy KFB Polska: Rozwiązujemy problemy

Jaka jest świadomość rynku w zakresie pomiarów, analizy i redukcji hałasu? Na czym koncentruje się działalność firmy?

Jaka jest świadomość rynku w zakresie pomiarów, analizy i redukcji hałasu? Na czym koncentruje się działalność firmy?

Jarosław Guzal PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej

PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej

Tomasz Wesołowski - prezes zarządu firmy Petralana S.A., w rozmowie z Jarosławem Guzalem o początkach działalności firmy na rynku producentów wełny mineralnej oraz o kierunkach strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.

Tomasz Wesołowski - prezes zarządu firmy Petralana S.A., w rozmowie z Jarosławem Guzalem o początkach działalności firmy na rynku producentów wełny mineralnej oraz o kierunkach strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.

Jarosław Guzal MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować

MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować

Tomasz Żuchowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa - o postępie prac nad Kodeksem Budowlanym, kierunkach zmian w Warunkach Technicznych, a także o nowych kompetencjach Głównego...

Tomasz Żuchowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa - o postępie prac nad Kodeksem Budowlanym, kierunkach zmian w Warunkach Technicznych, a także o nowych kompetencjach Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.

Jarosław Guzal Fakro: 25 lat i co dalej?

Fakro: 25 lat i co dalej? Fakro: 25 lat i co dalej?

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Jarosław Guzal Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny

Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny

Andrzej Kielar, prezes zarządu Rockwool Polska dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat rozwoju rynku izolacji w Polsce uwarunkowanego kierunkami rosnących wymogów budowlanych.

Andrzej Kielar, prezes zarządu Rockwool Polska dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat rozwoju rynku izolacji w Polsce uwarunkowanego kierunkami rosnących wymogów budowlanych.

Jarosław Guzal Nowy sternik w Schomburg Polska

Nowy sternik w Schomburg Polska Nowy sternik w Schomburg Polska

O rozwoju rynku chemii budowlanej, a także o renowacji obiektów zabytkowych i potencjale polimoczników mówi Krzysztof Pogan, dyrektor zarządzający w firmie Schomburg Polska.

O rozwoju rynku chemii budowlanej, a także o renowacji obiektów zabytkowych i potencjale polimoczników mówi Krzysztof Pogan, dyrektor zarządzający w firmie Schomburg Polska.

Jarosław Guzal quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową

quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową

Jak wygląda sytuacja na rynku ociepleń? O nowych produktach i rozwiązaniach oraz strategii działania na najbliższe lata mówi prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek.

Jak wygląda sytuacja na rynku ociepleń? O nowych produktach i rozwiązaniach oraz strategii działania na najbliższe lata mówi prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek.

Jarosław Guzal Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój

Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój

Andrzej Kielar – prezes zarządu Rockwool Polska – w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Andrzej Kielar – prezes zarządu Rockwool Polska – w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Jarosław Guzal FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię

FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię

Dariusz Karasiński - dyrektor generalny Fabryki Styropianu Arbet - podsumowuje 25 lat działalności firmy. Mówi też o jakości styropianu oraz przyszłości izolacji ze styropianu w Polsce i zagranicą.

Dariusz Karasiński - dyrektor generalny Fabryki Styropianu Arbet - podsumowuje 25 lat działalności firmy. Mówi też o jakości styropianu oraz przyszłości izolacji ze styropianu w Polsce i zagranicą.

Jarosław Guzal Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji

Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji

Przemysław Borek – wiceprezes zarządu Pekabex SA, prezes zarządu Pekabex Bet SA, członek zarządu Pekabex Pref Sp. z o.o. w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Przemysław Borek – wiceprezes zarządu Pekabex SA, prezes zarządu Pekabex Bet SA, członek zarządu Pekabex Pref Sp. z o.o. w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Jarosław Guzal 3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach

3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach 3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach

O wpływie zmian cen materiałów budowlanych na rynek oraz o kierunkach rozwoju firmy mówią Michał Adamiuk, prezes zarządu 3W Dystrybucja Budowlana oraz Paweł Sepioło, zastępca prezesa w rozmowie z Jarosławem...

O wpływie zmian cen materiałów budowlanych na rynek oraz o kierunkach rozwoju firmy mówią Michał Adamiuk, prezes zarządu 3W Dystrybucja Budowlana oraz Paweł Sepioło, zastępca prezesa w rozmowie z Jarosławem Guzalem, redaktorem naczelnym miesięcznika IZOLACJE.

Wybrane dla Ciebie

Wełna skalna jako materiał termoizolacyjny »

Wełna skalna jako materiał termoizolacyjny » Wełna skalna jako materiał termoizolacyjny »

Jak estetycznie wykończyć ściany - wewnątrz i na zewnątrz? »

Jak estetycznie wykończyć ściany - wewnątrz i na zewnątrz? » Jak estetycznie wykończyć ściany - wewnątrz i na zewnątrz? »

Płyty XPS – następca styropianu »

Płyty XPS – następca styropianu » Płyty XPS – następca styropianu »

Dach biosolarny - co to jest? »

Dach biosolarny - co to jest? » Dach biosolarny - co to jest? »

Zobacz, które płyty termoizolacyjne skutecznie ochronią dom przed zimnem »

Zobacz, które płyty termoizolacyjne skutecznie ochronią dom przed zimnem » Zobacz, które płyty termoizolacyjne skutecznie ochronią dom przed zimnem »

Budowanie szkieletowe czy modułowe? »

Budowanie szkieletowe czy modułowe? » Budowanie szkieletowe czy modułowe? »

Termomodernizacja z poszanowaniem wartości zabytków »

Termomodernizacja z poszanowaniem wartości zabytków » Termomodernizacja z poszanowaniem wartości zabytków »

Przekonaj się, jak inni izolują pianką poliuretanową »

Przekonaj się, jak inni izolują pianką poliuretanową » Przekonaj się, jak inni izolują pianką poliuretanową »

Papa dachowa, która oczyszcza powietrze »

Papa dachowa, która oczyszcza powietrze » Papa dachowa, która oczyszcza powietrze »

Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń

Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń

Podpowiadamy, jak skutecznie przeprowadzić renowacje piwnicy »

Podpowiadamy, jak skutecznie przeprowadzić renowacje piwnicy » Podpowiadamy, jak skutecznie przeprowadzić renowacje piwnicy »

300% rozciągliwości membrany - TAK! »

300% rozciągliwości membrany - TAK! » 300% rozciągliwości membrany - TAK! »

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - Izolacje.com.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.izolacje.com.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.izolacje.com.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.