Page 14 - Izolacje 4/2019 demo
P. 14

sza niż klasyczne syntetyki. To, co się u nas   o bardzo dużej powierzchni to dla mnie   szeroko znane w naszym kraju, więc tutaj
          pojawi, to na pewno projekt pod nazwą   przede wszystkim „syntetyk”.  uczenie po raz kolejny jak dobrze izolować
          BMI Roof Pro, czyli program certyfikacji                            fundamenty, czy i jak układać membrany
          i gwarancji dla wykonawców i inwestorów.   Przejdźmy teraz do firmy Monier Braas.   bitumiczne na dachach może ma trochę
          Na pewno oprócz tego będziemy też imple-  Tu mamy do czynienia już z pokryciami   mniejsze znaczenie. Dlatego chcielibyśmy
          mentowali inne rozwiązania.         dachowymi. Co nowego Grupa BMI   przede wszystkim komunikować, czym
                                              planuje wprowadzić w tym obszarze?  jest BMI, dlaczego właśnie BMI, a także
            Skupmy się przez chwilę na firmie   Braas jest liderem w dachówce betonowej   komunikować te wartości dodane, które
            Icopal. To bardzo duży gracz na rynku.   i tutaj się niewiele zmienia. Natomiast   będziemy oferować naszym klientom.
           Z jednej strony producent wszelkiego ro-  chcemy oczywiście aktywować i powalczyć
            dzaju pap, z drugiej dostawca rozwiązań   o rynek dachówki ceramicznej. Oprócz tego   Jaki według Pana powinien być nowo-
            do hydroizolacji. Czy w zakresie oferty   będziemy rozszerzać i uzupełniać ofertę   czesny marketing i komunikacja w takiej
            produktowej coś się zmieni? Jaki mają   przede wszystkim o komponenty, które   firmie jak BMI? Działania, o których
            Państwo plan na Icopala?        mogą wchodzić w skład systemu, jak cho-  Pan wspomniał, to zawsze doskonała
          Na pewno to, co chcemy zrobić z Icopalem,   ciażby membrany bitumiczne, które w tej   okoliczność do tego, aby wprowadzać
          to wzbogacić jego ofertę, tak jak wspo-  chwili Icopal produkuje również dla Braasa.  coś nowego.
          mniałem, przede wszystkim o produkty                                Jeśli chodzi o komunikację, to jestem
          związanie z pokryciami syntetycznymi.   Tak jak Pan wspomniał, BMI ma być   fanem digitalizacji. To jest taka rzecz,
          Chcemy uczyć rynek pokryć syntetycznych,   firmą oferującą kompleksową ofertę   która sprawia, że widzę w przyszłości
          ponieważ na chwilę obecną rynek pokryć   na dach płaski i skośny. W tym wszyst-  dosłownie cały rynek w jednej aplikacji.
          dachów płaskich to jest udział w proporcji   kim brakuje mi wątku izolacji, choć   W aplikacji, którą klient uruchamia i tam
          80% bitumy do 20%, które stanowią syn-  doskonale wiemy, że Braas ma w swojej   może znaleźć wszystko i wszędzie. Myślę,
          tetyki. W Europie Zachodniej jest odwrot-  ofercie twarde poliuretanowe izolacje   że w najbliższych latach w Polsce zacznie
          nie. Dlatego chcemy nauczyć rynek polski   nakrokwiowe. Czy w tym zakresie planu-  dominować również kwestia BIM-u,
          stosowania rozwiązań pokryć syntetycz-  jecie rozszerzać swoją ofertę?  a więc Business Information Modelling,
          nych. W przypadku Icopala będziemy dążyli   W przypadku dachów skośnych na chwilę   całego standardu pracy w zakresie ob-
          między innymi do większej synergii z ofertą   obecną nie widzę konieczności uzupełnia-  sługi procesu budowlanego. I to wszyst-
          firmy Awak. To są świetne produkty, które   nia oferty o produkty izolacyjne. Natomiast   ko tak naprawdę sprowadza się do tej
          muszą się uzupełniać.             oczywiście, jeśli chodzi o dachy płaskie kie-  digitalizacji. I to jest dla mnie kierunek,
            W kontekście kompleksowości oferty   runkiem dla nas są izolacje typu PUR i PIR   w którym powinniśmy podążać i dawać
          będziemy również uzupełniać ją o tzw.   i będziemy szukali rozwiązań tym obszarze.   naszym klientom rozwiązania, których nie
          komponenty, czyli o produkty dodatkowe,   Proszę pamiętać, że w ramach marki Icopal   ma nasza konkurencja.
          wchodzące w skład systemu, jak chociaż-  jesteśmy producentem styropianu. Być   Natomiast oczywiście nie będziemy
          by termoizolacja dachu, różnego rodzaju   może uprzedzę Pańskie pytanie, ale jeśli   rezygnować ze standardowej komunikacji,
          elementy uzupełniające obróbki blachar-  chodzi o wełnę mineralną, to na polskim   bo to nie jest jeszcze ten moment. Rynek,
          skie itd.                         rynku z jednym z producentów współpra-  zwłaszcza wykonawców dachów, czyli
                                            cujemy i póki co nie planujemy bardziej się   dekarzy, jest rynkiem dosyć mocno kon-
           Wspomniał Pan o rozwiązaniach    tu angażować.                     serwatywnym. Z drugiej strony na rynku
            syntetycznych na dachy płaskie. Chyba                             pracy funkcjonują już przedstawiciele
            rzeczywiście widoczny jest trend w się-  Od strony organizacyjnej na jakim   pokolenia milenialsów, którzy bez telefonu
            ganiu po nowe rozwiązania. Coraz wię-  są Państwo etapie w kontekście wejścia   nie mogą żyć.
            cej widzimy różnego rodzaju membran,   Grupy BMI na polski rynek? Kiedy skoń-
            rozwiązań bezszwowych i coraz widocz-  czy się etap integracji wszystkich marek   Jakie inwestycje planujecie przeprowa-
            niejsze jest odejście od tradycyjnych   wokół tej Grupy?            dzić w tym lub przyszłym roku?
            bitumów. Z drugiej strony Icopal jest li-  Z rzeczy, za które ja odpowiadam,   Jest za wcześnie, żebym opowiadał o tema-
            derem w tym segmencie. Dla Grupy BMI   to do końca tego roku powinniśmy mieć   tach inwestycyjnych. Na pewno to, co się
            przejście w kierunku tych nowoczesnych   wdrożone wszystkie standardy komunikacji   będzie działo, to optymalizacja produkcji
            rozwiązań to jednocześnie po trosze   i rebranding. Powinniśmy mieć zbudowaną   w taki sposób, żeby wyciągnąć z niej jak
            strata tych udziałów w rynku.   strukturę działu marketingu i generalnie   najwięcej. W przypadku Icopala to, czego
          Syntetyki to jest na pewno kierunek,   pozostałych działów Grupy BMI Polska.   potrzebujemy na pewno, to profesjonalne
          w którym zmierza cały świat. Polska jest   Chciałbym na koniec roku po pierwsze mieć   centrum szkoleniowe. Chcemy wybudować
          ewenementem w tej dziedzinie. Trend idzie   wdrożoną świeżą komunikację, a z drugiej   w Polsce jedno z najnowocześniejszych
          w kierunku membran jednowarstwowych,   strony mieć zbudowany zespół i rozpo-  centrów szkoleniowych, które będzie
          które są lepsze w porównaniu do koniecz-  cząć już naprawdę intensywne prace nad   obsługiwać wschodnią i południową
          ności stosowania chociażby dwóch warstw,   asortymentem, nad grupami produktowymi,   część Europy. To ma być jedno z takich
          podwójnej robocizny, z czym mamy do czy-  nad wdrożeniami tych niestandardowych   trzech najnowocześniejszych centrów
          nienia w przypadku bitumów.       rozwiązań, które chcielibyśmy w Polsce   szkoleniowych, właściwie dużych centrów
            Dla mnie obecne rozwiązania bitumicz-  wdrożyć.                   w Europie. Jedno jest w Niemczech, drugie
          ne są idealne do renowacji dachów. Nato-  Myślę, że rozwiązania i zakres działalno-  jest we Francji i chcemy, żeby kolejne było
          miast nowoczesny dach, przemysłowy dach   ści zarówno Icopala, jak i Braasa są bardzo   w Polsce.   n


                             nr 4/2019                                                                     17
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19