Page 14 - Izolacje 4/2019 demo
P. 14
sza niż klasyczne syntetyki. To, co się u nas o bardzo dużej powierzchni to dla mnie szeroko znane w naszym kraju, więc tutaj
pojawi, to na pewno projekt pod nazwą przede wszystkim „syntetyk”. uczenie po raz kolejny jak dobrze izolować
BMI Roof Pro, czyli program certyfikacji fundamenty, czy i jak układać membrany
i gwarancji dla wykonawców i inwestorów. Przejdźmy teraz do firmy Monier Braas. bitumiczne na dachach może ma trochę
Na pewno oprócz tego będziemy też imple- Tu mamy do czynienia już z pokryciami mniejsze znaczenie. Dlatego chcielibyśmy
mentowali inne rozwiązania. dachowymi. Co nowego Grupa BMI przede wszystkim komunikować, czym
planuje wprowadzić w tym obszarze? jest BMI, dlaczego właśnie BMI, a także
Skupmy się przez chwilę na firmie Braas jest liderem w dachówce betonowej komunikować te wartości dodane, które
Icopal. To bardzo duży gracz na rynku. i tutaj się niewiele zmienia. Natomiast będziemy oferować naszym klientom.
Z jednej strony producent wszelkiego ro- chcemy oczywiście aktywować i powalczyć
dzaju pap, z drugiej dostawca rozwiązań o rynek dachówki ceramicznej. Oprócz tego Jaki według Pana powinien być nowo-
do hydroizolacji. Czy w zakresie oferty będziemy rozszerzać i uzupełniać ofertę czesny marketing i komunikacja w takiej
produktowej coś się zmieni? Jaki mają przede wszystkim o komponenty, które firmie jak BMI? Działania, o których
Państwo plan na Icopala? mogą wchodzić w skład systemu, jak cho- Pan wspomniał, to zawsze doskonała
Na pewno to, co chcemy zrobić z Icopalem, ciażby membrany bitumiczne, które w tej okoliczność do tego, aby wprowadzać
to wzbogacić jego ofertę, tak jak wspo- chwili Icopal produkuje również dla Braasa. coś nowego.
mniałem, przede wszystkim o produkty Jeśli chodzi o komunikację, to jestem
związanie z pokryciami syntetycznymi. Tak jak Pan wspomniał, BMI ma być fanem digitalizacji. To jest taka rzecz,
Chcemy uczyć rynek pokryć syntetycznych, firmą oferującą kompleksową ofertę która sprawia, że widzę w przyszłości
ponieważ na chwilę obecną rynek pokryć na dach płaski i skośny. W tym wszyst- dosłownie cały rynek w jednej aplikacji.
dachów płaskich to jest udział w proporcji kim brakuje mi wątku izolacji, choć W aplikacji, którą klient uruchamia i tam
80% bitumy do 20%, które stanowią syn- doskonale wiemy, że Braas ma w swojej może znaleźć wszystko i wszędzie. Myślę,
tetyki. W Europie Zachodniej jest odwrot- ofercie twarde poliuretanowe izolacje że w najbliższych latach w Polsce zacznie
nie. Dlatego chcemy nauczyć rynek polski nakrokwiowe. Czy w tym zakresie planu- dominować również kwestia BIM-u,
stosowania rozwiązań pokryć syntetycz- jecie rozszerzać swoją ofertę? a więc Business Information Modelling,
nych. W przypadku Icopala będziemy dążyli W przypadku dachów skośnych na chwilę całego standardu pracy w zakresie ob-
między innymi do większej synergii z ofertą obecną nie widzę konieczności uzupełnia- sługi procesu budowlanego. I to wszyst-
firmy Awak. To są świetne produkty, które nia oferty o produkty izolacyjne. Natomiast ko tak naprawdę sprowadza się do tej
muszą się uzupełniać. oczywiście, jeśli chodzi o dachy płaskie kie- digitalizacji. I to jest dla mnie kierunek,
W kontekście kompleksowości oferty runkiem dla nas są izolacje typu PUR i PIR w którym powinniśmy podążać i dawać
będziemy również uzupełniać ją o tzw. i będziemy szukali rozwiązań tym obszarze. naszym klientom rozwiązania, których nie
komponenty, czyli o produkty dodatkowe, Proszę pamiętać, że w ramach marki Icopal ma nasza konkurencja.
wchodzące w skład systemu, jak chociaż- jesteśmy producentem styropianu. Być Natomiast oczywiście nie będziemy
by termoizolacja dachu, różnego rodzaju może uprzedzę Pańskie pytanie, ale jeśli rezygnować ze standardowej komunikacji,
elementy uzupełniające obróbki blachar- chodzi o wełnę mineralną, to na polskim bo to nie jest jeszcze ten moment. Rynek,
skie itd. rynku z jednym z producentów współpra- zwłaszcza wykonawców dachów, czyli
cujemy i póki co nie planujemy bardziej się dekarzy, jest rynkiem dosyć mocno kon-
Wspomniał Pan o rozwiązaniach tu angażować. serwatywnym. Z drugiej strony na rynku
syntetycznych na dachy płaskie. Chyba pracy funkcjonują już przedstawiciele
rzeczywiście widoczny jest trend w się- Od strony organizacyjnej na jakim pokolenia milenialsów, którzy bez telefonu
ganiu po nowe rozwiązania. Coraz wię- są Państwo etapie w kontekście wejścia nie mogą żyć.
cej widzimy różnego rodzaju membran, Grupy BMI na polski rynek? Kiedy skoń-
rozwiązań bezszwowych i coraz widocz- czy się etap integracji wszystkich marek Jakie inwestycje planujecie przeprowa-
niejsze jest odejście od tradycyjnych wokół tej Grupy? dzić w tym lub przyszłym roku?
bitumów. Z drugiej strony Icopal jest li- Z rzeczy, za które ja odpowiadam, Jest za wcześnie, żebym opowiadał o tema-
derem w tym segmencie. Dla Grupy BMI to do końca tego roku powinniśmy mieć tach inwestycyjnych. Na pewno to, co się
przejście w kierunku tych nowoczesnych wdrożone wszystkie standardy komunikacji będzie działo, to optymalizacja produkcji
rozwiązań to jednocześnie po trosze i rebranding. Powinniśmy mieć zbudowaną w taki sposób, żeby wyciągnąć z niej jak
strata tych udziałów w rynku. strukturę działu marketingu i generalnie najwięcej. W przypadku Icopala to, czego
Syntetyki to jest na pewno kierunek, pozostałych działów Grupy BMI Polska. potrzebujemy na pewno, to profesjonalne
w którym zmierza cały świat. Polska jest Chciałbym na koniec roku po pierwsze mieć centrum szkoleniowe. Chcemy wybudować
ewenementem w tej dziedzinie. Trend idzie wdrożoną świeżą komunikację, a z drugiej w Polsce jedno z najnowocześniejszych
w kierunku membran jednowarstwowych, strony mieć zbudowany zespół i rozpo- centrów szkoleniowych, które będzie
które są lepsze w porównaniu do koniecz- cząć już naprawdę intensywne prace nad obsługiwać wschodnią i południową
ności stosowania chociażby dwóch warstw, asortymentem, nad grupami produktowymi, część Europy. To ma być jedno z takich
podwójnej robocizny, z czym mamy do czy- nad wdrożeniami tych niestandardowych trzech najnowocześniejszych centrów
nienia w przypadku bitumów. rozwiązań, które chcielibyśmy w Polsce szkoleniowych, właściwie dużych centrów
Dla mnie obecne rozwiązania bitumicz- wdrożyć. w Europie. Jedno jest w Niemczech, drugie
ne są idealne do renowacji dachów. Nato- Myślę, że rozwiązania i zakres działalno- jest we Francji i chcemy, żeby kolejne było
miast nowoczesny dach, przemysłowy dach ści zarówno Icopala, jak i Braasa są bardzo w Polsce. n
nr 4/2019 17