Page 13 - Izolacje 4/2019 demo
P. 13

Wywiad




           BMI: TO NIGDY NIE JEST TYLKO DACH




           Włodzimierz Kurpiński – dyrektor marketingu w BMI Group Poland – w rozmowie
           z Jarosławem Guzalem






             Pierwsza informacja, jaką znalazłem   szym mniemaniu nie jest
             o wejściu BMI na polski rynek, pocho-  element związany z da-
             dziła z 2016 roku. To wtedy Grupa   chem. Dlatego w struktu-
             wzięła pod swoje skrzydła firmę Icopal   rach BMI są marka Icopal
             i Monier Braas.                 i marka Braas jako marki
           Dwa lata temu Grupa BMI stała się wła-  wiodące i marka uzupeł-
           ścicielem, głównym udziałowcem wielu   niająca, jaką jest Awak,
           spółek na terenie Europy. Natomiast jeśli   która produkuje klapy dy-
           chodzi o Polskę, to ten fakt dotyczy spółek   mowe do dachów płaskich
           Monier Braas, Icopal i Awak. Tak naprawdę   i świetliki.
           do zeszłego roku, do momentu kiedy nie
           nastąpiły zmiany na poziomie zarządza-  Podczas tegorocznej
           nia Grupą w Polsce, niewiele się działo   wizyty na targach BAU
           pod tym kątem. Dopiero kiedy stanowisko   w Monachium widzia-
           prezesa zarządu objął Konrad Machula,   łem ogromne stoisko
           zmiany zaczęły się realizować.      Grupy BMI. Widziałem
                                               też, że w ramach tego
             Kiedy to konkretnie nastąpiło?    brandu było więcej
           W połowie zeszłego roku. Cały top menage-  firm niż te, które Pan
           ment Grupy BMI w Polsce jest nowy, został   wymienił. Pamiętam,
           zbudowany silny zespół, który ma przepro-  że na pewno przy tej   Włodzimierz Kurpiński, dyrektor marketingu w BMI Group Poland; fot.: BMI
           wadzić rebranding spółek i stworzyć bardzo   okazji był widoczny
           silną markę BMI. Ma to być taka marka   Vedag, który w Państwa strukturach   w skład systemu, jak chociażby połączenie
           parosolowa nad już istniejącymi bardzo   w Polsce nie funkcjonuje.   pokryć dachowych z klapami dymowymi
           mocnymi firmami w Polsce. I zarówno   To się wiąże tak naprawdę z regionalizacją   i świetlikami. Z drugiej strony chcielibyśmy
           Braas, który jest liderem w swoim obszarze   i z tym, że w różnych obszarach Europy   również dawać i wdrażać na polski rynek
           działania, jak i Icopal, który również jest li-  różne spółki reprezentują pewne obszary   produkty, które dają naszym klientom
           derem na rynku pokryć do dachów płaskich,   działalności firmy. I tak na przykład w połu-  sprawdzone i innowacyjne rozwiązania.
           powodują, że to zadanie może wcale nie   dniowej części Europy odpowiednikiem Bra-  Obecnie przyświecającą nam maksymą jest
           być łatwe. W tym kontekście niezwykle waż-  asa jest marka Bramac. To jest też marka   „It is never just a roof”, czyli „To nigdy nie
           ny jest proces konsolidacji struktur spółek.  Moniera, tyle że historycznie została nazwa   jest tylko dach”. Dla nas to nie jest dach,
             Wizją firmy Standard Industries, która   marki, która tam na rynku jest znana   dla nas to jest bezpieczeństwo ludzi, którzy
           jest głównym właścicielem spółki BMI,   i funkcjonuje.               mieszkają i pracują pod tym dachem, bez-
           jest dostarczenie kompleksowej oferty   To samo dotyczy Icopala, który wszędzie   pieczeństwo ich rodzin, generalnie święty
           na rynek dachowy. I to jest chyba główny   występuje pod swoją nazwą, ale w jego   spokój, który zapewnia dobry, porządnie
           kierunek związany chociażby z akwizycją   ramach mamy takie spółki jak Sinplast   wykonany i innowacyjny dach.
           i z łączeniem pewnych spółek czy przejmo-  we Francji, wspomniany wcześniej Vedag
           waniem pewnych podmiotów. Właściciele   czy chociażby Villas. Te dwie ostatnie już   Standard Industries to bardzo duży
           firmy podjęli decyzję, że chcieliby dostar-  w Polsce nie istnieją, ale na innych rynkach   gracz na rynku Ameryki Północnej.
           czać inwestorom i klientom rozwiązania   w ramach Icopala działają i mają swoją   Czy w tych działaniach, o których Pan
           od A do Z, w pełnym obszarze pokryć   renomę.                         mówi, będzie również odbywał się
           dachowych, zarówno do dachów płaskich,                                swego rodzaju transfer technologii
           jak i spadzistych. Stąd też odpowiedni   Jaki pomysł na działanie na polskim   zza oceanu? Jakie technologie mogą
           dobór spółek do tej strategii, jak chociażby   rynku ma Grupa BMI? Co nowego chcą   trafić na nasz rynek?
           sytuacja związana z marką Schiedel, którą   Państwo wnieść?          Oczywiście będziemy korzystać z najlep-
           jest również w grupie Standard Industries,   Przede wszystkim to, co chcielibyśmy   szych praktyk w kontekście produktowym.
           ale nie została włączona do marki BMI,   dostarczać na rynek, to są rozwiązania. Nie   Mam tu na myśli chociażby wdrożenie
           ponieważ jest to troszeczkę inny obszar   systemy, nie produkty, ale właśnie rozwią-  na polski rynek systemu membran synte-
           działania. Grupa Schiedel w głównej mierze   zania. A więc złożoność systemów, uzupeł-  tycznych. To jest alternatywa dla pokryć
           koncentruje się na kominach, więc to w na-  niona również o produkty niewchodzące   syntetycznych z PVC znacznie korzystniej-


            16                                                                                          nr 4/2019
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18