Page 13 - Izolacje 4/2019 demo
P. 13
Wywiad
BMI: TO NIGDY NIE JEST TYLKO DACH
Włodzimierz Kurpiński – dyrektor marketingu w BMI Group Poland – w rozmowie
z Jarosławem Guzalem
Pierwsza informacja, jaką znalazłem szym mniemaniu nie jest
o wejściu BMI na polski rynek, pocho- element związany z da-
dziła z 2016 roku. To wtedy Grupa chem. Dlatego w struktu-
wzięła pod swoje skrzydła firmę Icopal rach BMI są marka Icopal
i Monier Braas. i marka Braas jako marki
Dwa lata temu Grupa BMI stała się wła- wiodące i marka uzupeł-
ścicielem, głównym udziałowcem wielu niająca, jaką jest Awak,
spółek na terenie Europy. Natomiast jeśli która produkuje klapy dy-
chodzi o Polskę, to ten fakt dotyczy spółek mowe do dachów płaskich
Monier Braas, Icopal i Awak. Tak naprawdę i świetliki.
do zeszłego roku, do momentu kiedy nie
nastąpiły zmiany na poziomie zarządza- Podczas tegorocznej
nia Grupą w Polsce, niewiele się działo wizyty na targach BAU
pod tym kątem. Dopiero kiedy stanowisko w Monachium widzia-
prezesa zarządu objął Konrad Machula, łem ogromne stoisko
zmiany zaczęły się realizować. Grupy BMI. Widziałem
też, że w ramach tego
Kiedy to konkretnie nastąpiło? brandu było więcej
W połowie zeszłego roku. Cały top menage- firm niż te, które Pan
ment Grupy BMI w Polsce jest nowy, został wymienił. Pamiętam,
zbudowany silny zespół, który ma przepro- że na pewno przy tej Włodzimierz Kurpiński, dyrektor marketingu w BMI Group Poland; fot.: BMI
wadzić rebranding spółek i stworzyć bardzo okazji był widoczny
silną markę BMI. Ma to być taka marka Vedag, który w Państwa strukturach w skład systemu, jak chociażby połączenie
parosolowa nad już istniejącymi bardzo w Polsce nie funkcjonuje. pokryć dachowych z klapami dymowymi
mocnymi firmami w Polsce. I zarówno To się wiąże tak naprawdę z regionalizacją i świetlikami. Z drugiej strony chcielibyśmy
Braas, który jest liderem w swoim obszarze i z tym, że w różnych obszarach Europy również dawać i wdrażać na polski rynek
działania, jak i Icopal, który również jest li- różne spółki reprezentują pewne obszary produkty, które dają naszym klientom
derem na rynku pokryć do dachów płaskich, działalności firmy. I tak na przykład w połu- sprawdzone i innowacyjne rozwiązania.
powodują, że to zadanie może wcale nie dniowej części Europy odpowiednikiem Bra- Obecnie przyświecającą nam maksymą jest
być łatwe. W tym kontekście niezwykle waż- asa jest marka Bramac. To jest też marka „It is never just a roof”, czyli „To nigdy nie
ny jest proces konsolidacji struktur spółek. Moniera, tyle że historycznie została nazwa jest tylko dach”. Dla nas to nie jest dach,
Wizją firmy Standard Industries, która marki, która tam na rynku jest znana dla nas to jest bezpieczeństwo ludzi, którzy
jest głównym właścicielem spółki BMI, i funkcjonuje. mieszkają i pracują pod tym dachem, bez-
jest dostarczenie kompleksowej oferty To samo dotyczy Icopala, który wszędzie pieczeństwo ich rodzin, generalnie święty
na rynek dachowy. I to jest chyba główny występuje pod swoją nazwą, ale w jego spokój, który zapewnia dobry, porządnie
kierunek związany chociażby z akwizycją ramach mamy takie spółki jak Sinplast wykonany i innowacyjny dach.
i z łączeniem pewnych spółek czy przejmo- we Francji, wspomniany wcześniej Vedag
waniem pewnych podmiotów. Właściciele czy chociażby Villas. Te dwie ostatnie już Standard Industries to bardzo duży
firmy podjęli decyzję, że chcieliby dostar- w Polsce nie istnieją, ale na innych rynkach gracz na rynku Ameryki Północnej.
czać inwestorom i klientom rozwiązania w ramach Icopala działają i mają swoją Czy w tych działaniach, o których Pan
od A do Z, w pełnym obszarze pokryć renomę. mówi, będzie również odbywał się
dachowych, zarówno do dachów płaskich, swego rodzaju transfer technologii
jak i spadzistych. Stąd też odpowiedni Jaki pomysł na działanie na polskim zza oceanu? Jakie technologie mogą
dobór spółek do tej strategii, jak chociażby rynku ma Grupa BMI? Co nowego chcą trafić na nasz rynek?
sytuacja związana z marką Schiedel, którą Państwo wnieść? Oczywiście będziemy korzystać z najlep-
jest również w grupie Standard Industries, Przede wszystkim to, co chcielibyśmy szych praktyk w kontekście produktowym.
ale nie została włączona do marki BMI, dostarczać na rynek, to są rozwiązania. Nie Mam tu na myśli chociażby wdrożenie
ponieważ jest to troszeczkę inny obszar systemy, nie produkty, ale właśnie rozwią- na polski rynek systemu membran synte-
działania. Grupa Schiedel w głównej mierze zania. A więc złożoność systemów, uzupeł- tycznych. To jest alternatywa dla pokryć
koncentruje się na kominach, więc to w na- niona również o produkty niewchodzące syntetycznych z PVC znacznie korzystniej-
16 nr 4/2019