Page 7 - IZOLACJE 1/2021
P. 7

Izo-aktualności





                                                                                 Kolejne odbędzie się na przełomie lutego
             BASF POLSKA PRZYSTĘPUJE DO PROGRAMU CLIMATE                         i marca 2021 r.
             LEADERSHIP                                                          Źródło: www.gunb.gov.pl


           BASF Polska dołączył do 2. edy-                                         RYNEK FARB ZYSKAŁ W ROKU
           cji programu „Climate Leader-                                         PANDEMII
           ship powered by UN Environ-                                           Wartość rynku farb i lakierów deko-
           ment”, aby pracować na rzecz                                          racyjno-budowlanych zwiększyła się
           neutralności klimatycznej                                             w zeszłym roku o blisko 10% – wynika
           w głównym nurcie swojej                                               z najnowszego raportu IBP Research.
           działalności. Współpracując                                           Na rynek ten składają się: farby ścienne,
           z ekspertami programu, firma                                          lakiery do drewna, lakiery na metal
           wypracuje plan zmian, który                                           i emalie ogólnego stosowania – stoso-
           w udokumentowany sposób                                               wane przez nabywców indywidualnych
           będzie zgodny z założeniami                                           i wykonawców budowlanych.
           projektu – wdrożenia rzeczywi-                                        Łączna sprzedaż farb dekoracyj-
           stych zmian ukierunkowanych                                           nych na polskim rynku sięga prawie
           na przeciwdziałanie pogłębiają-                                       4 mld złotych. Rynek od sześciu lat
           cemu się kryzysowi klimatycz-                                         konsekwentnie rośnie. Dynamika war-
           nemu.                                                                 tości determinowana jest w zdecydo-
             W BASF tworzymy chemię                                              wanie większym stopniu stopą zmiany
           dla zrównoważonej przyszłości,                                        wolumenu sprzedaży niż stopą zmiany
           dlatego już od początku ustano-                                       cen rynkowych.
           wienia Celów Zrównoważonego                                           Pod względem dystrybucyjnym rynek
           Rozwoju włączamy się w ich                                            farb i lakierów tworzą: ok. 5000 hur-
           realizację. Cieszę się, że razem                                      towni ogólnobudowlanych (ich udział
           z naszym wieloletnim partne-                                          w sprzedaży zmniejsza się systema-
           rem, jakim jest Centrum UNEP/                                         tycznie), ok. 800 sieciowych marketów
           GRID-Warszawa, będziemy                                               budowlanych (silny wzrost w ostatnich
           pracować nad konkretnymi                                              latach) oraz ok. 350 sklepów specja-
           rozwiązaniami dla środowiska   Katarzyna Byczkowska, dyrektor zarządzająca BASF Polska;    listycznych. Część wyrobów trafia też
           w ramach projektu Climate   fot.: BASF                                do firm budowlanych drogą bezpośrednią
           Leadership. Tylko połączenie                                          od producenta.
           wiedzy eksperckiej i praktyki biznesowej   dwutlenku węgla, gospodarką o obiegu   Na rynku farb i lakierów dekoracyjno-bu-
           może przynieść skuteczne prośrodowisko-  zamkniętym oraz adaptacją do zmian kli-  dowlanych działa ok. 70 firm produ-
           we rozwiązania. W tej sprawie musimy   matu. Celem programu Climate Leadership   cenckich. Wielka czwórka liderów – PPG
           działać razem. Walka o klimat stanowi   jest budowa społeczności liderów biznesu,   Deco, Akzo Nobel, Śnieżka, Tikkurila
           istotny element strategii BASF i staje się   którzy rozumiejąc konieczność zmiany   – pokrywa 3/4 sprzedaży. Kolejnych
           coraz ważniejsza również dla naszych   dla klimatu, dostrzegają w niej szansę   dziesięciu producentów posiada łącznie
           klientów. W przyszłości będziemy im   na rozwój. Współpracując z ekspertami   15% udziału, a cała reszta dzieli między
           dostarczać rzetelne dane na temat emisji,   programu, firmy opracowują, a następnie   siebie zaledwie 10% rynku.
           dzięki którym będą mogli łatwiej ocenić   wdrażają rozwiązania w wymierny sposób   Źródło: IBP Research
           realizację własnych celów dotyczących   zmniejszające ich wpływ na globalny
           ochrony klimatu – powiedziała Katarzyna   klimat.                       POLACY CHCĄ DZIAŁAĆ
           Byczkowska, dyrektor zarządzająca BASF   Powiedzmy sobie jasno: ludzka działal-  NA RZECZ POPRAWY JAKOŚCI
           Polska.                           ność leży u podstaw naszego wstąpienia   POWIETRZA
             BASF wspólnie z klientami poszukuje   na ścieżkę chaosu (klimatycznego). Ozna-  65% mieszkańców Polski jest skłonnych
           odpowiedzi na wyzwania współczesności.   cza to również, że ludzkie działanie może   zastąpić własny samochód bardziej
           Działalność biznesowa powinna równo-  pomóc rozwiązać ten problem – powiedział   ekologicznym (elektrycznym), aby
           ważyć trzy aspekty: dbałość o wzrost go-  Sekretarz Generalny ONZ, António Guterres   ograniczyć zanieczyszczenie powietrza
           spodarczy, rozwój społeczny i ochronę śro-  podczas przemówienia „State of the Planet”   w swoim mieście. Natomiast 88% ba-
           dowiska. Firma wspiera realizację Celów   wygłoszonego w listopadzie 2020 w No-  danych słyszało o rządowym programie
           Zrównoważonego Rozwoju ONZ, a także   wym Jorku.                      „Czyste Powietrze” – wynika z badania
           chętnie współpracuje z organizacjami po-  W pierwszej edycji do programu   świadomości i zachowań ekologicznych
           zarządowymi. Inwestuje w projekty Badań   przystąpiło dziesięć firm, które w toku   mieszkańców Polski dotyczących jakości
           i Rozwoju, a w dziale R&D BASF pracuje   prac ze zrzeszonymi przy nim ekspertami,   powietrza, przeprowadzonego w listopa-
           ponad 100 specjalistów skupiających się   wypracowały wdrażane obecnie prokli-  dzie 2020 r. dla Ministerstwa Klimatu
           wyłącznie na kwestiach klimatycznych.   matyczne rozwiązania. Pierwszą edycję   i Środowiska.
           Zajmują się oni rozwojem nowych techno-  podsumowano w publikacji „Biznes   Jak wynika z przeprowadzonych
           logii związanych z zarządzaniem emisją   na rzecz zmiany”. Pomysłodawcami   analiz, 65% mieszkańców Polski jest


            10                                                                                          nr 1/2021
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12