Page 7 - IZOLACJE 1/2021
P. 7
Izo-aktualności
Kolejne odbędzie się na przełomie lutego
BASF POLSKA PRZYSTĘPUJE DO PROGRAMU CLIMATE i marca 2021 r.
LEADERSHIP Źródło: www.gunb.gov.pl
BASF Polska dołączył do 2. edy- RYNEK FARB ZYSKAŁ W ROKU
cji programu „Climate Leader- PANDEMII
ship powered by UN Environ- Wartość rynku farb i lakierów deko-
ment”, aby pracować na rzecz racyjno-budowlanych zwiększyła się
neutralności klimatycznej w zeszłym roku o blisko 10% – wynika
w głównym nurcie swojej z najnowszego raportu IBP Research.
działalności. Współpracując Na rynek ten składają się: farby ścienne,
z ekspertami programu, firma lakiery do drewna, lakiery na metal
wypracuje plan zmian, który i emalie ogólnego stosowania – stoso-
w udokumentowany sposób wane przez nabywców indywidualnych
będzie zgodny z założeniami i wykonawców budowlanych.
projektu – wdrożenia rzeczywi- Łączna sprzedaż farb dekoracyj-
stych zmian ukierunkowanych nych na polskim rynku sięga prawie
na przeciwdziałanie pogłębiają- 4 mld złotych. Rynek od sześciu lat
cemu się kryzysowi klimatycz- konsekwentnie rośnie. Dynamika war-
nemu. tości determinowana jest w zdecydo-
W BASF tworzymy chemię wanie większym stopniu stopą zmiany
dla zrównoważonej przyszłości, wolumenu sprzedaży niż stopą zmiany
dlatego już od początku ustano- cen rynkowych.
wienia Celów Zrównoważonego Pod względem dystrybucyjnym rynek
Rozwoju włączamy się w ich farb i lakierów tworzą: ok. 5000 hur-
realizację. Cieszę się, że razem towni ogólnobudowlanych (ich udział
z naszym wieloletnim partne- w sprzedaży zmniejsza się systema-
rem, jakim jest Centrum UNEP/ tycznie), ok. 800 sieciowych marketów
GRID-Warszawa, będziemy budowlanych (silny wzrost w ostatnich
pracować nad konkretnymi latach) oraz ok. 350 sklepów specja-
rozwiązaniami dla środowiska Katarzyna Byczkowska, dyrektor zarządzająca BASF Polska; listycznych. Część wyrobów trafia też
w ramach projektu Climate fot.: BASF do firm budowlanych drogą bezpośrednią
Leadership. Tylko połączenie od producenta.
wiedzy eksperckiej i praktyki biznesowej dwutlenku węgla, gospodarką o obiegu Na rynku farb i lakierów dekoracyjno-bu-
może przynieść skuteczne prośrodowisko- zamkniętym oraz adaptacją do zmian kli- dowlanych działa ok. 70 firm produ-
we rozwiązania. W tej sprawie musimy matu. Celem programu Climate Leadership cenckich. Wielka czwórka liderów – PPG
działać razem. Walka o klimat stanowi jest budowa społeczności liderów biznesu, Deco, Akzo Nobel, Śnieżka, Tikkurila
istotny element strategii BASF i staje się którzy rozumiejąc konieczność zmiany – pokrywa 3/4 sprzedaży. Kolejnych
coraz ważniejsza również dla naszych dla klimatu, dostrzegają w niej szansę dziesięciu producentów posiada łącznie
klientów. W przyszłości będziemy im na rozwój. Współpracując z ekspertami 15% udziału, a cała reszta dzieli między
dostarczać rzetelne dane na temat emisji, programu, firmy opracowują, a następnie siebie zaledwie 10% rynku.
dzięki którym będą mogli łatwiej ocenić wdrażają rozwiązania w wymierny sposób Źródło: IBP Research
realizację własnych celów dotyczących zmniejszające ich wpływ na globalny
ochrony klimatu – powiedziała Katarzyna klimat. POLACY CHCĄ DZIAŁAĆ
Byczkowska, dyrektor zarządzająca BASF Powiedzmy sobie jasno: ludzka działal- NA RZECZ POPRAWY JAKOŚCI
Polska. ność leży u podstaw naszego wstąpienia POWIETRZA
BASF wspólnie z klientami poszukuje na ścieżkę chaosu (klimatycznego). Ozna- 65% mieszkańców Polski jest skłonnych
odpowiedzi na wyzwania współczesności. cza to również, że ludzkie działanie może zastąpić własny samochód bardziej
Działalność biznesowa powinna równo- pomóc rozwiązać ten problem – powiedział ekologicznym (elektrycznym), aby
ważyć trzy aspekty: dbałość o wzrost go- Sekretarz Generalny ONZ, António Guterres ograniczyć zanieczyszczenie powietrza
spodarczy, rozwój społeczny i ochronę śro- podczas przemówienia „State of the Planet” w swoim mieście. Natomiast 88% ba-
dowiska. Firma wspiera realizację Celów wygłoszonego w listopadzie 2020 w No- danych słyszało o rządowym programie
Zrównoważonego Rozwoju ONZ, a także wym Jorku. „Czyste Powietrze” – wynika z badania
chętnie współpracuje z organizacjami po- W pierwszej edycji do programu świadomości i zachowań ekologicznych
zarządowymi. Inwestuje w projekty Badań przystąpiło dziesięć firm, które w toku mieszkańców Polski dotyczących jakości
i Rozwoju, a w dziale R&D BASF pracuje prac ze zrzeszonymi przy nim ekspertami, powietrza, przeprowadzonego w listopa-
ponad 100 specjalistów skupiających się wypracowały wdrażane obecnie prokli- dzie 2020 r. dla Ministerstwa Klimatu
wyłącznie na kwestiach klimatycznych. matyczne rozwiązania. Pierwszą edycję i Środowiska.
Zajmują się oni rozwojem nowych techno- podsumowano w publikacji „Biznes Jak wynika z przeprowadzonych
logii związanych z zarządzaniem emisją na rzecz zmiany”. Pomysłodawcami analiz, 65% mieszkańców Polski jest
10 nr 1/2021