Page 13 - Izolacje_5_2019 demo
P. 13
Wywiad
STEINBACHER IZOTERM:
WCIĄŻ MAMY POTENCJAŁ
DO ROZWOJU
Maciej Trzoch, dyrektor generalny Steinbacher Izoterm Sp. z o.o., w rozmowie
z Jarosławem Guzalem
Ostatni raz przy okazji wywiadu spotka- na się trochę trwonić,
liśmy się dwa i pół roku temu. Był Pan a w trzecim prawie
wówczas w firmie Steinbacher Izoterm nic nie ma z majątku
nową osobą, którą dopiero co rozpo- firmy.
częła zarządzania firmą. Jakie ma Pan Zdarza się tak, że dzieci
refleksje związane z tym 2,5-letnim mają inną wizję przy-
okresem? szłości i zwyczajnie
Jestem nadal zafascynowany firmą i jej nie są zainteresowane
możliwościami. Tak długo, jak mamy wizję, kontynuacją bądź nie
dokąd chcemy dotrzeć, to praca pozostaje zostali w odpowiedni
pasją. Dla menadżera ważne są pomysły sposób do tego przygo-
i rynek dający możliwości do rozwoju. Bar- towani. Jednak w tym
dzo sprzyja temu to, że firma ma prywatne- przypadku zarówno
go właściciela, w związku z tym rozmowy Ute Steinbacher, jak
są zawsze bardzo konkretne, a decyzyjność i Roland Hebbel pracu-
szybka. To, co wyróżnia bezpośredni, ope- ją z sukcesami w firmie
racyjny kontakt z właścicielem to koncen- już kilkanaście lat.
tracja na poszukiwaniu rozwiązań, a nie Pani Ute Steinbacher
na tym, co się nie udało. Nie szukamy od najmłodszych lat
winnych. Błędy są nauką. była przez ojca wdra-
żana i przygotowywana Maciej Trzoch, dyrektor generalny Steinbacher Izoterm Sp. z o.o; fot.: J. Pieczara
W ostatnim czasie w firmie do sukcesji. Przyglą-
Steinbacher na poziomie centrali dała się warsztatowi ojca, więc to jest specyficznego, coś nowego w działa-
nastąpiła zmiana pokoleniowa. Teraz osoba, która po pierwsze zdecydowanie niu firmy?
to pani Ute Steinbacher jest na stano- chce to robić, a po drugie, od wczesnych Oczywiście będąc tutaj trzy lata, nie mo-
wisku prezesa firmy. lat nabierała doświadczenia przy swo- głem zaobserwować wszystkich zachodzą-
Tak, Eduard Steinbacher to już jest pan
w sędziwym wieku. Wycofał się z aktywne- Nie spodziewam się, aby w najbliższym czasie rynek istotnie
go zarządzania firmą i przekazał to swojej spadł wolumenowo. Trzeba mieć jednak na uwadze, że ceny
córce Ute Steinbacher i zięciowi Rolando- surowców nadal rosną oraz występuje problem związany
wi Hebbel – to oni w tej chwili zarządzają z pozyskaniem pracowników. Ze względu na podnoszący się
całą grupą Steinbacher. Pan Hebbel to pa- poziom życia i oczekiwania pracowników koszty personalne
sjonat sportu, w szczególności kolarstwa, rosną. W konsekwencji będzie to oznaczać, że ten sam metr
więc też i firmę prowadzi w sportowym kwadratowy czy metr sześcienny budowanego obiektu będzie
duchu, czyli w oparciu o dosyć ambitne po prostu droższy.
cele, ale zawsze „fair-play”. Jest odpo-
wiedzialny bezpośrednio za produkcję
i sprzedaż, a także technologie. Z kolei Ute ich rodzicach, którzy wspólnie stworzyli cych na przestrzeni czasu zmian. Nato-
Steinbacher zajmuje się obszarem rozwoju Steinbacher. miast charakterystyczne dla firmy jest to,
personelu, marketingiem i jest dobrym że nowi zarządzający kontynuują te same
duchem organizacji. Ten tandem uzupeł- Mimo wszystko przy takich zmia- wartości firmy, które były jej podwalina-
nia się znakomicie. nach wchodzi do firmy jakaś nowa mi, czyli to, że walczymy o każdy stopień
wartość, nowy sznyt charakterystycz- Celsjusza i każdy kilowat straty ciepła. To,
O firmach rodzinnych ny dla osoby, która zarządza firmą. że wszystko, co jest nam potrzebne, jest
mówi się, że w drugim pokoleniu zaczy- Czy w tym zakresie widzi Pan coś już w naszych głowach i musimy to z tych
16 nr 5/2019