Page 12 - IZOLACJE 10/2021
P. 12

Izo-aktualności





                                                                                 system Ecophon Master Eg pozwala
             SAINT-GOBAIN: NOWY PLAN STRATEGICZNY                                stworzyć indywidualny mozaikowy
             „GROW & IMPACT”                                                     projekt. Dostępny jest w aż 22 kolorach
                                                                                 najwyższej jakości powłoki Akutex FT,
           Grupa Saint-Gobain zorganizowała spotka-  wzrost inflacji dotyczy głównie kosztów   co daje niemal nieograniczone możliwo-
           nie dla inwestorów i analityków, na którym   energii w Europie, gdzie Grupa posiada   ści projektowania. Zintegrowane oświetle-
           przedstawiła strategię i cele Grupy na lata   obecnie zabezpieczenie dla cen gazu   nie Dot oraz Square 600×600 mm dają
           2021–2025.                        ziemnego i energii elektrycznej na po-  wrażenie naturalnego światła wtopionego
             Wraz z Komitetem Zarządzającym   ziomie 50% na czwarty kwartał 2021 r.,   w płaszczyznę sufitu. Międzynarodowe
           mam przyjemność zainaugurować nowy   65% na 2022 r. i 25% na 2023 r., czyli   jury składające się z czołowych eksper-
           rozdział w historii Saint-Gobain. Naszą   na poziomie nieco wyższym niż w 2020 r.   tów ze wszystkich dziedzin projektowania
           wizją jest osiągnięcie pozycji światowe-  Aby zrównoważyć inflację w całym roku   wybierze zwycięzców, którzy zostaną
           go lidera w dziedzinie zrównoważonego   2021 w obszarze działalności przemy-  ogłoszeni w październiku br.
           budownictwa. W świecie zmierzającym   słowej, Grupa potrzebuje pozytywnego   German Design Council jest niemiecką
           w kierunku zerowego poziomu emisji   efektu cenowego na poziomie około   instytucją zrzeszającą projektantów
           dwutlenku węgla netto, Saint-Gobain   6% w skali całego roku i 8% w drugiej   z całego świata. Jako fundacja założona
           pragnie zaoferować pełną gamę rozwią-  połowie roku.                  w 1953 r. z inicjatywy niemieckiego
           zań, które rozwiążą trzy najważniejsze   W świetle swojej proaktywnej strategii     Bundestagu, przyjęła misję reprezento-
           problemy naszych czasów: radykalne   w tym zakresie oraz wprowadzonych   wania na najwyższym szczeblu sektora
           zmniejszenie 40% emisji CO 2  związa-  w ostatnich miesiącach podwyżek cen,   designu, marki i innowacji.
           nych z budownictwem, ochrona zaso-  Grupa szacuje na trzeci kwartał 2021 r.   Źródło: Ecophon
           bów naturalnych oraz sprostanie wyzwa-  pozytywny efekt cenowy na poziomie
           niom związanym z szybko postępującą   około 8% oraz pozytywny efekt wolume-    BUDUJ DLA POKOLEŃ
           urbanizacją w krajach rozwijających się.   nowy na poziomie około 1% w porów-  – NOWA KAMPANIA ZWIĄZKU POID
           Dziś rozpoczynamy realizację nowego   naniu z rokiem 2020 (oznacza to wzrost   Wraz z początkiem października 2021 r.
           planu strategicznego „Grow & Impact”,   o około 3% w porównaniu z trzecim   Związek POiD, razem z Partnerami, rusza
           którego ambicją jest znaczne przyspie-  kwartałem 2019 r.). Rynki bazowe Grupy   z nową kampanią społeczną „Do-
           szenie naszego rentownego wzrostu   nadal wykazywały dobrą dynamikę,   bry montaż – budujesz dla pokoleń”.
           i tworzenia wartości dla naszych   pomimo wysokiej bazy porównawczej   Akcja kładzie duży nacisk na edukację
           akcjonariuszy. Grupa będzie bazować   w 2020 r. dla okresu letniego w Europie,   proekologiczną Polaków w zakresie
           na sukcesie swojej nowej lokalnej   wynikającej z mniejszej liczby urlopów   inwestycji budowlanych oraz inspiruje ich
           organizacji i wielonarodowej kulturze,   fachowców z powodu pandemii koro-  do wyboru energooszczędnych rozwiązań
           a jej siłą napędową będzie efektywność   nawirusa. W kontekście aktualnych cen   i technik montażowych przy budowie
           działania i bliskość klientów, aby móc   energii oraz dzięki podwyżkom cen ogło-  czy remoncie domu. Realizacji celów ini-
           w pełni wykorzystać dynamiczny wzrost   szonym w ciągu ostatnich kilku tygodni   cjatywy posłużą wielokanałowe działania.
           na rynkach bazowych.              w większości krajów Europy i w USA,   Dzięki kampanii „Dobry montaż – budu-
             Stawiając na innowacyjność i po-  Saint-Gobain ma pewność, że będzie   jesz dla pokoleń”, która potrwa do końca
           tencjał danych w rozwoju naszej gamy   w stanie zrównoważyć inflację kosztów   sierpnia 2022 r., konsumenci poznają
           oferowanych rozwiązań, „Grow & Impact”   surowców i energii na przestrzeni całego   zalety rozwiązań produkowanych z re-
           pozwoli nam rosnąć szybciej niż nasze   roku 2021.                    cyklingu czy wykorzystujących ener-
           rynki bazowe i maksymalizować pozy-  120 krajów reprezentujących ponad   gooszczędne technologie. Dodatkowo,
           tywny wpływ w wielu obszarach, takich   70% światowego PKB zobowiązało się   przekonają się o korzyściach dla ekologii,
           jak ochrona środowiska dzięki dekarbo-  do osiągnięcia neutralności węglowej.   budżetu domowego i własnego komfortu,
           nizacji budownictwa i przemysłu, well-  Aby zrealizować ten cel, niezbędne jest   płynących z dobrego montażu wyrobów
           -being i satysfakcja klientów, tworzenie   zrównoważone budownictwo, ponieważ   stolarki budowlanej. Co więcej, zyskają
           wartości dla naszych akcjonariuszy,   branża budowlana jest jednym z głów-  wiedzę na temat gospodarki o obiegu
           wspieranie zaangażowania pracowników   nych źródeł emisji CO 2  odpowiadającym   zamkniętym oraz możliwości dofinanso-
           oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwa-  za 40% globalnych emisji. Rozwiązania   wania inwestycji w termomodernizację
           niom wszystkich naszych interesariu-  Saint-Gobain w zakresie remontów,   domu, m.in. z programów rządowych.
           szy – powiedział Benoit Bazin, dyrektor   termomodernizacji i zrównoważonego   W ostatnim czasie świadomość ekolo-
           generalny Saint-Gobain.           budownictwa mogą przyczynić się     giczna Polaków wzrosła. Z badań Mini-
             W kontekście rosnących kosztów ener-  do zredukowania co najmniej dwóch   sterstwa Klimatu i Środowiska wynika
           gii, Saint-Gobain spodziewa się obecnie   trzecich tych emisji. Budownictwo   bowiem, że dla 94% rodaków zmiany
           inflacji kosztów energii i surowców w wy-  modułowe, w którym szkielet drewniany,   klimatu to ważny problem. Co istotne,
           sokości około 1,5 mld EUR w 2021 r.   betonowy lub metalowy jest jedynym   aż 73% badanych dba o środowisko
           w porównaniu z 2020 r. (wcześniejsza   elementem nośnym budynku, wymaga   w trosce o przyszłe pokolenia. Dlatego,
           szacunkowa prognoza z końca lipca   zastosowania lekkich materiałów, takich   za pośrednictwem kampanii «Do-
           zakładała 1,1 mld EUR w skali całego   jak płyty gipsowo-kartonowe, oraz mak-  bry montaż – budujesz dla pokoleń»,
           roku), z czego 1,1 mld EUR przypada   symalizuje zapotrzebowanie na szkło   chcielibyśmy im uświadamiać, że mogą
           tylko na drugą połowę 2021 r. Ten   i izolację. Odpowiada ono jednocześnie   zatroszczyć się o przyszłość swoich


            12                                                                                         nr 10/2021
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17