Page 12 - IZOLACJE 10/2021
P. 12
Izo-aktualności
system Ecophon Master Eg pozwala
SAINT-GOBAIN: NOWY PLAN STRATEGICZNY stworzyć indywidualny mozaikowy
„GROW & IMPACT” projekt. Dostępny jest w aż 22 kolorach
najwyższej jakości powłoki Akutex FT,
Grupa Saint-Gobain zorganizowała spotka- wzrost inflacji dotyczy głównie kosztów co daje niemal nieograniczone możliwo-
nie dla inwestorów i analityków, na którym energii w Europie, gdzie Grupa posiada ści projektowania. Zintegrowane oświetle-
przedstawiła strategię i cele Grupy na lata obecnie zabezpieczenie dla cen gazu nie Dot oraz Square 600×600 mm dają
2021–2025. ziemnego i energii elektrycznej na po- wrażenie naturalnego światła wtopionego
Wraz z Komitetem Zarządzającym ziomie 50% na czwarty kwartał 2021 r., w płaszczyznę sufitu. Międzynarodowe
mam przyjemność zainaugurować nowy 65% na 2022 r. i 25% na 2023 r., czyli jury składające się z czołowych eksper-
rozdział w historii Saint-Gobain. Naszą na poziomie nieco wyższym niż w 2020 r. tów ze wszystkich dziedzin projektowania
wizją jest osiągnięcie pozycji światowe- Aby zrównoważyć inflację w całym roku wybierze zwycięzców, którzy zostaną
go lidera w dziedzinie zrównoważonego 2021 w obszarze działalności przemy- ogłoszeni w październiku br.
budownictwa. W świecie zmierzającym słowej, Grupa potrzebuje pozytywnego German Design Council jest niemiecką
w kierunku zerowego poziomu emisji efektu cenowego na poziomie około instytucją zrzeszającą projektantów
dwutlenku węgla netto, Saint-Gobain 6% w skali całego roku i 8% w drugiej z całego świata. Jako fundacja założona
pragnie zaoferować pełną gamę rozwią- połowie roku. w 1953 r. z inicjatywy niemieckiego
zań, które rozwiążą trzy najważniejsze W świetle swojej proaktywnej strategii Bundestagu, przyjęła misję reprezento-
problemy naszych czasów: radykalne w tym zakresie oraz wprowadzonych wania na najwyższym szczeblu sektora
zmniejszenie 40% emisji CO 2 związa- w ostatnich miesiącach podwyżek cen, designu, marki i innowacji.
nych z budownictwem, ochrona zaso- Grupa szacuje na trzeci kwartał 2021 r. Źródło: Ecophon
bów naturalnych oraz sprostanie wyzwa- pozytywny efekt cenowy na poziomie
niom związanym z szybko postępującą około 8% oraz pozytywny efekt wolume- BUDUJ DLA POKOLEŃ
urbanizacją w krajach rozwijających się. nowy na poziomie około 1% w porów- – NOWA KAMPANIA ZWIĄZKU POID
Dziś rozpoczynamy realizację nowego naniu z rokiem 2020 (oznacza to wzrost Wraz z początkiem października 2021 r.
planu strategicznego „Grow & Impact”, o około 3% w porównaniu z trzecim Związek POiD, razem z Partnerami, rusza
którego ambicją jest znaczne przyspie- kwartałem 2019 r.). Rynki bazowe Grupy z nową kampanią społeczną „Do-
szenie naszego rentownego wzrostu nadal wykazywały dobrą dynamikę, bry montaż – budujesz dla pokoleń”.
i tworzenia wartości dla naszych pomimo wysokiej bazy porównawczej Akcja kładzie duży nacisk na edukację
akcjonariuszy. Grupa będzie bazować w 2020 r. dla okresu letniego w Europie, proekologiczną Polaków w zakresie
na sukcesie swojej nowej lokalnej wynikającej z mniejszej liczby urlopów inwestycji budowlanych oraz inspiruje ich
organizacji i wielonarodowej kulturze, fachowców z powodu pandemii koro- do wyboru energooszczędnych rozwiązań
a jej siłą napędową będzie efektywność nawirusa. W kontekście aktualnych cen i technik montażowych przy budowie
działania i bliskość klientów, aby móc energii oraz dzięki podwyżkom cen ogło- czy remoncie domu. Realizacji celów ini-
w pełni wykorzystać dynamiczny wzrost szonym w ciągu ostatnich kilku tygodni cjatywy posłużą wielokanałowe działania.
na rynkach bazowych. w większości krajów Europy i w USA, Dzięki kampanii „Dobry montaż – budu-
Stawiając na innowacyjność i po- Saint-Gobain ma pewność, że będzie jesz dla pokoleń”, która potrwa do końca
tencjał danych w rozwoju naszej gamy w stanie zrównoważyć inflację kosztów sierpnia 2022 r., konsumenci poznają
oferowanych rozwiązań, „Grow & Impact” surowców i energii na przestrzeni całego zalety rozwiązań produkowanych z re-
pozwoli nam rosnąć szybciej niż nasze roku 2021. cyklingu czy wykorzystujących ener-
rynki bazowe i maksymalizować pozy- 120 krajów reprezentujących ponad gooszczędne technologie. Dodatkowo,
tywny wpływ w wielu obszarach, takich 70% światowego PKB zobowiązało się przekonają się o korzyściach dla ekologii,
jak ochrona środowiska dzięki dekarbo- do osiągnięcia neutralności węglowej. budżetu domowego i własnego komfortu,
nizacji budownictwa i przemysłu, well- Aby zrealizować ten cel, niezbędne jest płynących z dobrego montażu wyrobów
-being i satysfakcja klientów, tworzenie zrównoważone budownictwo, ponieważ stolarki budowlanej. Co więcej, zyskają
wartości dla naszych akcjonariuszy, branża budowlana jest jednym z głów- wiedzę na temat gospodarki o obiegu
wspieranie zaangażowania pracowników nych źródeł emisji CO 2 odpowiadającym zamkniętym oraz możliwości dofinanso-
oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwa- za 40% globalnych emisji. Rozwiązania wania inwestycji w termomodernizację
niom wszystkich naszych interesariu- Saint-Gobain w zakresie remontów, domu, m.in. z programów rządowych.
szy – powiedział Benoit Bazin, dyrektor termomodernizacji i zrównoważonego W ostatnim czasie świadomość ekolo-
generalny Saint-Gobain. budownictwa mogą przyczynić się giczna Polaków wzrosła. Z badań Mini-
W kontekście rosnących kosztów ener- do zredukowania co najmniej dwóch sterstwa Klimatu i Środowiska wynika
gii, Saint-Gobain spodziewa się obecnie trzecich tych emisji. Budownictwo bowiem, że dla 94% rodaków zmiany
inflacji kosztów energii i surowców w wy- modułowe, w którym szkielet drewniany, klimatu to ważny problem. Co istotne,
sokości około 1,5 mld EUR w 2021 r. betonowy lub metalowy jest jedynym aż 73% badanych dba o środowisko
w porównaniu z 2020 r. (wcześniejsza elementem nośnym budynku, wymaga w trosce o przyszłe pokolenia. Dlatego,
szacunkowa prognoza z końca lipca zastosowania lekkich materiałów, takich za pośrednictwem kampanii «Do-
zakładała 1,1 mld EUR w skali całego jak płyty gipsowo-kartonowe, oraz mak- bry montaż – budujesz dla pokoleń»,
roku), z czego 1,1 mld EUR przypada symalizuje zapotrzebowanie na szkło chcielibyśmy im uświadamiać, że mogą
tylko na drugą połowę 2021 r. Ten i izolację. Odpowiada ono jednocześnie zatroszczyć się o przyszłość swoich
12 nr 10/2021