Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2018 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Fakro: 25 lat i co dalej?

rozmowa z Januszem Komurkiewiczem - członkiem zarządu firmy Fakro
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 5/2016  |  25.05.2016
Janusz Komurkiewicz - członek zarządu firmy Fakro
Janusz Komurkiewicz - członek zarządu firmy Fakro
Fakro

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Przyczynkiem do tej rozmowy jest jubileusz 25-lecia firmy Fakro. Biorąc tę okoliczność pod uwagę, z Pana punktu widzenia na jakim etapie rozwoju jest obecnie firma? Z mojej analizy wynika, że firma w ostatnim czasie notuje duży progres, przede wszystkim w zakresie wprowadzania na rynek nowych grup produktowych. Wrzucają Państwo kolejny bieg w swojej działalności.

Mam dokładnie takie samo zdanie na ten temat. Weszliśmy w tej chwili w dojrzałość, czyli nasze produkty spełniają najwyższe wymagania techniczne i jakościowe. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie można sprzedawać okna dachowe, czyli aż na 50 rynkach na kilku kontynentach.

Trudno się już dynamicznie rozwijać, bo na rynku okien dachowych trzeba bardzo skrupulatnie walczyć z konkurentami i wprowadzać nowe produkty. Dlatego wchodzimy w nowe segmenty. Naszym celem wciąż jest rozwój w dziedzinie budownictwa mieszkaniowego z naciskiem na domy jednorodzinne. A jest to obszar, który daje nam potężne możliwości.

Przeczytaj także: Osłony przeciwsłoneczne a systemy sterowania i zarządzania energią

My, jako już uznany producent z ogromnym doświadczeniem, możemy śmiało myśleć o nowych wyzwaniach. Dlatego od niedawna oferujemy okna pionowe. To daje nam nowe możliwości.

Na jakim są Państwo etapie, jeśli chodzi o wejście na rynek okien pionowych?

W styczniu tego roku na gali z okazji 25-lecia naszej firmy ogłosiliśmy, że rozpoczynamy produkcję drewniano-aluminiowych okien pionowych. Oczywiście produkcja już trwa od dłuższego czasu, ale póki co nie są to jeszcze duże ilości.

Jako firma oczywiście jesteśmy przygotowani technicznie, logistycznie i dystrybucyjnie na ekspansję na tym rynku. Ale jest to inny rynek niż ten, na którym do tej pory funkcjonowaliśmy. Tu mówimy o współpracy z salonami stolarki pionowej, mówimy o współpracy z monterami, a więc nie z dekarzami, czyli grupą, którą do tej pory obsługiwaliśmy.

Dopiero rozpoznajemy ten rynek. Ale mamy już konkretne inwestycje, gdzie jesteśmy obecni. Dotyczy to głównie rynku niemieckiego, austriackiego i szwajcarskiego. Trzeba sobie zdawać sprawę, że okno pionowe drewniane czy drewniano-aluminiowe jest produktem klasy premium, a nawet superpremium.

W Polsce tych produktów sprzedaje się zaledwie ułamek procenta, patrząc na całą stolarkę. Na rynku niemieckim jest to już kilka procent - dochodzi nawet do 9% w skali całego rynku. Rynki szwajcarski i austriacki są podobne, więc tam rynek jest przygotowany i dlatego na razie ukierunkowaliśmy się na te kraje. W Polsce oczywiście też będziemy zbierać doświadczenia, ale będziemy ten produkt wdrażać stopniowo.

Kolejną mimo wszystko nową dziedziną w firmie Fakro są osłony przeciwsłoneczne. Jak się Państwu wiedzie na tym rynku? Czy jest zainteresowanie tymi rozwiązaniami?

To jest zupełnie nowy produkt. Markiza zewnętrzna jest w Polsce nowym produktem. Do tej pory na naszym rynku były one rzadko stosowane. Wcześniej nie sprzyjały temu przepisy oraz klimat. Natomiast klimat się zmienia. Mamy coraz cieplejsze lata, bardziej gorące dni. Tych dni w skali roku jest coraz więcej, a w pomieszczeniach, które mają okna od strony południowej, trudno wytrzymać w upalny dzień, bo temperatura jest wysoka. Pomieszczenie się nagrzewa, energia słoneczna przenika do wnętrza.

Jeżeli nie ma osłon zewnętrznych, pomieszczenie będzie przegrzewane. Stąd konieczność stosowania osłon zewnętrznych. Mogą to być oczywiście rolety zewnętrzne, jednak mają one pewne mankamenty.

Zobacz też: Fakro świętuje swoje 25-lecie >>>

Przez roletę zewnętrzną nie widzimy tego, co się dzieje na zewnątrz i bardzo mało naturalnego światła wpada do pomieszczenia. Natomiast markiza jest jakby półprzezroczysta. Przez nią widzimy, co się dzieje na zewnątrz, do środka wpada też bardzo duża ilość naturalnego światła. I konkuruje ona z roletą zewnętrzną, ale też z klimatyzacją. Bo konsumenci się przyzwyczaili, że jak jest zbyt gorąco w pomieszczeniu, to montujemy klimatyzację.

I to jest oczywiście dobre rozwiązanie, ale też ma swoje wady. Powoduje to większe koszty eksploatacji w lecie, bo klimatyzatory pochłaniają dużą ilość energii elektrycznej. No i nie zawsze są zdrowe. Przebywanie cały czas w pomieszczeniach klimatyzowanych ma swoje konsekwencje dla zdrowia, więc lepiej tego unikać.

Markiza jest wolna od tych mankamentów, ale o tym trzeba dopiero informować, bo tej wiedzy na rynku nie ma ani wśród architektów, ani wśród sprzedawców, ani przede wszystkim wśród konsumentów. Dlatego w sposób bardzo aktywny prowadzimy kampanię informacyjną.

Markizy sprzedawane są w salonach stolarki pionowej, w sklepach, które zajmują się wyposażeniem wnętrz i dekoracją okien. A to nie jest dla nas naturalna grupa odbiorców i sprzedawców. Dla tej grupy dopiero przygotowaliśmy ofertę i rozpoczynamy współpracę.

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA – kliknij tutaj »
Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 5/2016

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Jak poprawnie obliczać koszty materiałów?

Kalkulator materiałowy jest aplikacją umożliwiającą obliczenia zużycia produktów. czytaj dalej »

 


Ile kosztuje strop? Jaki strop wybrać? Bezpłatna wycena online »

Przekonaj się! Wystarczy poświęcić kilka minut na wybór i wycenę odpowiedniego stropu czytaj dalej »

 


Kleje i fugi do płytek - to musisz wiedzieć »

Jak uniknąć kosztów związanych z renowacją ścian?

Przeczytaj, zanim zdecydujesz się na zakup konkretnego materiału. czytaj dalej » W klimacie, w którym zanieczyszczenie powietrza i warunki klimatyczne powodują ciągłe brudzenie ścian... czytaj dalej »

Dobierz najlepszy materiał ociepleniowy. Sprawdź »


Ocieplenie powinno być trwałe i odporne na niekorzystne oddziaływanie czynników atmosferycznych... ZOBACZ »


Alternatywa dla tradycyjnych materiałów izolacyjnych »

Szukasz odpowiedniego materiału na podłogę? Zobacz »

Odporność na wodę, niepalność, wysoka odporność mechaniczna, niska waga oraz doskonałe parametry izolacyjne czynią je doskonałą...
czytaj dalej »

Być może wciąż zastanawiasz się czy Twoja firma powinna zainwestować w posadzki epoksydowe? Jeśli szukasz odpowiedniego materiału na podłogę w hali produkcyjnej... czytaj dalej »

Akustyczne płyty ścienne i sufitowe »

Energooszczędne płyty warstwowe z izolacją z wełny mineralnej o unikalnych właściwościach przeciwpożarowych i strukturalnych...  czytaj dalej »


Zarabiaj pieniądze sprzedając prąd »

Trwała elewacja w 4 krokach »

Wszystkie znane obecnie źródła energii, poza energią geotermalną i atomową, są pośrednio efektem działania promieniowania słonecznego...
czytaj dalej »

Dopasuj rozwiązanie do Twoich potrzeb w 4 KROKACH. Wybierz rodzaj wykonywach prac... czytaj dalej »

Jak przyspieszyć prace budowlane?

Zobacz, jak możesz zaoszczędzić czas (i pieniądze). Uzyskaj bezpłatną wycenę materiałów w 48 godzin!  czytaj dalej »


Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Jak zabezpieczyć rury przed stratami ciepła?

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr... czytaj dalej » Czym powinieneś kierować się przy wyborze odpowiedniej izolacji rur? czytaj dalej »

Izolacja natryskowa - to powinieneś wiedzieć »

Nawet minimalne nieprawidłowości związane z izolacją budynku mogą być odpowiedzialne za znaczne straty ciepła w przyszłości, a ewentualne błędy... czytaj dalej »

 



Jaka powinna być dobra hydroizolacja?

Skutecznie zabezpiecz budowane konstrukcje przed pożarem »

Fundamenty, elewacje, posadzki, garaże. Poznaj problemy i rozwiązania » czytaj dalej » Masywne elementy budowlane w starych obiektach często nie spełniają wymagań przeciwpożarowych określonych w obowiązujących przepisach. czytaj dalej »

Chcesz ograniczyć straty ciepła z budynku? Zobacz »


W obecnych czasach rosnące ceny energii cieplnej i elektrycznej skłaniają do analizy strat ciepła w budynkach mieszkalnych. Jedynym sposobem ograniczenia kosztów jest... ZOBACZ »



Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Triflex Polska Triflex Polska
Triflex zyskał na rynku europejskim pozycję lidera w zakresie opracowywania, kompleksowego doradztwa oraz zastosowania uszczelnień i powłok...
4/2019

Aktualny numer:

Izolacje 4/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Korozja ocieplonych fasad budynku
  • - Uszkodzenia styropianu grafitowego
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.