Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2018 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Fakro: 25 lat i co dalej?

rozmowa z Januszem Komurkiewiczem - członkiem zarządu firmy Fakro
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 5/2016  |  25.05.2016
Janusz Komurkiewicz - członek zarządu firmy Fakro
Janusz Komurkiewicz - członek zarządu firmy Fakro
Fakro

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Przyczynkiem do tej rozmowy jest jubileusz 25-lecia firmy Fakro. Biorąc tę okoliczność pod uwagę, z Pana punktu widzenia na jakim etapie rozwoju jest obecnie firma? Z mojej analizy wynika, że firma w ostatnim czasie notuje duży progres, przede wszystkim w zakresie wprowadzania na rynek nowych grup produktowych. Wrzucają Państwo kolejny bieg w swojej działalności.

Mam dokładnie takie samo zdanie na ten temat. Weszliśmy w tej chwili w dojrzałość, czyli nasze produkty spełniają najwyższe wymagania techniczne i jakościowe. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie można sprzedawać okna dachowe, czyli aż na 50 rynkach na kilku kontynentach.

Trudno się już dynamicznie rozwijać, bo na rynku okien dachowych trzeba bardzo skrupulatnie walczyć z konkurentami i wprowadzać nowe produkty. Dlatego wchodzimy w nowe segmenty. Naszym celem wciąż jest rozwój w dziedzinie budownictwa mieszkaniowego z naciskiem na domy jednorodzinne. A jest to obszar, który daje nam potężne możliwości.

Przeczytaj także: Osłony przeciwsłoneczne a systemy sterowania i zarządzania energią

My, jako już uznany producent z ogromnym doświadczeniem, możemy śmiało myśleć o nowych wyzwaniach. Dlatego od niedawna oferujemy okna pionowe. To daje nam nowe możliwości.

Na jakim są Państwo etapie, jeśli chodzi o wejście na rynek okien pionowych?

W styczniu tego roku na gali z okazji 25-lecia naszej firmy ogłosiliśmy, że rozpoczynamy produkcję drewniano-aluminiowych okien pionowych. Oczywiście produkcja już trwa od dłuższego czasu, ale póki co nie są to jeszcze duże ilości.

Jako firma oczywiście jesteśmy przygotowani technicznie, logistycznie i dystrybucyjnie na ekspansję na tym rynku. Ale jest to inny rynek niż ten, na którym do tej pory funkcjonowaliśmy. Tu mówimy o współpracy z salonami stolarki pionowej, mówimy o współpracy z monterami, a więc nie z dekarzami, czyli grupą, którą do tej pory obsługiwaliśmy.

Dopiero rozpoznajemy ten rynek. Ale mamy już konkretne inwestycje, gdzie jesteśmy obecni. Dotyczy to głównie rynku niemieckiego, austriackiego i szwajcarskiego. Trzeba sobie zdawać sprawę, że okno pionowe drewniane czy drewniano-aluminiowe jest produktem klasy premium, a nawet superpremium.

W Polsce tych produktów sprzedaje się zaledwie ułamek procenta, patrząc na całą stolarkę. Na rynku niemieckim jest to już kilka procent - dochodzi nawet do 9% w skali całego rynku. Rynki szwajcarski i austriacki są podobne, więc tam rynek jest przygotowany i dlatego na razie ukierunkowaliśmy się na te kraje. W Polsce oczywiście też będziemy zbierać doświadczenia, ale będziemy ten produkt wdrażać stopniowo.

Kolejną mimo wszystko nową dziedziną w firmie Fakro są osłony przeciwsłoneczne. Jak się Państwu wiedzie na tym rynku? Czy jest zainteresowanie tymi rozwiązaniami?

To jest zupełnie nowy produkt. Markiza zewnętrzna jest w Polsce nowym produktem. Do tej pory na naszym rynku były one rzadko stosowane. Wcześniej nie sprzyjały temu przepisy oraz klimat. Natomiast klimat się zmienia. Mamy coraz cieplejsze lata, bardziej gorące dni. Tych dni w skali roku jest coraz więcej, a w pomieszczeniach, które mają okna od strony południowej, trudno wytrzymać w upalny dzień, bo temperatura jest wysoka. Pomieszczenie się nagrzewa, energia słoneczna przenika do wnętrza.

Jeżeli nie ma osłon zewnętrznych, pomieszczenie będzie przegrzewane. Stąd konieczność stosowania osłon zewnętrznych. Mogą to być oczywiście rolety zewnętrzne, jednak mają one pewne mankamenty.

Zobacz też: Fakro świętuje swoje 25-lecie >>>

Przez roletę zewnętrzną nie widzimy tego, co się dzieje na zewnątrz i bardzo mało naturalnego światła wpada do pomieszczenia. Natomiast markiza jest jakby półprzezroczysta. Przez nią widzimy, co się dzieje na zewnątrz, do środka wpada też bardzo duża ilość naturalnego światła. I konkuruje ona z roletą zewnętrzną, ale też z klimatyzacją. Bo konsumenci się przyzwyczaili, że jak jest zbyt gorąco w pomieszczeniu, to montujemy klimatyzację.

I to jest oczywiście dobre rozwiązanie, ale też ma swoje wady. Powoduje to większe koszty eksploatacji w lecie, bo klimatyzatory pochłaniają dużą ilość energii elektrycznej. No i nie zawsze są zdrowe. Przebywanie cały czas w pomieszczeniach klimatyzowanych ma swoje konsekwencje dla zdrowia, więc lepiej tego unikać.

Markiza jest wolna od tych mankamentów, ale o tym trzeba dopiero informować, bo tej wiedzy na rynku nie ma ani wśród architektów, ani wśród sprzedawców, ani przede wszystkim wśród konsumentów. Dlatego w sposób bardzo aktywny prowadzimy kampanię informacyjną.

Markizy sprzedawane są w salonach stolarki pionowej, w sklepach, które zajmują się wyposażeniem wnętrz i dekoracją okien. A to nie jest dla nas naturalna grupa odbiorców i sprzedawców. Dla tej grupy dopiero przygotowaliśmy ofertę i rozpoczynamy współpracę.

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA – kliknij tutaj »
Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 5/2016

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Jak powstają konstrukcje nowoczesnych hal stalowych?


Jak powstają konstrukcje nowoczesnych hal stalowych? ZOBACZ »


Czy przysługuje Ci dofinansowanie na termomodernizację domu?


Dowiedz się, na czym polega rządowy program „Czyste Powietrze”, i sprawdź, czy przysługują Ci dotacje... ZOBACZ »


W 3 prostych krokach zaprojektuj elewację »

Jak uzyskać pełne uprawnienia architektoniczne?

Łatwo i szybko dobierz optymalny system elewacyjny dla budynku... czytaj dalej » Co zrobić, by samodzielnie wykonywać zawód architekta w Polsce i UE? czytaj dalej »


Zgarnij bony o wartości 100zł. Zobacz jak »

Tłumienie dźwięków uderzeniowych i drgań budynków. Zobacz »

3 kroki do Super CashBack
czytaj dalej »

Zapewnienie dobrej wibroakustyki dla budynku to coraz częściej wyzwanie dla świadomych i wymagających... czytaj dalej »

Jak zapewnić trwałość mocowania elewacji?


Wsporniki przejmują ciężar muru i za pomocą zabetonowanych szyn kotwiących lub kotew przekazują go na ścianę nośną... ZOBACZ »


Czego jeszcze nie wiesz o ognioodporności płyt PIR?

Jak usunąć wilgoć ze ścian?

W zależności od wymagań izolacyjności, czy odporności ogniowej możemy dobrać odpowiedni rodzaj płyt...
czytaj dalej »

Wilgoć pojawiająca się w budynku i związana z nią pleśń szkodzą naszemu zdrowiu, powodują wyższe rachunki za ogrzewanie i niszczą mury. czytaj dalej »

Jak wykonać trwałe posadzki?

Jakich technologii oraz materiałów użyć do wykonania podłóg przemysłowych, naprawy betonów lub przeprowadzenia renowacji posadzek?  czytaj dalej »


Dowiedz się więcej o hydroizolacji dachów »

Popularność tego materiału rośnie. Dlaczego?

Dostarczamy innowacyjne systemy hydroizolacji oraz pokryć dachowych, mające na celu zmianę sposobu życia i pracy naszych klientów... czytaj dalej » To nowoczesny materiał termoizolacyjny, który zdobył... czytaj dalej »

Profile okapowe - co warto o nich wiedzieć?


Wybierz technologię wykonania tarasu, balkonu czy schodów... ZOBACZ »


Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Szukasz wpustu balkonowego dobrej jakości?

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr... czytaj dalej » Wpust balkonowy prosty, wpust balkonowy skośny, ogrzewany lub nieogrzewany? Co wybrać? czytaj dalej »

Jak zatrzymać ciepło i ochronić dom przed zimnem?


Komfortowy i energooszczędny dom zapewnia swoim mieszkańcom izolację od gorąca, zimna, hałasu oraz... wysokich rachunków za ogrzewanie i klimatyzację... ZOBACZ »


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Synthos S.A. Synthos S.A.
Grupa Kapitałowa Synthos S.A. jest jednym z największych producentów surowców chemicznych w Polsce. Spółka jest pierwszym w Europie...
10/2019

Aktualny numer:

Izolacje 10/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Konserwacje i renowacje systemów ociepleń
  • - Odporność ogniowa elementów drewnianych
Zobacz szczegóły
Produkty z polistyrenu ekstrudowanego - ekologiczna i trwała izolacja

Produkty z polistyrenu ekstrudowanego - ekologiczna i trwała izolacja

Dynamiczny rozwój rynku budowlanego i coraz bardziej restrykcyjne przepisy ukierunkowane na dbałość o otaczające nas środowisko powodują, że inwestorzy, projektanci i...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.