Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2018 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Steinbacher Izoterm: Wypracowaliśmy uniwersalny system działania

Rozmowa z Michałem Kalinowskim – dyrektorem generalnym w firmie Steinbacher Izoterm
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 6/2013  |  03.09.2013
Michał Kalinowski - dyrektor generalny w firmie Steinbacher Izoterm
Michał Kalinowski - dyrektor generalny w firmie Steinbacher Izoterm
Steinbacher Izoterm

Jakie różnice można zaobserwować między rynkiem izolacji technicznych a budowlanych? Czy rynek izolacji technicznych obroni się w czasie kryzysu?

Czym obecnie zajmuje się firma ­Steinbacher Izoterm?

Zarabianiem pieniędzy. Osiągamy to, rozwijając firmę w sposób planowy, dynamiczny i zrównoważony. Jest nam łatwiej, ponieważ mamy dostęp do najwyższej klasy rozwiązań wypracowanych przez wielką europejską firmę matkę – Steinbacher ­Dammstoff. Realizujemy wspólne cele strategicznie, ale zachowujemy autonomię działania, mając na uwadze specyfikę polskiego rynku i obowiązujące uwarunkowania formalno-prawne.

Obecnie koncentrujemy się na ofercie izolacji technicznych oraz izolacji budowlanych. Pozwala to na stabilizację rozwoju i planowanie, uwzględniające przewidywane kierunki zmian rynkowych.

Czy to przypadek, że na pierwszym miejscu wymienił Pan izolacje techniczne?

Nasza firma rozpoczynała swoją działalność od izolacji technicznych. I rzeczywiście udało się nam wypracować mocną pozycję rynkową i bogatą, atrakcyjną ofertę. Izolacje budowlane to jednak większe rynki i obiecujące perspektywy. To w tych właśnie izolacjach będą zachodzić największe zmiany technologiczne.

Czy należy się spodziewać, że w firmie Steinbacher Izoterm udział izolacji budowlanych będzie rósł?

Proporcje między obydwoma typami izolacji są wynikiem analizy w celu ustalenia strategii zrównoważonego rozwoju firmy w warunkach szybko zmieniającego się rynku. Stanowią istotny, ale zmienny element planów inwestycyjnych. To tendencje rynkowe określą proporcje.

Jesteście jedną z niewielu firm, która działa zarówno na rynku izolacji technicznych, jak i budowlanych...

Zgadza się. Jesteśmy wyjątkowi. Stanowi to i źródło, i konsekwencje naszych sukcesów. Owszem są firmy, które oferują zarówno jedną, jak i drugą grupę produktową, ale działają one w zakresie jednego typu materiałów. My pracujemy na różnych typach materiałów i w szerokim zakresie bardzo nowoczesnych technologii, i to nas wyróżnia.

Jakie różnice dostrzega Pan między rynkiem izolacji technicznych i budowlanych?

Główna różnica polega na dynamice zmian zarówno pod względem ilościowym, jak i technologicznym. Rynek izolacji technicznych jest zdecydowanie bardziej stabilny w obu tych aspektach. Rynek izolacji budowlanych natomiast podlega większym zmianom, które wynikają ze świadomości stosowania produktów.

Czy można zaryzykować stwierdzenie, że rynek izolacji technicznych jest dobrym rynkiem na czas kryzysu?

Nie sądzę, żeby to była kwestia rynku. To raczej umiejętność znalezienia się na szybko zmiennym rynku. Wypracowaliśmy spójną, dynamiczną, proaktywną politykę rynkową, która ma charakter systemowy, a nie koniunkturalny. Świadomość, że kryzysy są zjawiskiem cyklicznym, chociaż nie zawsze przewidywalnym, pozwoliła nam stworzyć metody sprawnego funkcjonowania w czasie rynkowej bessy.

 

Lata 2007–2010 były dla firmy ­Steinbacher Izoterm czasem szczególnym. Był to okres niełatwy, który jednak udało się przekuć na dobre wyniki firmy w latach późniejszych.

Zmieniliśmy zasadniczo podejście do rynku z polityki reaktywnej na proaktywną. Skonstruowane na tej podstawie strategie okazały się bardzo skuteczne. Ten czas kryzysowy przyniósł firmie niespotykany wzrost pozycji rynkowej. Bardzo się wtedy rozwinęliśmy zarówno w zakresie sprzedaży, jak i technologii. Dzięki dostępowi do potencjału finansowego i technologicznego firmy matki, dzięki skoordynowanemu planowaniu dokonaliśmy dużych, korzystnych inwestycji, które istotnie wzmocniły firmę, a także jej pozycję na rynku. Wydaje mi się, że kryzys jest bardzo dobrym momentem na zmiany w zarządzaniu firmą i nowe spojrzenie na dotychczasowe działanie.

Jakimi mocami produkcyjnymi po wspomnianych zmianach dysponuje obecnie firma Steinbacher Izoterm?

Obecnie dysponujemy czterema liniami produkcyjnymi. Trzy z nich obejmują produkcję na rynek izolacji technicznych. Mam tu na myśli przede wszystkim izolacje z poliuretanu steinonorm® 300. Oprócz tego na jednej z linii wytwarzamy steinonorm® 700 z poliuretanu zamkniętokomórkowego. Z kolei linia steinwool® to nasza najmłodsza grupa produktowa, która wytwarzana jest na bazie wełny mineralnej.

Jeśli zaś chodzi o izolacje budowlane, to wytwarzamy linie produktów steinodur® o bardzo szerokim wachlarzu zastosowań, np. do fundamentów, podłóg, dachów czy silnie obciążonych posadzek przemysłowych. Dysponujemy również produktami z PIR-u. Wchodzą one w skład linii steinothan®.

Reasumując, nasza oferta obejmuje izolacje z poliuretanu pod wszystkimi postaciami, czyli otwartokomórkowy, zamkniętokomórkowy, miękki, twardy, w postaci płyt, otulin i kształtek. Oferujemy również wyroby na bazie polistyrenu pod różnymi postaciami, a także polietylen o rozmaitych zastosowaniach oraz produkty z wełny mineralnej.

Które z wymienionych przez Pana materiałów mają szanse na największy rozwój? Czy należy się w tym kontekście spodziewać znaczących zmian na rynku?

Prawdopodobnie powiem coś niepopularnego. Przyszłość tego rynku w sferze materiałowej nie będzie podobna do tego, jaki mamy teraz. Nie będzie też podobna do tego, co obserwujemy na rynkach zachodnich. Będzie to nasza rodzima specyfika.

Wraz ze zmianami w prawie (nowe warunki techniczne) zajdzie potrzeba stosowania bardziej wyrafinowanych rozwiązań. Wyborem polskiego klienta, a także polskiego wykonawcy jest zazwyczaj kompromis między możliwościami finansowymi a pożądanymi właściwościami technicznymi produktu. Z moich obserwacji wynika, że w Polsce podejście do tych kwestii jest inne niż na Zachodzie.

Zapewne wszystkie wymienione wcześniej technologie zostaną na rynku. Każda z nich ma jeszcze swoje możliwości. Co ważne, ich produkcja ma charakter masowy i są one łatwo dostępne, a to ma decydujące znaczenie.

Jakie cele stawiacie sobie Państwo jeszcze na ten rok?

ZOBACZ TAKŻE
Izolacje techniczne – przegląd
Izolacje z pianki PUR/PIR 
– przegląd

Plany są podobne do tych z lat ubiegłych. Jesteśmy bardzo nastawieni na rozwój, na szukanie nowych rozwiązań, na nowe propozycje produktowe, na polepszanie wyrobów, które już mamy w swojej ofercie. Zdajemy sobie sprawę z pewnej słabości popytu, z którą się w tym roku mierzymy. Jednak planujemy naszą działalność w perspektywie długo- i średniookresowej.

Dlatego też szykujemy się na nadchodzący okres odbicia rynku, kiedy zaczną funkcjonować nowe regulacje prawne. To będzie według naszej oceny niespotykana wcześniej sytuacja, dająca być może bardzo gwałtowny wzrost. Ci uczestnicy rynku, którzy będą na to przygotowani, odniosą najwięcej korzyści.

Chciałbym zwrócić uwagę na nietypowość tej sytuacji. Po pierwsze zyskamy na wychodzeniu gospodarki z zapaści, co nie jest nowym zjawiskiem, bo co najmniej dwukrotnie w ostatnich latach mogliśmy już je obserwować. A po drugie, nałożą się na to korzystne zmiany wynikające z nowych przepisów prawnych. To oczywiście wymaga czasu ze względu na całą procedurę projektową, ale uważam, że jako producenci musimy zadbać o to, aby temu sprostać zarówno od strony organizacji produkcji, jak i samej oferty.

Jakie są Państwa plany na najbliższe lata?

Chcemy znacząco powiększyć grupę docelową dla produktów firmy. Naszym dotychczasowym odbiorcą był specjalista. W najbliższym czasie chcemy również dotrzeć do odbiorcy indywidualnego. Systematycznie uzupełniamy naszą ofertę o produkty, które są w ofercie firmy matki. Oczywiście nie zamykamy się na inne rozwijające się trendy rynkowe. Na pewno w najbliższym czasie zaproponujemy klientom zarówno nowe produkty, jak i pewne modyfikacje asortymentu z naszej aktualnej oferty. Jednak zdecydowanie największy potencjał firmy dostrzegam w zaangażowaniu zatrudnionych w niej ludzi.

Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 6/2013

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Jak zatrzymać ciepło i ochronić dom przed zimnem?


Markizy tarasowe oraz markizy balkonowe sprawdzają się idealnie także w domach jednorodzinnych. Dużym zainteresowaniem... ZOBACZ »


Najlepszy system stropowy?


Betonowe stropy można produkować na różne sposoby – z betonu przygotowanego na placu budowy lub w fabryce, gdzie panują kutemu optymalne warunki. ZOBACZ »


"Wirtualne malowanie" - wykonaj sam symulację online »

Dobierz najlepszy materiał izolacyjny »

Obok wiedzy na temat produktów, równie istotna jest znajomość technologii, którą... czytaj dalej » Niski poziom ochrony cieplnej generuje wysokie koszty utrzymania budynku, stanowiące duże obciążenie budżetu... czytaj dalej »


Zgarnij bony o wartości 100zł. Zobacz jak »

Jak dobrać posadzkę do obiektu?

3 kroki do Super CashBack
czytaj dalej »

Wybierz posadzkę, która będzie funkcjonalna i łatwa w czyszczeniu... czytaj dalej »

Czym skutecznie zaizolować fundament?

Zadaniem hydroizolacji jest zablokowanie dostępu wody i wilgoci do wnętrza obiektu budowlanego. Istnieje kilka rodzajów izolacji krystalizujących, a ich znajomość ułatwia zaprojektowanie i wykonanie szczelnej budowli. czytaj dalej »

 


Jak zapewnić trwałość mocowania elewacji?


Wsporniki przejmują ciężar muru i za pomocą zabetonowanych szyn kotwiących lub kotew przekazują go na ścianę nośną... ZOBACZ »


Płynne membrany poliuretanowe - gdzie je stosować?

Uszczelnianie obiektów inżynieryjnych - jak to robią specjaliści?

Siła związania do podłoża przekraczająca 20 kg/cm2, wysoka odporność na niszczące czynniki eksploatacyjne...
czytaj dalej »

Jak prawidłowo chronić ściany fundamentwe i zapewnić gwarancję żywotności obiektu? czytaj dalej »

Jak wykonać trwałe posadzki?

Jakich technologii oraz materiałów użyć do wykonania podłóg przemysłowych, naprawy betonów lub przeprowadzenia renowacji posadzek?  czytaj dalej »


Dowiedz się więcej o hydroizolacji dachów »

Chcesz ograniczyć straty ciepła z budynku? Zobacz »

Dostarczamy innowacyjne systemy hydroizolacji oraz pokryć dachowych, mające na celu zmianę sposobu życia i pracy naszych klientów... czytaj dalej » W obecnych czasach rosnące ceny energii cieplnej i elektrycznej skłaniają do analizy strat ciepła w budynkach mieszkalnych. Jedynym sposobem ograniczenia kosztów jest... czytaj dalej »

Jak mocować elewacje wentylowane?


Jak w realnych warunkach zachowują się różne systemy mocowań elewacji wentylowanych? ZOBACZ »


Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Jak zabezpieczyć rury przed stratami ciepła?

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr... czytaj dalej » Czym powinieneś kierować się przy wyborze odpowiedniej izolacji rur? czytaj dalej »

Innowacyjny system kompozytowych wzmocnień konstrukcji »


W przypadku gdy temperatura przekroczy temperaturę zeszklenia, wówczas żywica nie jest... ZOBACZ »


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Alpha Dam Alpha Dam
O FIRMIE Alpha Dam Sp. z o.o. produkuje od ponad 10 lat profesjonalne materiały wodochronne i przeciwwilgociowe dla budownictwa.  Do 2008...
9/2019

Aktualny numer:

Izolacje 9/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Nowoczesne rozwiązania elewacyjne
  • - Jakość wykonania izolacji z szarego styropianu
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.