Głównym źródłem smogu są słabo lub w ogóle niezaizolowane budynki, zwłaszcza domy jednorodzinne. Według danych GUS 4,2 mln z nich to obiekty starsze, wybudowane przed 2000 r., charakteryzujące się niższym komfortem cieplnym, a więc wymagające większych nakładów na ogrzewanie. A to nie tylko obciąża naszą kieszeń, ale zwiększa również emisję dwutlenku węgla i pyłów, które powodują powstawanie smogu.
Kampania "Lepiej bez smogu" wspiera założenia rządowego programu "Czyste Powietrze", której celem jest podnoszenie świadomości istoty ocieplenia domów w procesie termomodernizacji na rzecz walki ze smogiem.
Zobacz też: Strefa Projektanta - nowe narzędzie od marki Isover
W kampanię zaangażowali się znani sportowcy - skoczek narciarki Kamil Stoch, trenerka personalna Anka Dziedzic oraz żużlowiec Antonio Lindback. Razem z Isover zachęcają Polaków do zjednoczenia się w walce o czyste powietrze, którym oddychają wszyscy niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy wykonywanego zawodu.
"Na co dzień mieszkam w Zakopanem, gdzie smog towarzyszy nam niemal przez całą zimę. Gdy tylko dostałem propozycję udziału w kampanii na rzecz poprawy jakości powietrza, wiedziałem, że to projekt, w który chcę się zaangażować" - mówi Kamil Stoch, trzykrotny mistrz olimpijski w skokach narciarskich.
W ramach kampanii nagrano film (link poniżej) z udziałem ambasadorów, którzy oczyszczają mur z zanieczyszczeń.
"W ten alegoryczny sposób chcemy zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia powietrza i dotrzeć do Polaków z jasnym przekazem, że wpływ na jakość powietrza, którym oddychamy ma każdy z nas, a działaniem, które pozwala nam na ograniczenie niskiej emisji jest kompleksowa termomodernizacja" - mówi Benedykt Korduła, dyrektor marketingu Isover.
W ramach kampanii przygotowano również specjalną platformę działająca pod adresem www.lepiejbezsmogu.pl, gdzie znajdziemy najważniejsze informacje na temat programu "Czyste Powietrze" oraz wskazówki dotyczące realizacji skutecznej termomodernizacji.
"Głównym zadaniem termomodernizacji jest poprawa efektywności energetycznej budynku, czyli ograniczenie zapotrzebowania na energię. Pamiętajmy, że zmiana paliwa lub źródła ciepła nie przyniesie oczekiwanych korzyści, jeśli nie zadbamy o poprawną izolację termiczną. Z kolei izolacja nie przyniesie odpowiednich skutków, jeśli nie zadbamy o właściwe materiały i ich prawidłowy montaż" - mówi Kuba Błażewicz, ekspert firmy.
By zachęcić do podjęcia działań w kierunku poprawy jakości powietrza ambasadorzy razem z Isover zapraszają do udziału w konkursie, w którym wystarczy nagrać krótki, motywujący film i pokazać w nim życie bez smogu w przyjaznym i komfortowym środowisku. Nagrania można przysyłać do 15 września br. Po tym terminie zebrane filmy zostaną opublikowane na stronie kampanii i poddane głosowaniu internautów. Na finalistów czeka 20 wartościowych voucherów, a dla autora najlepszego filmu przewidziano nagrodę o wartości 30 000 zł. Dodatkową atrakcją jest wspólna kolacja z ambasadorami. Szczegóły i regulamin konkursu można znaleźć na stronie www.lepiejbezsmogu.pl.
[czyste powietrze, smog, walka ze smogiem, zanieczyszczenie powietrza, jakość powietrza, Isover, izolacja termiczna, termomodernizacja, efektywność energetyczna]