Izolacje.com.pl

Zaawansowane wyszukiwanie

Torggler: Stawiamy na jakość i szeroką ofertę

Arkadiusz Bondyra, Dyrektor Operacyjny w firmie Torggler, w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Arkadiusz Bondyra, Dyrektor Operacyjny w firmie Torggler; fot. Torggler

Arkadiusz Bondyra, Dyrektor Operacyjny w firmie Torggler; fot. Torggler

Arkadiusz Bondyra, Dyrektor Operacyjny w firmie Torggler, w rozmowie z Jarosławem Guzalem, o sytuacji na rynku chemii budowlanej oraz o zmianach w pracy wykonawcy.

Zobacz także

Redakcja miesięcznika IZOLACJE SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza

SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza

Czym charakteryzuje się rynek izolacji natryskowych? O perspektywach oraz kierunku rozwoju branży mówi Tomasz Tomczak, prezes Stowarzyszenia Wykonawców Izolacji Natryskowych.

Czym charakteryzuje się rynek izolacji natryskowych? O perspektywach oraz kierunku rozwoju branży mówi Tomasz Tomczak, prezes Stowarzyszenia Wykonawców Izolacji Natryskowych.

Jarosław Guzal Budownictwo na zakręcie

Budownictwo na zakręcie Budownictwo na zakręcie

Ostatni raz przy okazji wywiadu mieliśmy okazję rozmawiać równo pięć lat temu (IZOLACJE nr 6/2002 - przypis redakcji). Wówczas na rynku materiałów budowlanych nie działo się najlepiej, a o koniunkturze,...

Ostatni raz przy okazji wywiadu mieliśmy okazję rozmawiać równo pięć lat temu (IZOLACJE nr 6/2002 - przypis redakcji). Wówczas na rynku materiałów budowlanych nie działo się najlepiej, a o koniunkturze, którą mamy obecnie, można było tylko pomarzyć. W ciągu kilku lat sytuacja ta uległa diametralnej zmianie i dziś obserwujemy hossę w branży. Jednak mimo to wciąż można dostrzec pewne niekorzystne trendy.

Jarosław Guzal Budownictwo bez gospodarza

Budownictwo bez gospodarza Budownictwo bez gospodarza

– Ostatnio w prasie dużo uwagi poświęca się problemowi jakości wyrobów budowlanych oferowanych na naszym rynku. Ten szum medialny wywołała przede wszystkim Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa....

– Ostatnio w prasie dużo uwagi poświęca się problemowi jakości wyrobów budowlanych oferowanych na naszym rynku. Ten szum medialny wywołała przede wszystkim Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa. Co było powodem podjęcia tak zdecydowanych kroków w tym zakresie?

Znam firmę Torggler od wielu lat. Nie miałem jednak okazji rozmawiać przy okazji wywiadu z osobą reprezentującą tę markę. Proszę w paru słowach powiedzieć, czym się firma zajmuje i jaki ma profil działalności?

Firma Torggler ma ponad 150-letnią historię. Utworzona we Włoszech jako firma rodzinna, w Polsce rozpoczęła działalność w 1996 r. jako marka Ekor, którą Torggler przejął w roku 2001. Czyli de facto Torggler w Polsce jest od roku 2001.

Nasz profil działalności obejmuje dostarczanie rozwiązań i produktów chemii budowlanej. W głównej mierze są to kleje do płytek ceramicznych, fugi, hydroizolacje, system dociepleń, pianki, silikony i różnego rodzaju zaprawy budowlane. Wachlarz naszej firmy jest bardzo szeroki i umożliwia wykorzystanie naszego asortymentu na każdym etapie inwestycji. Ta kompleksowa różnorodność jest naszym atutem.

Przeglądałem historię firmy w Polsce i we Włoszech. Odniosłem wrażenie, że wraz z przyjściem parę lat temu nowego prezesa Benno Pamera firma zmieniła sposób działania. Widać w tym zupełnie nowe podejście do kwestii zarządzania firmą.

Trochę mi niezręcznie o tym mówić, ponieważ wspomniany Benno Pamer to właśnie mnie pierwszego przyjmował do pracy w naszej firmie. Prezes pojawił się w końcówce roku 2017, a ja zostałem zatrudniony na początku 2018 roku. Wraz z jego przyjściem rzeczywiście nastąpiła duża zmiana w funkcjonowaniu naszej organizacji.

Nie jest żadną tajemnicą, że Torggler we Włoszech notował spadki udziałów w rynku od ponad 10 lat. Głównie ze względu na fakt, że produkty były drogie, a duża rzesza klientów poszukiwała produktów w strefie ekonomicznej, której Torggler nie posiadał. Wybrane produkty w klasie premium kupowali w Torgglerze, ale zdecydowaną większość w firmach konkurencyjnych, kierując się aspektem ceny. Dlatego nastąpiło poszukiwanie optymalnego rozwiązania i w efekcie powstała alternatywna marka Torggler – Ekor, która jest linią produktów dobrej jakości, ale jednocześnie dość przystępnej ceny. Ta koncepcja wciąż pozwala zatem funkcjonować klasycznej linii Torggler w klasie premium.

Przy okazji to pociągnęło duże zmiany organizacyjne na rynku we Włoszech. Przez wiele lat firma tam miała dwie nogi – produkcyjną i komercyjną. Torggler Commerce zajmował się sprzedażą bezpośrednią. W tych okolicznościach Benno Pamer przekonał właściciela firmy pana Christiana Johannesa, że łączenie dwóch elementów nie jest do końca najlepsze. Trzeba się skupić na tym, z czego Torggler jest najbardziej znany, czyli z jakości produktów i z produkcji chemii budowlanej. W następstwie tego ta część Commerce została sprzedana i Torggler zapoczątkował realizację innej wizji rozwoju firmy.

Poza kwestią związaną z ceną produktów, jakie inne zagadnienia musiały podlegać zmianom w firmie? Jak dziś pozycjonują się Państwo w zakresie cen na tle konkurencji?

Od samego początku mojej bytności w firmie byłem przekonany, że główny nacisk trzeba położyć na rozpoznawalność firmy i powiadomienie jak największej rzeszy odbiorców, że istniejemy. To staramy się realizować przez cały czas i to przynosi nam już dziś realne zyski. W praktyce w komunikacji z klientem zaczęliśmy też oferować pełne systemy, a nie same produkty. Działamy według schematu, że Torggler to firma, która daje rozwiązania. Nie chcemy oferować poszczególnego produktu do sprzedaży, czyli konkretnego kleju, silikonu czy piany, ale rozwiązania systemowe. Myślę, że w kwestii ceny jesteśmy dziś firmą plasującą się gdzieś po środku.

Jakie grupy produktowe z Państwa oferty stanowią o sile firmy?

Gdy zaczynałem tu swoją pracę, to ponad 50% naszej sprzedaży stanowiły produkty ociepleniowe. I tak była kojarzona firma. Przede wszystkim jako producent dociepleń. Wiadomo, że ten rynek jest dość niewdzięczny, ponieważ w głównej mierze ważny jest tu czynnik cenowy. Im niższa cena, tym lepiej. Konkurencja jest olbrzymia i moja pierwsza refleksja była taka, że musimy to zmienić.

W praktyce oznaczało to utrzymanie lub zwiększanie tego, co mamy w ociepleniach, ale była też konieczność postawienia na inne systemy i produkty. Takie działania zaowocowały tym, że dziś coraz więcej w naszej ofercie do powiedzenia mają kleje do płytek oraz hydroizolacje. Udział tych wyrobów w ostatnich latach znacznie wzrósł względem systemów ociepleń.

Co skłoniło firmę do wejścia w temat prac glazurniczych. Powszechnie wiadomo, że jest tam ogromna konkurencja. W samym województwie łódzkim, gdzie Państwa firma ma siedzibę, tak na szybko mogę wymienić dwóch bardzo dużych graczy działających na tym rynku.

Oczywiście nie jest to łatwy rynek, ale Torggler od zawsze miał w tej grupie produktów olbrzymie doświadczenie. Od tego kiedyś firma zaczynała i tu się czuła bardzo mocna. Patrzyliśmy na rynek i na to, jak działa konkurencja.

Jak przyszedłem do firmy, to zobaczyłem, że nasza oferta jest bardzo szeroka, jeżeli chodzi o kleje. Moim zadaniem posiadaliśmy za szeroką linię poszczególnych klejów do płytek i klient mógł się czuć trochę zdezorientowany, jaką wersję ma wybrać. Po analizie i rozmowach z działem technicznym oraz z kierownictwem stwierdziliśmy, że musimy trochę to trochę uprościć, żeby oferta była bardziej przejrzysta dla klienta. I to się sprawdza, co również ostatnio dostrzegł Cerrad ze Starachowic, potentat, jeżeli chodzi o produkcję płytek.

W ramach tej współpracy zaczynamy cykl szkoleń. Cerrad będzie proponował swoje nowe płytki, jako mega formaty w rozmiarze 2,8x1,2, a my jako Torggler będziemy dostarczycielem chemii budowlanej. Na wspólnych szkoleniach będziemy pokazywali przygotowanie podłoża, zagruntowanie ścian, podłogi oraz nasze odpowiednie kleje, które zastosujemy do przyklejania właśnie wspomnianych dużych płytek.

W kontekście tej szerokiej oferty firmy, to czy jest coś jeszcze, co mogłoby się sprawdzić na naszym rynku, a jest oferowane tylko we Włoszech?

Oferta włoska jest bardzo szeroka. Podczas ubiegłorocznej konwencji sprzedażowej organizowanej w styczniu Benno Pamer poinformował swoich handlowców o wprowadzeniu 90 produktów w I kwartale. Wyobrażam sobie ich zdziwienie, tym bardziej, że przez ostatnich 5 lat Torggler wprowadził może 20 produktów. Nastąpiło więc olbrzymie przyśpieszenie. Oczywiście plany te skutecznie storpedowała pandemia, ale kierunek jest obrany i firma zamierza w nim podążać.

Obserwując to z punktu widzenia naszego rynku, sprowadzamy do polskiej oferty takie produkty, które oczywiście mają szansę sprawdzić się na naszym rynku. W ten sposob wprowadziliśmy do naszego asortymentu kotwy chemiczne, czyli specjalistyczne produkty, których nigdy wcześniej nie mieliśmy. W tym roku wprowadzimy membrany poliuretanowe w gamie siedmiu produktów. Widzę też szansę na dobrą sprzedaż w sektorze klejów do PVC, klejów do parkietu i podłogi.

Warto podkreślić, że w Zgierzu firma ma zakład produkcyjny, który już od dwudziestu lat wspiera Państwa działania.

Jest to duży plus. Umiejscowienie i profil produkcji sprawiają, że oprócz naszego rynku obsługujemy też z tego zakładu rynki w Niemczech i we Włoszech. Tu na miejscu wytwarzamy produkty suche, takie jak kleje do płytek, zaprawy budowlane, część hydro­izolacji, wszystkie docieplenia. Pozostała część przychodzi do nas z Włoch.

W przyszłości rozważamy rozbudowę zakładu. Są poważne rozmowy na temat poszerzenia części o produkcję pianki PUR. Widzimy rozwój rynku pian, sami notujemy rok do roku wzrosty w tym produkcie, w związku z czym myślę, że byłaby to dobra decyzja.

Jak obecnie oferują Państwo swoje produkty? Poza tradycyjnymi kanałami widziałem Państwa produkty w ofercie dużej sieci handlowej.

Generalnie firma prowadzi sprzedaż na rynku tradycyjnym. Oczywiście jesteśmy w PSB, natomiast jesteśmy tylko obecni w wybranych punktach. Właściwie nie prowadzimy sprzedaży w kanale DIY, poza Mrówkami, Profi czy hurtowniami z grupy PSB. To jest świadoma decyzja firmy. Dzisiaj nie próbujemy wejść do kanału DIY, aczkolwiek docelowo pewnie byłoby to bardzo korzystne. Ponieważ na dzisiaj znajomość marki nie jest wystarczająca, to mogłoby to pociągnąć na tym etapie duże koszty funkcjonowania w tym kanale dystrybucji. Docelowo pewnie chcemy to zrobić, ale chciałbym, żebyśmy byli do tego dobrze przygotowani, kiedy siła marki i rozpoznawalność będzie znacznie większa.

Dziś nasze zadanie w zakresie sprzedaży polega na tym, aby nasi handlowcy poprzez kontakty z hurtowniami i firmami budowlanymi przekonali klienta finalnego do skorzystania z naszego produktu. Mają przy tym wsparcie działu technicznego. W momencie, kiedy klient podejmie decyzję, kierujemy go do naszej placówki, gdzie może zrealizować swoje zamówienie.

Z Pana punktu widzenia jak na przestrzeni lat zmienia się zawód wykonawcy? Czy w ogóle widzi Pan jakieś zmiany?

Zdecydowanie widzę zmianę w pracy wykonawcy. Wykonawcy starszej daty postępują w sposób tradycyjny, podczas gdy młodzi ludzie wchodzący do tego biznesu od tych prac oczekują czegoś więcej. Już nie wystarczy tylko produkt i cena, ale mają oczekiwania, jeżeli chodzi o wiedzę, doświadczenie, nowości, a także o to, żeby się wyróżniać na tle innych. Dlatego też nasza ocena jest taka, że musimy edukować młodych wykonawców. Ci starsi mają pewien schemat działania i są mniej podatni na zmiany. Natomiast ci młodzi stanowią grupę, na którą chcemy stawiać. I to jest nasz kierunek, żeby ich doceniać, szkolić w ramach możliwości, żeby ten człowiek mógł się docelowo pochwalić certyfikatem, że jest profesjonalnym wykonawcą akademii Torgglera. Jest to jedyna i dobra droga.

Jak Pan patrzy całościowo na firmę i na polskie podwórko, to gdzie Pan widzi największe rezerwy?

Cały czas widzę ogromne rezerwy w ludziach w firmie. Wierzę, że możemy zrobić coś więcej niż do tej pory, że możemy zmienić ich nastawienie. Na pewno nie jesteśmy gorsi, musimy tylko w siebie uwierzyć.

Ostatnie kilkanaście lat dla Torgglera w Polsce to zdecydowanie stabilizacja, bez specjalnych fajerwerków i pasma sukcesów, ale też bez porażek. Taki etap rutyny, codzienności, rzekłbym nawet pewnego marazmu. Część osób sądziła, że tak już musi być i to się nie zmieni. Że kilkakrotnie próbowali i zawsze było tak samo.

Moim zadaniem jest to, aby pracownicy uwierzyli w siebie, swoje możliwości, chcieli pokonać stereotypy, a czasami nawet rzucili się na głęboką wodę. W biznesie trzeba podejmować pewne ryzyko, oczywiście odpowiednio skalkulowane i nie mylone z szaleństwem.

Jestem typem sportowca, fightera, osobą, która uwielbia rywalizację i współzawodnictwo. Zostało mi to z czasów studiów i gry w piłkę nożną. Doskonale znam smak zwycięstwa, ale także gorycz porażki. Oczywiście zawsze wolę zwyciężać, ale porażki też są bardzo przydatne, jeżeli umiemy wyciągnąć z nich pozytywy i przekuć w przyszłe sukcesy.

Dlatego moje motto od zawsze pozostaje niezmienne. Zawsze można przegrać w uczciwej walce, bo po prostu ktoś był tego dnia lepszy. Ale zawsze trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno zrobiłem wszystko co możliwe, aby wygrać? Dlatego chcę być pozytywnym impulsem dla ludzi, z którymi pracuję, nadzieją na lepsze jutro. I jeżeli ktoś przyjdzie do mnie po skończonym zadaniu i powie, że absolutnie dał z siebie wszystko, a nawet jeszcze więcej, ale tym razem ktoś inny był lepszy, to ja to rozumiem i akceptuję. I mówię, że następnym razem na pewno już wygramy.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!

Komentarze

Powiązane

Jarosław Guzal BMI: To nigdy nie jest tylko dach

BMI: To nigdy nie jest tylko dach BMI: To nigdy nie jest tylko dach

Włodzimierz Kurpiński - dyrektor marketingu w BMI Group Poland - w rozmowie z Jarosławem Guzalem przedstawia rozwiązania na dachy płaskie i skośne, a także plany firmy na najbliższe miesiące.

Włodzimierz Kurpiński - dyrektor marketingu w BMI Group Poland - w rozmowie z Jarosławem Guzalem przedstawia rozwiązania na dachy płaskie i skośne, a także plany firmy na najbliższe miesiące.

Jarosław Guzal Warunki Techniczne muszą być zmienione

Warunki Techniczne muszą być zmienione Warunki Techniczne muszą być zmienione

Dr Ludomir Duda, doradca prezesa Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, mówi o potrzebie termomodernizacji wielu budynków w Polsce oraz kosztach tego przedsięwzięcia, a także o konieczności...

Dr Ludomir Duda, doradca prezesa Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, mówi o potrzebie termomodernizacji wielu budynków w Polsce oraz kosztach tego przedsięwzięcia, a także o konieczności wprowadzenia zmian w przepisach Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Warunków Technicznych).

Jarosław Guzal Kierunek: Budownictwo plusenergetyczne

Kierunek: Budownictwo plusenergetyczne Kierunek: Budownictwo plusenergetyczne

Dr Ludomir Duda, doradca prezesa Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, mówi o założeniach programu „Czyste Powietrze”, sposobach walki ze smogiem oraz trudnościach w realizacji inwestycji...

Dr Ludomir Duda, doradca prezesa Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, mówi o założeniach programu „Czyste Powietrze”, sposobach walki ze smogiem oraz trudnościach w realizacji inwestycji termomodernizacyjnych.

Jarosław Guzal MIWO: Promujemy przewagi wełny mineralnej

MIWO: Promujemy przewagi wełny mineralnej MIWO: Promujemy przewagi wełny mineralnej

Henryk Kwapisz, Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia MIWO, mówi o sytuacji na rynku wełny mineralnej, a także o roli prawidłowej izolacji akustycznej w budynkach.

Henryk Kwapisz, Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia MIWO, mówi o sytuacji na rynku wełny mineralnej, a także o roli prawidłowej izolacji akustycznej w budynkach.

Jarosław Guzal Schöck: Lider na rynku łączników

Schöck: Lider na rynku łączników Schöck: Lider na rynku łączników

Janusz Kumor, dyrektor zarządzający polskim oddziałem firmy Schöck, w rozmowie z Jarosławem Guzalem, o rozwoju prefabrykacji, a także o zmianach przepisów dotyczących akustyki.

Janusz Kumor, dyrektor zarządzający polskim oddziałem firmy Schöck, w rozmowie z Jarosławem Guzalem, o rozwoju prefabrykacji, a także o zmianach przepisów dotyczących akustyki.

Jarosław Guzal Tak działa Sieć Badawcza Łukasiewicz

Tak działa Sieć Badawcza Łukasiewicz Tak działa Sieć Badawcza Łukasiewicz

Dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych – dr hab. inż. Paweł Pichniarczyk – omawia obszary działalności Sieci Badawczej oraz nowoczesne technologie zgodne z założeniami gospodarki...

Dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych – dr hab. inż. Paweł Pichniarczyk – omawia obszary działalności Sieci Badawczej oraz nowoczesne technologie zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym, a także przedstawia wyzwania stojące przed organizacją.

Jarosław Guzal Efektywność energetyczna wymusza zmiany w budownictwie

Efektywność energetyczna wymusza zmiany w budownictwie Efektywność energetyczna wymusza zmiany w budownictwie

O nowoczesnych urządzeniach grzewczych, wymaganiach zgodnych z Warunkami Technicznymi na 2021 rok w zakresie technologii i materiałów oraz o roli rogramu „Czyste Powietrze” w realizacji strategii Na Rzecz...

O nowoczesnych urządzeniach grzewczych, wymaganiach zgodnych z Warunkami Technicznymi na 2021 rok w zakresie technologii i materiałów oraz o roli rogramu „Czyste Powietrze” w realizacji strategii Na Rzecz Fali Renowacji mówi Paweł Lachman – prezes zarządu Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC).

Jarosław Guzal PSPS: 10 lat na rzecz styropianu

PSPS: 10 lat na rzecz styropianu PSPS: 10 lat na rzecz styropianu

Kamil Kiejna, prezes Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu (PSPS), mówi o specyficznym pandemicznym roku 10-lecia działalności Stowarzyszenia, kontrolach jakości wyrobów producentów styropianu,...

Kamil Kiejna, prezes Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu (PSPS), mówi o specyficznym pandemicznym roku 10-lecia działalności Stowarzyszenia, kontrolach jakości wyrobów producentów styropianu, ekspansji szarego styropianu oraz o bezpieczeństwie pożarowym.

Jarosław Guzal BASF: Izolacje powinny być jeszcze lepsze i bardziej wydajne

BASF: Izolacje powinny być jeszcze lepsze i bardziej wydajne BASF: Izolacje powinny być jeszcze lepsze i bardziej wydajne

Jakie są najważniejsze obszary działalności i w jakim kierunku rozwijają się technologie izolacyjne tworzone przez firmę BASF Polska – na te i inne pytania odpowiada Katarzyna Byczkowska – dyrektor zarządzająca.

Jakie są najważniejsze obszary działalności i w jakim kierunku rozwijają się technologie izolacyjne tworzone przez firmę BASF Polska – na te i inne pytania odpowiada Katarzyna Byczkowska – dyrektor zarządzająca.

Jarosław Guzal TROKOTEX: Przezbroimy świat kompozytem

TROKOTEX: Przezbroimy świat kompozytem TROKOTEX: Przezbroimy świat kompozytem

Dorota Godyń, prezes zarządu TROKOTEX Polymer Group, opisuje zastosowanie prętow kompozytowych jako zamiennika stali, a także wykorzystanie zbiorników z TWS (Tworzywa Wzmacnianego Szkłem). Jak rozwija...

Dorota Godyń, prezes zarządu TROKOTEX Polymer Group, opisuje zastosowanie prętow kompozytowych jako zamiennika stali, a także wykorzystanie zbiorników z TWS (Tworzywa Wzmacnianego Szkłem). Jak rozwija się rynek materiałów kompozytowych?

Jarosław Guzal Kingspan na rynku nowoczesnych fasad

Kingspan na rynku nowoczesnych fasad Kingspan na rynku nowoczesnych fasad

Michał Pieczyski, Dyrektor Zarządzający Kingspan Fasady, o kierunku rozwoju rozwiązań fasadowych oraz specyfice rynku fasadowego w Polsce.

Michał Pieczyski, Dyrektor Zarządzający Kingspan Fasady, o kierunku rozwoju rozwiązań fasadowych oraz specyfice rynku fasadowego w Polsce.

Jarosław Guzal Bolix: Wprowadzamy na rynek w pełni bezpieczny pożarowo system ociepleń

Bolix: Wprowadzamy na rynek w pełni bezpieczny pożarowo system ociepleń Bolix: Wprowadzamy na rynek w pełni bezpieczny pożarowo system ociepleń

O systemach ociepleń w kontekście bezpieczeństwa pożarowego oraz nowoczesnych technologiach stosowanych przy produkcji materiałów budowlanych mówi Maciej Korbasiewicz, Prezes Zarządu Bolix. Czy rynek ociepleń...

O systemach ociepleń w kontekście bezpieczeństwa pożarowego oraz nowoczesnych technologiach stosowanych przy produkcji materiałów budowlanych mówi Maciej Korbasiewicz, Prezes Zarządu Bolix. Czy rynek ociepleń oraz branża budowlana są gotowe na przeprowadzenie modernizacji budynków na dużą skalę?

Jarosław Guzal Krzysztof Pogan: Stawiam na żywice PMMA

Krzysztof Pogan: Stawiam na żywice PMMA Krzysztof Pogan: Stawiam na żywice PMMA

Krzysztof Pogan, właściciel firmy KP-Project, mówi o szerokim zastosowaniu żywic PMMA oraz kierunku rozwoju tej technologii.

Krzysztof Pogan, właściciel firmy KP-Project, mówi o szerokim zastosowaniu żywic PMMA oraz kierunku rozwoju tej technologii.

Jarosław Guzal Izolacja budynków pomoże sprostać wyzwaniom obecnego świata

Izolacja budynków pomoże sprostać wyzwaniom obecnego świata Izolacja budynków pomoże sprostać wyzwaniom obecnego świata

Czy Warunki Techniczne powinny się zmienić w kontekście bezpieczeństwa pożarowego i akustyki? Przeczytaj rozmowę z Romualdem Chrapkiem – członkiem zarządu Stowarzyszenia MIWO.

Czy Warunki Techniczne powinny się zmienić w kontekście bezpieczeństwa pożarowego i akustyki? Przeczytaj rozmowę z Romualdem Chrapkiem – członkiem zarządu Stowarzyszenia MIWO.

Jarosław Guzal Schöck: Poprawiamy komfort i trwałość budowli

Schöck: Poprawiamy komfort i trwałość budowli Schöck: Poprawiamy komfort i trwałość budowli

O roli skutecznej izolacji akustycznej w mieszkaniach i na klatkach schodowych oraz wzroście na rynku prefabrykacji mówi Iwona Górakowska-Szyszka, dyrektor zarządzający w firmie Schöck.

O roli skutecznej izolacji akustycznej w mieszkaniach i na klatkach schodowych oraz wzroście na rynku prefabrykacji mówi Iwona Górakowska-Szyszka, dyrektor zarządzający w firmie Schöck.

Jarosław Guzal Poprawa efektywności energetycznej i zwiększenie OZE wciąż jest celem

Poprawa efektywności energetycznej i zwiększenie OZE wciąż jest celem Poprawa efektywności energetycznej i zwiększenie OZE wciąż jest celem

O projektowaniu i modernizowaniu budynków według najnowszych standardów, a także o aktualnej sytuacji branży budowlanej mówi Szymon Firląg – prezes zarządu w Związku Pracodawców Producentów Materiałów...

O projektowaniu i modernizowaniu budynków według najnowszych standardów, a także o aktualnej sytuacji branży budowlanej mówi Szymon Firląg – prezes zarządu w Związku Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa.

Jarosław Guzal Balex Metal: solidny partner w biznesie na trudne czasy

Balex Metal: solidny partner w biznesie na trudne czasy Balex Metal: solidny partner w biznesie na trudne czasy

Marek Dzikiewicz, prezes zarządu Balex Metal, mówi o nowoczesnych wyrobach pozwalających zredukować emisję zanieczyszczeń do powietrza oraz o aspektach środowiskowych uwzględnianych przy produkcji materiałów...

Marek Dzikiewicz, prezes zarządu Balex Metal, mówi o nowoczesnych wyrobach pozwalających zredukować emisję zanieczyszczeń do powietrza oraz o aspektach środowiskowych uwzględnianych przy produkcji materiałów budowlanych.

Redakcja miesięcznika IZOLACJE Schöck: 60 lat innowacji

Schöck: 60 lat innowacji Schöck: 60 lat innowacji

Jak można oceniać sytuację polskiego rynku budowlanego w kontekście europejskiego kryzysu energetyczno-gospodarczego i które rozwiązania sprawdzą się najbardziej w kontekście szeroko rozumianej modernizacji...

Jak można oceniać sytuację polskiego rynku budowlanego w kontekście europejskiego kryzysu energetyczno-gospodarczego i które rozwiązania sprawdzą się najbardziej w kontekście szeroko rozumianej modernizacji budynków?

Redakcja miesięcznika IZOLACJE Schomburg Polska: jakość, bezpieczeństwo i ochrona środowiska to nasze priorytety

Schomburg Polska: jakość, bezpieczeństwo i ochrona środowiska to nasze priorytety Schomburg Polska: jakość, bezpieczeństwo i ochrona środowiska to nasze priorytety

O wyzwaniach stojących przed branżą budowlaną oraz planach inwestycyjnych firmy mówi Andrej Tschalenko, wiceprezes firmy Schomburg Polska.

O wyzwaniach stojących przed branżą budowlaną oraz planach inwestycyjnych firmy mówi Andrej Tschalenko, wiceprezes firmy Schomburg Polska.

Redakcja miesięcznika IZOLACJE Stowarzyszenie DAFA: Trwają prace nad „Wytycznymi projektowania, montażu i eksploatacji fotowoltaiki na dachach płaskich”

Stowarzyszenie DAFA: Trwają prace nad „Wytycznymi projektowania, montażu i eksploatacji fotowoltaiki na dachach płaskich” Stowarzyszenie DAFA: Trwają prace nad „Wytycznymi projektowania, montażu i eksploatacji fotowoltaiki na dachach płaskich”

Jakie znaczenie dla branży będą miały opracowywane Wytyczne? Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy realizacji projektów instalacji fotowoltaicznej na dachach płaskich? Poznaj opinie ekspertów DAFA.

Jakie znaczenie dla branży będą miały opracowywane Wytyczne? Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy realizacji projektów instalacji fotowoltaicznej na dachach płaskich? Poznaj opinie ekspertów DAFA.

Jarosław Guzal Budownictwo bez gospodarza

Budownictwo bez gospodarza Budownictwo bez gospodarza

– Ostatnio w prasie dużo uwagi poświęca się problemowi jakości wyrobów budowlanych oferowanych na naszym rynku. Ten szum medialny wywołała przede wszystkim Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa....

– Ostatnio w prasie dużo uwagi poświęca się problemowi jakości wyrobów budowlanych oferowanych na naszym rynku. Ten szum medialny wywołała przede wszystkim Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa. Co było powodem podjęcia tak zdecydowanych kroków w tym zakresie?

Jarosław Guzal Budownictwo na zakręcie

Budownictwo na zakręcie Budownictwo na zakręcie

Ostatni raz przy okazji wywiadu mieliśmy okazję rozmawiać równo pięć lat temu (IZOLACJE nr 6/2002 - przypis redakcji). Wówczas na rynku materiałów budowlanych nie działo się najlepiej, a o koniunkturze,...

Ostatni raz przy okazji wywiadu mieliśmy okazję rozmawiać równo pięć lat temu (IZOLACJE nr 6/2002 - przypis redakcji). Wówczas na rynku materiałów budowlanych nie działo się najlepiej, a o koniunkturze, którą mamy obecnie, można było tylko pomarzyć. W ciągu kilku lat sytuacja ta uległa diametralnej zmianie i dziś obserwujemy hossę w branży. Jednak mimo to wciąż można dostrzec pewne niekorzystne trendy.

Redakcja miesięcznika IZOLACJE SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza

SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza SWIN: Wspólna praca wzajemnie nas napędza

Czym charakteryzuje się rynek izolacji natryskowych? O perspektywach oraz kierunku rozwoju branży mówi Tomasz Tomczak, prezes Stowarzyszenia Wykonawców Izolacji Natryskowych.

Czym charakteryzuje się rynek izolacji natryskowych? O perspektywach oraz kierunku rozwoju branży mówi Tomasz Tomczak, prezes Stowarzyszenia Wykonawców Izolacji Natryskowych.

Wybrane dla Ciebie

Odkryj trendy projektowania elewacji »

Odkryj trendy projektowania elewacji » Odkryj trendy projektowania elewacji »

Jak estetycznie wykończyć ściany - wewnątrz i na zewnątrz? »

Jak estetycznie wykończyć ściany - wewnątrz i na zewnątrz? » Jak estetycznie wykończyć ściany - wewnątrz i na zewnątrz? »

Przeciekający dach? Jak temu zapobiec »

Przeciekający dach? Jak temu zapobiec » Przeciekający dach? Jak temu zapobiec »

Dach biosolarny - co to jest? »

Dach biosolarny - co to jest? » Dach biosolarny - co to jest? »

Zobacz, które płyty termoizolacyjne skutecznie ochronią dom przed zimnem »

Zobacz, które płyty termoizolacyjne skutecznie ochronią dom przed zimnem » Zobacz, które płyty termoizolacyjne skutecznie ochronią dom przed zimnem »

Polecane produkty z branży budowlanej - Chemia budowlana »

Polecane produkty z branży budowlanej - Chemia budowlana » Polecane produkty z branży budowlanej - Chemia budowlana »

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o izolacjach natryskowych »

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o izolacjach natryskowych » Wszystko, co powinieneś wiedzieć o izolacjach natryskowych »

Przekonaj się, jak inni izolują pianką poliuretanową »

Przekonaj się, jak inni izolują pianką poliuretanową » Przekonaj się, jak inni izolują pianką poliuretanową »

Na czym polega fenomen technologii białej wanny »

Na czym polega fenomen technologii białej wanny » Na czym polega fenomen technologii białej wanny »

Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń

Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń Podpowiadamy, jak wybrać system ociepleń

Podpowiadamy, jak skutecznie przeprowadzić renowacje piwnicy »

Podpowiadamy, jak skutecznie przeprowadzić renowacje piwnicy » Podpowiadamy, jak skutecznie przeprowadzić renowacje piwnicy »

300% rozciągliwości membrany - TAK! »

300% rozciągliwości membrany - TAK! » 300% rozciągliwości membrany - TAK! »

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - Izolacje.com.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.izolacje.com.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.izolacje.com.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.