Izolacje.com.pl

Zaawansowane wyszukiwanie

Ursa: Stawiamy na produkty z lepszą lambdą

rozmowa z Mirosławem Gawrylukiem, dyrektorem generalnym Ursa Polska, Nordic, Baltics

Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics
Ursa Polska

Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics


Ursa Polska

Jak można podsumować 20 lat istnienia firmy URSA na polskim rynku i która grupa produktowa ma szansę na największy rozwój w przyszłości? O działaniach prowadzonych na rzecz produkowania wyrobów izolacyjnych o lepszych parametrach izolacyjności cieplnej mówi Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics.

Zobacz także

Festool Polska Sp. z o. o. Cięcie i szlifowanie z klasą – teraz dodatkowo 450 zł zwrotu po zakupie

Cięcie i szlifowanie z klasą – teraz dodatkowo 450 zł zwrotu po zakupie Cięcie i szlifowanie z klasą – teraz dodatkowo 450 zł zwrotu po zakupie

14 kwietnia br. Festool rusza z kolejną atrakcyjną promocją. Tym razem klienci mogą otrzymać zwrot – 450 złotych! Promocja dotyczy precyzyjnych ukośnic KAPEX oraz szlifierek akumulatorowych ETS EC i ETS...

14 kwietnia br. Festool rusza z kolejną atrakcyjną promocją. Tym razem klienci mogą otrzymać zwrot – 450 złotych! Promocja dotyczy precyzyjnych ukośnic KAPEX oraz szlifierek akumulatorowych ETS EC i ETS 2.

Baumit Ekologiczne i zdrowe materiały budowlane – klucz do zrównoważonego budownictwa

Ekologiczne i zdrowe materiały budowlane – klucz do zrównoważonego budownictwa Ekologiczne i zdrowe materiały budowlane – klucz do zrównoważonego budownictwa

Współczesne budownictwo coraz częściej zwraca uwagę nie tylko na estetykę i funkcjonalność, ale także na wpływ używanych materiałów na zdrowie ludzi oraz środowisko. Ekologiczne materiały budowlane to...

Współczesne budownictwo coraz częściej zwraca uwagę nie tylko na estetykę i funkcjonalność, ale także na wpływ używanych materiałów na zdrowie ludzi oraz środowisko. Ekologiczne materiały budowlane to kluczowe elementy idei zrównoważonego budownictwa, które minimalizuje negatywny wpływ na planetę i zapewnia komfort życia użytkownikom budynków. W artykule przyjrzymy się, czym są zdrowe materiały budowlane, dlaczego klimat wewnętrzny budynków jest tak istotny oraz, jakie innowacyjne rozwiązania oferuje...

Sika Poland news Gresmax w Lublinie – nowe Centrum Hydroizolacji Sika

Gresmax w Lublinie – nowe Centrum Hydroizolacji Sika Gresmax w Lublinie – nowe Centrum Hydroizolacji Sika

Od 21 marca br. na mapie lokalizacji Centrum Hydroizolacji Sika działa nowy punkt – zapraszamy do Gresmax przy ul. Energetyków 19 w Lublinie.

Od 21 marca br. na mapie lokalizacji Centrum Hydroizolacji Sika działa nowy punkt – zapraszamy do Gresmax przy ul. Energetyków 19 w Lublinie.

Ostatnio firma URSA świętowała 20-lecie istnienia na polskim rynku. To zwykle czas podsumowań. Jakie się wówczas Panu refleksje nasunęły?

Przy okazji takich jubileuszy sięga się do tego, co udało się zrobić w poprzednich latach. Dużym zaskoczeniem dla mnie była informacja, że ilości wełny mineralnej sprzedawane w Polsce przez firmę URSA wzrosły siedmiokrotnie. Również wydajność fabryki w Dąbrowie Górniczej od początku istnienia, od pierwszego roku adaptacji tego zakładu do potrzeb produkcji wełny, jest siedmiokrotnie większa.

W czym firma URSA jest dobra? Co udało Wam się stworzyć przez te 20 lat?

Siła URSY tkwi w relacjach z klientami. W ostatnich latach nasza firma nie była masowo obecna w reklamach, ale mocno pracowała nad budowaniem relacji z klientami w Polsce, w każdym segmencie rynku budowlanego, dystrybutorami, wykonawcami, projektantami. Przez wiele lat byliśmy odbierani jako firma, która podąża za głównymi graczami na rynku w naszej branży, natomiast w rzeczywistości, jeśli teraz porównujemy wyniki sprzedażowe i udziały w rynku, to osiągnęliśmy poziom podobnych obrotów do naszej największej konkurencji. Uważam, że w niektórych aplikacjach jesteśmy liderem rynku.

Jubileusz zmusza też do spojrzenia w przyszłość. Co Pan tam widzi?

W naszych planach jest przede wszystkim zwiększenie naszego udziału w określonych aplikacjach. W związku z tym, że jestem również odpowiedzialny za rynki skandynawskie i bałtyckie, mam nieco szersze spojrzenie na to, jakie są trendy. Szczególnie rynek skandynawski wiele mówi o tym, co będzie się u nas działo za parę lat. Biorąc pod uwagę te doświadczenia, skupiamy się obecnie na rozwoju przede wszystkim produktów o dobrych lambdach (produktach o dobrych parametrach izolacyjnych). Polska powinna podążać za Skandynawią. Dziś mamy ogromną różnicę w kosztach robocizny. Orientacyjnie możemy powiedzieć, że koszty robocizny w o Polsce są zdecydowanie niższe od kosztów materiałowych. W przypadku Skandynawii zdecydowanie jest to na korzyść, jeżeli chodzi o udział, kosztów wykonawczych. Widać tam tendencje do ograniczania do minimum czasu pracy na budowie i kosztów robocizny. Widać też różnice w samej technologii budowania. W coraz większym stopniu wysyłane są na budowę gotowe już ściany z zamontowanymi płytkami ceramicznymi i oświetleniem.

Budownictwo modułowe w Skandynawii bardzo mocno się rozwinęło. Parametr lambdy stanowi bardzo istotny aspekt. Naszym standardowym produktem, który dostarczamy do Norwegii, jest wełna z lambdą na poziomie 0,033-0,035 W/(m·K). Dla porównania w Polsce najczęściej wykorzystywana jest lambda na poziomie 0,039. Różnica jest znacząca. Mając na uwadze klimat, jaki panuje w Skandynawii, to mimo wszystko uważam, że ten trend na produkty o lepszej lambdzie będzie dotyczył też naszego rynku. To wymaga też zmiany podejścia do projektów przez architektów i projektowania konstrukcji, zwłaszcza dachów, inaczej niż się to obecnie odbywa.

URSA to w chwili obecnej wełna mineralna szklana, wełny PureOne, XPS i URSA AIR do wentylacji.

Tak, obecnie jest to głównie wełna mineralna szklana, czyli to, co produkujemy w zakładzie w Dąbrowie Górniczej. Z kolei PureOne jest produktem, którego produkcja odbywa się w Niemczech. W mojej ocenie jest to aktualnie najlepszy produkt dostępny na rynku w Europie, jeżeli chodzi o wełnę. Oczywiście produkt ten jest o wiele droższy i decydują się na niego klienci z większym budżetem inwestycyjnym, dla których po prostu ważny jest nie tylko parametr izolacyjności, ale również to, że jest to produkt ekologiczny, wykonany z najlepszych komponentów. Wykonawca, który dostaje taką wełnę do pracy, jest zachwycony, bo to jest kompletnie inny produkt niż ten, z którym do tej pory miał styczność. Oczywiście to się wiąże z kosztami, więc polski rynek nie jest jeszcze w 100% przygotowany na taki produkt. Natomiast pokazujemy go jako rozwiązanie, które jest dostępne, i jako produkt, który możemy rozwijać.

Jeśli chodzi o XPS, to jest wyrób importowany przez nas z fabryki z Niemiec lub innych fabryk w Europie. Rynek XPS-u w Polsce dynamicznie się rozwija. Już teraz w większości przypadków klient ma świadomość, że jest to produkt wysokiej jakości i należy zaakceptować koszty z tym związane.

Jeśli chodzi o URSA AIR to jest to nowoczesne rozwiązanie do budowy kanałów wentylacyjnych, jest to produkt typowo techniczny. To kierunek, który będziemy mocno rozwijać. W tym roku zwiększamy obsadę handlowców w tym dziale. Praca na rynku izolacji technicznych oznacza całkowicie odmienne metody działań niż w przypadku rynku tradycyjnego. Oznacza to także określone działania marketingowe, szkoleniowe, pracę z projektantami i wykonawcami w celu budowania świadomości rynkowej.

Ma Pan plan na wprowadzenie do oferty nowej grupy produktów?

Tak. Nie chciałbym zdradzać szczegółów, ale myślimy o tym intensywnie. To się wiąże z inwestycjami. Na pewno widzimy taką potrzebę i mamy możliwości i przekonanie, że posiadając taki zespół handlowy jaki mamy, jesteśmy w stanie – operując na inwestycjach i w dystrybucji – dodać coś jeszcze do tej oferty. Jedyne, co mogę powiedzieć, to to, że zostajemy w obszarze izolacji.

URSA ma fabrykę w Dąbrowie Górniczej.

Wykorzystujemy ją w 100%. Głównym naszym zadaniem przez ostatnie lata było zwiększanie wydajności tej linii. Natomiast w wielu przypadkach posiłkujemy się dostawami z Niemiec i z innych krajów. W Polsce produkujemy głównie na potrzeby rynku naszego i skandynawskiego. Podjęliśmy działania, które doprowadzą do zwiększenia wydajności pieca i całej linii produkcyjnej. Planujemy to zrobić przy najbliższej modernizacji. Niezależnie od tego w ramach Grupy URSA mamy gwarancję dostaw z fabryki w Niemczech, która ma duże moce produkcyjne.

Nie kusi Pana zbudowanie nowej linii?

Kusi, ale to też jest zobowiązanie. Tu trzeba wziąć pod uwagę fakt, że jest to produkcja ciągła, a to są maksymalne koszty stałe, dlatego trzeba bardzo rozważnie podejmować decyzje.Teraz skupiamy się na poszczególnych składowych procesu produkcji, takich jak na przykład pakowanie. To chcemy wykorzystać i to jest naszą siłą w porównaniu do wełny skalnej, gdzie nie ma tak dobrej kompresji.

Przez ostatnie 2 lata wprowadziliśmy nowe maszyny pakujące, które pozwoliły nam na osiągnięcie w tym momencie najlepszych parametrów kompresji w Polsce. Obok tego idzie serwis, który gwarantujemy. Logistyka, czyli reakcja na zamówienie, szybkość dostaw itd.

Co oznacza rozwój dla sektora wełny mineralnej? 

Szacujemy, że w następnych latach wzrost będzie 2–3% rok do roku. Nie ma co ukrywać, że będzie na to wpływał element konkurencji między styropianem a wełną. Wierzę też, że fasady wentylowane to jest kierunek dla naszej branży. Jeżeli popatrzymy na elewacje w dużych miastach, zarówno na budynki biurowe, jak i mieszkalne, to coraz częściej widzimy tego typu rozwiązania.

Co po tych 20 latach, z Pana punktu widzenia, jest jeszcze do zrobienia w firmie? Jakie elementy wymagają pewnej korekty?

Jeżeli mówimy o naszej firmie, to uważam, że sukces URSY wynika z poczucia bycia w zespole. Jest nas w sumie blisko 180 osób. Każda z tych osób ma świadomość, czemu służy jej praca. Może to jest slogan, ale na każdym spotkaniu z pracownikami prezentujemy wyniki i chcemy, żeby pracownik, niezależnie, gdzie pracuje, czy w magazynie, na produkcji, czy jest handlowcem, był świadomy, jaki ma wpływ na firmę i żeby widział potrzebę działania. Wydaje mi się, że udało nam się to stworzyć i te informacje są dostępne. To jest bardzo ważna rzecz, żeby się czuć zespołem.

Z drugiej strony uważam, że naszą siłą jest serwis, który staramy się świadczyć w stronę klienta. Praca z dystrybutorami, praca z wykonawcami, logistyka. Kiedyś może wydawało się, że mając zakład produkcyjny, który jest nowoczesny i wydajny, jest się królem rynku. Teraz tych zakładów jest wiele i lepszy jest ten, kto świadczy perfekcyjny serwis.

Z punktu widzenia oferty, która grupa produktowa ma szansę na największy rozwój?

Na pewno XPS będzie tym produktem. Wzrasta świadomość klientów i wiem, że są zdecydowanie większe możliwości w stosunku do aktualnej sytuacji w zakresie wykorzystania XPS-ów w budynkach. Z drugiej strony wełna mineralna, która ma swoją ugruntowaną pozycję, ale też będzie się rozwijała, jeżeli chodzi o zmiany parametrów i nowatorskie zastosowania. Będziemy dążyć masowo do budowy domów, może nie pasywnych, ale energooszczędnych.

To wszystko, co się wydarzyło tej zimy, problem w wielu miejscowościach ze smogiem, też w pewien sposób obrazuje to, że jeżeli będzie dalsze działanie, to efektem tego będzie budowa domów dobrze izolowanych z ograniczoną emisją spalin do atmosfery.

W Pana ocenie jak w tym kontekście zmieniać się będzie cena wyrobów z wełny mineralnej. Na dzień dzisiejszy te ceny są mocno wyżyłowane.

Każdy próbuje robić jakiś ruch cenowy, żeby podnieść swoją rentowność. Natomiast na rynku dostępne są również wełny z importu, które są sprzedawane w niskich cenach. Jako że produkcja wełny to produkcja ciągła, to tę nadprodukcję, szczególnie obserwuję to w krajach bałtyckich, sprzedaje się po niższej cenie, po to, żeby jej później nie utylizować.

Na pewno jeśli rynek będzie wzrastał, to i cena będzie wzrastała i wszyscy się z tym liczą. Obecnie to się odbywa przy okazji wprowadzaniu wyrobów o lepszych lambdach.

Myślę, że kwestią czasu jest to, że wyroby z lepszą lambdą będą wypierały te gorsze lambdy. To się w zasadzie już dzieje.

Na dzień dzisiejszy standardem jest lambda na poziomie 0,039. Moim zdaniem następnym krokiem w Polsce, powiedzmy za 5 lat, będzie lambda na poziomie 0,035. Ja to spotkałem w Skandynawii, na przykład w Szwecji była 0,038, a później ta wartość schodziła do 0,035 i 0,033.

Teraz praktycznie bardzo duża część rynku stanowi wartość 0,033. W Polsce również to nastąpi. Do tej pory funkcjonowaliśmy w dużej mierze na rynku, który mocno patrzy na cenę, ale w mojej ocenie to już się skończyło.

Jakie plany macie jako firma na ten rok? Mam tu na myśli warstwę organizacyjną, rynkową i finansową.

Najbliższa inwestycja, którą mamy w planach, jest związana z poprawą wydajności i jakości pakowania płyt z wełny mineralnej. Idziemy w tym kierunku i stąd taka inwestycja.

W sensie rynkowym koncentrujemy się na inwestycjach, operowaniu na obiektach, dotarciu z naszą wełną do inwestycji. Zwiększamy liczbę handlowców operujących w tym segmencie.

Jeżeli chodzi o samą firmę, to generalnie chcemy jeszcze podnieść poziom naszego serwisu poprzez zapewnienie możliwości korzystania z naszego transportu przy dostawach do różnych miejsc w Polsce.

Cel finansowy jest taki, żeby ten rok zamknąć przynajmniej na poziomie zeszłego, bardzo dobrego dla URSY roku. Wynik pierwszego kwartału jest optymistyczny, ale obawiam się, że duża część produktów jest jeszcze na stokach u naszych dystrybutorów. Natomiast nie widzę jeszcze takiego przyspieszenia rynku, jakiego wszyscy w branży oczekujemy.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!

Komentarze

Powiązane

BMB Technologie Na co zwrócić uwagę przy zakupie agregatu malarskiego?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie agregatu malarskiego? Na co zwrócić uwagę przy zakupie agregatu malarskiego?

Agregat malarski to nowoczesne urządzenie, które znacząco ułatwia malowanie dużych powierzchni, zapewniając równomierne pokrycie farbą i oszczędność czasu. Sprawdza się zarówno w profesjonalnych zastosowaniach,...

Agregat malarski to nowoczesne urządzenie, które znacząco ułatwia malowanie dużych powierzchni, zapewniając równomierne pokrycie farbą i oszczędność czasu. Sprawdza się zarówno w profesjonalnych zastosowaniach, jak i w domowych remontach, eliminując smugi i nierówności, które często pojawiają się przy tradycyjnych metodach malowania. Jednak wybór odpowiedniego modelu nie jest prosty – różne agregaty oferują odmienne parametry, które wpływają na komfort pracy, efektywność malowania oraz trwałość urządzenia....

Sika Poland news Nowe Centrum Hydroizolacji w Piotrkowie Trybunalskim

Nowe Centrum Hydroizolacji w Piotrkowie Trybunalskim Nowe Centrum Hydroizolacji w Piotrkowie Trybunalskim

Od 13 lutego 2025 r. sieć Centrum Hydroizolacji Sika powiększyła się o nowy punkt – PSB Bauma w Piotrkowie Trybunalskim.

Od 13 lutego 2025 r. sieć Centrum Hydroizolacji Sika powiększyła się o nowy punkt – PSB Bauma w Piotrkowie Trybunalskim.

PPHU POLSTYR Zbigniew Święszek Renowacja fasad może mieć znaczący wpływ na efektywność termiczną budynków

Renowacja fasad może mieć znaczący wpływ na efektywność termiczną budynków Renowacja fasad może mieć znaczący wpływ na efektywność termiczną budynków

Renowacja fasad może mieć znaczący wpływ na efektywność termiczną budynków, zwłaszcza w kontekście poprawy izolacyjności i zmniejszenia strat ciepła. Oto kilka kluczowych aspektów, w których renowacja...

Renowacja fasad może mieć znaczący wpływ na efektywność termiczną budynków, zwłaszcza w kontekście poprawy izolacyjności i zmniejszenia strat ciepła. Oto kilka kluczowych aspektów, w których renowacja może wpłynąć na efektywność termiczną fasad:

Albaterm Maty izolacyjne Iglo floor – niezawodne systemy ogrzewania podłogowego

Maty izolacyjne Iglo floor – niezawodne systemy ogrzewania podłogowego Maty izolacyjne Iglo floor – niezawodne systemy ogrzewania podłogowego

Szukasz energooszczędnych materiałów do budowy lub termomodernizacji? Oczekujesz rozwiązań o wysokiej efektywności energetycznej? Poznaj nowoczesne maty izolacyjne Iglo floor do systemów ogrzewania podłogowego.

Szukasz energooszczędnych materiałów do budowy lub termomodernizacji? Oczekujesz rozwiązań o wysokiej efektywności energetycznej? Poznaj nowoczesne maty izolacyjne Iglo floor do systemów ogrzewania podłogowego.

Sika Poland news Gresmax w Lublinie – nowe Centrum Hydroizolacji Sika

Gresmax w Lublinie – nowe Centrum Hydroizolacji Sika Gresmax w Lublinie – nowe Centrum Hydroizolacji Sika

Od 21 marca br. na mapie lokalizacji Centrum Hydroizolacji Sika działa nowy punkt – zapraszamy do Gresmax przy ul. Energetyków 19 w Lublinie.

Od 21 marca br. na mapie lokalizacji Centrum Hydroizolacji Sika działa nowy punkt – zapraszamy do Gresmax przy ul. Energetyków 19 w Lublinie.

Baumit Ekologiczne i zdrowe materiały budowlane – klucz do zrównoważonego budownictwa

Ekologiczne i zdrowe materiały budowlane – klucz do zrównoważonego budownictwa Ekologiczne i zdrowe materiały budowlane – klucz do zrównoważonego budownictwa

Współczesne budownictwo coraz częściej zwraca uwagę nie tylko na estetykę i funkcjonalność, ale także na wpływ używanych materiałów na zdrowie ludzi oraz środowisko. Ekologiczne materiały budowlane to...

Współczesne budownictwo coraz częściej zwraca uwagę nie tylko na estetykę i funkcjonalność, ale także na wpływ używanych materiałów na zdrowie ludzi oraz środowisko. Ekologiczne materiały budowlane to kluczowe elementy idei zrównoważonego budownictwa, które minimalizuje negatywny wpływ na planetę i zapewnia komfort życia użytkownikom budynków. W artykule przyjrzymy się, czym są zdrowe materiały budowlane, dlaczego klimat wewnętrzny budynków jest tak istotny oraz, jakie innowacyjne rozwiązania oferuje...

Festool Polska Sp. z o. o. Cięcie i szlifowanie z klasą – teraz dodatkowo 450 zł zwrotu po zakupie

Cięcie i szlifowanie z klasą – teraz dodatkowo 450 zł zwrotu po zakupie Cięcie i szlifowanie z klasą – teraz dodatkowo 450 zł zwrotu po zakupie

14 kwietnia br. Festool rusza z kolejną atrakcyjną promocją. Tym razem klienci mogą otrzymać zwrot – 450 złotych! Promocja dotyczy precyzyjnych ukośnic KAPEX oraz szlifierek akumulatorowych ETS EC i ETS...

14 kwietnia br. Festool rusza z kolejną atrakcyjną promocją. Tym razem klienci mogą otrzymać zwrot – 450 złotych! Promocja dotyczy precyzyjnych ukośnic KAPEX oraz szlifierek akumulatorowych ETS EC i ETS 2.

Jarosław Guzal Kalmatron wreszcie w Polsce

Kalmatron wreszcie w Polsce Kalmatron wreszcie w Polsce

Jakie jest przeznaczenie i zastosowanie kalmatronu? Na czym polega ta technologia? Działanie nowego na polskim rynku produktu przybliżają Grzegorz Długokęcki - prezes zarządu PIW Drycon, oraz Dobromir...

Jakie jest przeznaczenie i zastosowanie kalmatronu? Na czym polega ta technologia? Działanie nowego na polskim rynku produktu przybliżają Grzegorz Długokęcki - prezes zarządu PIW Drycon, oraz Dobromir Kułakowski - prezes zarządu Kalmatron EU.

Jarosław Guzal Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń: nowy prezes, nowe cele

Jakie cele realizuje na co dzień SSO? Co jest obecnie największym wyzwaniem dla branży ociepleniowej? Czy organizacje takie jak SSO są partnerami do rozmów przy tworzeniu prawa?

Jakie cele realizuje na co dzień SSO? Co jest obecnie największym wyzwaniem dla branży ociepleniowej? Czy organizacje takie jak SSO są partnerami do rozmów przy tworzeniu prawa?

Jarosław Guzal Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano

Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano Balex Metal: Nadszedł czas na izolację Thermano

Jaka jest obecnie sytuacja branży dachowej, a jak wygląda rynek płyt warstwowych? Jaka będzie przyszłość izolacji Thermano?

Jaka jest obecnie sytuacja branży dachowej, a jak wygląda rynek płyt warstwowych? Jaka będzie przyszłość izolacji Thermano?

Jarosław Guzal KFB Polska: Rozwiązujemy problemy

KFB Polska: Rozwiązujemy problemy KFB Polska: Rozwiązujemy problemy

Jaka jest świadomość rynku w zakresie pomiarów, analizy i redukcji hałasu? Na czym koncentruje się działalność firmy?

Jaka jest świadomość rynku w zakresie pomiarów, analizy i redukcji hałasu? Na czym koncentruje się działalność firmy?

Jarosław Guzal PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej

PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej PETRALANA: Nowy producent skalnej wełny mineralnej

Tomasz Wesołowski - prezes zarządu firmy Petralana S.A., w rozmowie z Jarosławem Guzalem o początkach działalności firmy na rynku producentów wełny mineralnej oraz o kierunkach strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.

Tomasz Wesołowski - prezes zarządu firmy Petralana S.A., w rozmowie z Jarosławem Guzalem o początkach działalności firmy na rynku producentów wełny mineralnej oraz o kierunkach strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.

Jarosław Guzal MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować

MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować MIiB: Mamy dużo planów i będziemy je konsekwentnie realizować

Tomasz Żuchowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa - o postępie prac nad Kodeksem Budowlanym, kierunkach zmian w Warunkach Technicznych, a także o nowych kompetencjach Głównego...

Tomasz Żuchowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa - o postępie prac nad Kodeksem Budowlanym, kierunkach zmian w Warunkach Technicznych, a także o nowych kompetencjach Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.

Jarosław Guzal Fakro: 25 lat i co dalej?

Fakro: 25 lat i co dalej? Fakro: 25 lat i co dalej?

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Janusz Komurkiewicz, członek zarządu firmy Fakro, mówi o nowych przedsięwzięciach w segmencie okien dachowych oraz związanych z tym niezbędnych regulacjach prawnych.

Jarosław Guzal Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny

Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny Rockwool: Nie ma alternatywy dla wełny

Andrzej Kielar, prezes zarządu Rockwool Polska dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat rozwoju rynku izolacji w Polsce uwarunkowanego kierunkami rosnących wymogów budowlanych.

Andrzej Kielar, prezes zarządu Rockwool Polska dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat rozwoju rynku izolacji w Polsce uwarunkowanego kierunkami rosnących wymogów budowlanych.

Jarosław Guzal Nowy sternik w Schomburg Polska

Nowy sternik w Schomburg Polska Nowy sternik w Schomburg Polska

O rozwoju rynku chemii budowlanej, a także o renowacji obiektów zabytkowych i potencjale polimoczników mówi Krzysztof Pogan, dyrektor zarządzający w firmie Schomburg Polska.

O rozwoju rynku chemii budowlanej, a także o renowacji obiektów zabytkowych i potencjale polimoczników mówi Krzysztof Pogan, dyrektor zarządzający w firmie Schomburg Polska.

Jarosław Guzal quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową

quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową

Jak wygląda sytuacja na rynku ociepleń? O nowych produktach i rozwiązaniach oraz strategii działania na najbliższe lata mówi prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek.

Jak wygląda sytuacja na rynku ociepleń? O nowych produktach i rozwiązaniach oraz strategii działania na najbliższe lata mówi prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek.

Jarosław Guzal Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój

Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój Rockwool Polska: Inwestycje oznaczają rozwój

Andrzej Kielar – prezes zarządu Rockwool Polska – w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Andrzej Kielar – prezes zarządu Rockwool Polska – w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Jarosław Guzal FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię

FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię FS Arbet: Teraz stawiamy na jakość i technologię

Dariusz Karasiński - dyrektor generalny Fabryki Styropianu Arbet - podsumowuje 25 lat działalności firmy. Mówi też o jakości styropianu oraz przyszłości izolacji ze styropianu w Polsce i zagranicą.

Dariusz Karasiński - dyrektor generalny Fabryki Styropianu Arbet - podsumowuje 25 lat działalności firmy. Mówi też o jakości styropianu oraz przyszłości izolacji ze styropianu w Polsce i zagranicą.

Jarosław Guzal Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji

Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji Pekabex: Jesteśmy liderem pod względem potencjału produkcji

Przemysław Borek – wiceprezes zarządu Pekabex SA, prezes zarządu Pekabex Bet SA, członek zarządu Pekabex Pref Sp. z o.o. w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Przemysław Borek – wiceprezes zarządu Pekabex SA, prezes zarządu Pekabex Bet SA, członek zarządu Pekabex Pref Sp. z o.o. w rozmowie z Jarosławem Guzalem

Jarosław Guzal 3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach

3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach 3W: Stawiamy na sprzedaż w dużych miastach

O wpływie zmian cen materiałów budowlanych na rynek oraz o kierunkach rozwoju firmy mówią Michał Adamiuk, prezes zarządu 3W Dystrybucja Budowlana oraz Paweł Sepioło, zastępca prezesa w rozmowie z Jarosławem...

O wpływie zmian cen materiałów budowlanych na rynek oraz o kierunkach rozwoju firmy mówią Michał Adamiuk, prezes zarządu 3W Dystrybucja Budowlana oraz Paweł Sepioło, zastępca prezesa w rozmowie z Jarosławem Guzalem, redaktorem naczelnym miesięcznika IZOLACJE.

Jarosław Guzal Ćwierć wieku marki Isover w Polsce

Ćwierć wieku marki Isover w Polsce Ćwierć wieku marki Isover w Polsce

Jaka jest sytuacja rynku budowlanego w Polsce w kontekście izolacji termicznych i akustycznych? Jak przedstawia się przyszłość marki Isover jako producenta wełny mineralnej?

Jaka jest sytuacja rynku budowlanego w Polsce w kontekście izolacji termicznych i akustycznych? Jak przedstawia się przyszłość marki Isover jako producenta wełny mineralnej?

Jarosław Guzal Austrotherm: 25 lat zmagań o jakość styropianu

Austrotherm: 25 lat zmagań o jakość styropianu Austrotherm: 25 lat zmagań o jakość styropianu

O sytuacji na rynku styropianu oraz o tym, czy jakość styropianu się poprawia, mówi Anna Śpiewak - prezes zarządu firmy Austrotherm.

O sytuacji na rynku styropianu oraz o tym, czy jakość styropianu się poprawia, mówi Anna Śpiewak - prezes zarządu firmy Austrotherm.

Jarosław Guzal H+H poszerza ofertę o silikaty

H+H poszerza ofertę o silikaty H+H poszerza ofertę o silikaty

O rozwoju rynku materiałów ściennych oraz o izolacyjności cieplnej przegród mówi Piotr Dauksza, prezes zarządu H+H Polska.

O rozwoju rynku materiałów ściennych oraz o izolacyjności cieplnej przegród mówi Piotr Dauksza, prezes zarządu H+H Polska.

Wybrane dla Ciebie

Źródło OZE z dopłatą 50% »

Źródło OZE z dopłatą 50% » Źródło OZE z dopłatą 50% »

Łatwa hydroizolacja skomplikowanych powierzchni dachowych »

Łatwa hydroizolacja skomplikowanych powierzchni dachowych » Łatwa hydroizolacja skomplikowanych powierzchni dachowych »

Docieplanie budynków to nie problem »

Docieplanie budynków to nie problem » Docieplanie budynków to nie problem »

Trwały kolor tynku? To możliwe! »

Trwały kolor tynku? To możliwe! » Trwały kolor tynku? To możliwe! »

Piany poliuretanowe, otwartokomórkowe »

Piany poliuretanowe, otwartokomórkowe » Piany poliuretanowe, otwartokomórkowe »

Zatrzymaj cenne ciepło wewnątrz »

Zatrzymaj cenne ciepło wewnątrz » Zatrzymaj cenne ciepło wewnątrz »

EKOdachy spadziste »

EKOdachy spadziste » EKOdachy spadziste »

Skuteczna walka z wilgocią w ścianach »

Skuteczna walka z wilgocią w ścianach » Skuteczna walka z wilgocią w ścianach »

Trwałe drzwi na zewnątrz i do wnętrz »

Trwałe drzwi na zewnątrz i do wnętrz » Trwałe drzwi na zewnątrz i do wnętrz »

Oszczędzanie przez ocieplanie »

Oszczędzanie przez ocieplanie » Oszczędzanie przez ocieplanie »

Trwała ochrona betonu »

Trwała ochrona betonu » Trwała ochrona betonu »

Prawidłowe wykonanie elewacji w systemie ETICS to jakość, żywotność i estetyka »

Prawidłowe wykonanie elewacji w systemie ETICS to jakość, żywotność i estetyka » Prawidłowe wykonanie elewacji w systemie ETICS to jakość, żywotność i estetyka »

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - Izolacje.com.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.izolacje.com.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.izolacje.com.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.