Wykonanie i standardy marki Canada Rubber w opracowaniu o system Silver Roof

Dach o podłożu z papy bitumicznej po wykonaniu renowacji w systemie Canada Rubber - Silver Roof
Canada Rubber
System Canada Rubber - Silver Roof opracowano do wykonywania napraw przeciekających pokryć dachowych lub ich renowacji, bez konieczności zrywania istniejących warstw i ich utylizacji czy też kosztownej wymiany całego dachu. Dzięki zastosowaniu tej technologii powierzchnia dachu jest zabezpieczona szczelną, trwałą, bezspoinową, elastyczną membraną bitumiczną oraz finalnie pokryta srebrnym lakierem asfaltowym.
System Canada Rubber - Silver Roof przeznaczony jest do izolacji:
- dachów płaskich pokrytych papą bitumiczną,
- dachów płaskich pokrytych blachą,
- dachów betonowych,
- piany poliuretanowej zamknięto- i otwartokomórkowej,
- płyt warstwowych.
Zalety zastosowania systemu Canada Rubber - Silver Roof:
- system bezspoinowy, eliminujący problem łączeń, które są najczęstszą przyczyną przecieków,
- membrana systemowa idealnie przylegająca do podłoża, dobrze wulkanizująca się ze starymi powłokami papowymi, blaszanymi i innymi,
- system elastyczny, pracujący wraz z podłożem, odporny na zmiany temperatur,
- odporność powłoki na działanie promieniowania UV,
- zmniejszenie nagrzewania podłoża przez zastosowanie srebrnego lakieru asfaltowego,
- brak konieczności zrywania istniejącego pokrycia dachowego, co przekłada się na ograniczanie czasu remontu dachu i eliminuje koszty utylizacji,
- aplikowanie materiałów "na zimno" bez konieczności użycia otwartego ognia.
Dach o podłożu z papy bitumicznej po wykonaniu renowacji w systemie Canada Rubber - Silver Roof.
Przykład zastosowania systemu na dachu płaskim z attykami pokrytym papą bitumiczną
Prace zabezpieczające z wykorzystaniem systemu Canada Rubber - Silver Roof należy wykonywać w zakresie temperatur dodatnich - 10-30°C. Materiałów Canada Rubber nie wolno nanosić podczas opadów atmosferycznych, nie nakłada się ich także na powierzchnie stale wilgotne czy oblodzone. Dowiedz się więcej >>
1. Przygotowanie podłoża
Przed przystąpieniem do prac należy odpowiednio oczyścić papę przy użyciu myjek ciśnieniowych, aż do momentu usunięcia pyłu i kurzu z podłoża. Szczególnie dokładnego czyszczenia wymagają miejsca nierówności podłoża i występujących zastoin. Jeśli nie można użyć myjek, należy dokładnie zamieść lub odkurzyć zabezpieczaną powierzchnię dachu.
Następnie wyznaczamy miejsca napraw koniecznych do wykonania przed aplikacją systemu. W przypadku dużego zawilgocenia dachu należy wstawić kominki wentylacyjne (rys. 1), poprzez nacięcie papy, prawidłowe osadzenie kominka, a następnie uszczelnienie połączenia z podłożem za pomocą Canada Rubber N 500 i geowłókniny. Przy rozmieszczaniu kominków wentylacyjnych stosujemy zasadę: 1 kominek na powierzchnię ok. 10-20 m2 w zależności od stopnia zawilgocenia dachu. Jeżeli podłoże jest stare i zdegradowane, należy usunąć istniejące pęcherze, poprzez ich wycięcie i zabezpieczenie miejsca przy użyciu Canada Rubber N 500 i geowłókniny (rys. 2, 3, 4). Podobnie postępujemy w przypadku zabezpieczenia niewielkich pęknięć papy.
W przypadku mocno zdegradowanej papy, która pozbawiona jest już posypki, bądź widoczna jest jej struktura, zaleca się jej wcześniejsze zagruntowanie przy użyciu gruntu Canada Rubber P 100.
![]() |
![]() |
Rys. 1 | Rys. 2 |
![]() |
![]() |
Rys. 3 | Rys. 4 |
2. Zabezpieczenie połączeń, kominów i innej infrastruktury dachowej oraz miejsc styku dachu z attykami
W pierwszej kolejności izolujemy połączenia papy oraz miejsca styku ze ścianą, podstawy kominów itp. papą (rys. 5, 6, 7).
![]() |
![]() |
![]() |
Rys. 5 | Rys. 6 | Rys. 7 |
Następnie przy pomocy materiału Canada Rubber N 500 oraz geowłókniny o szerokości 10 cm (najczęściej stosowana, istnieje możliwość zastosowania innych szerokości tj. 15, 20 cm) zabezpieczamy wszystkie połączenia papy. Prace te wykonujemy poprzez aplikację pędzlem pierwszej warstwy materiału N 500, umieszczając w niej geowłókninę, wzdłuż naniesionej warstwy, zostawiając po 2-3 cm materiału na jej marginesach (rys. 8). Następnie nanosimy kolejną warstwę N 500, rozprowadzając ją równo po całej długości paska (rys. 9). Zalecamy ucinanie włókniny po każdym metrowym odcinku (rys. 10).
![]() |
![]() |
![]() |
Rys. 8 | Rys. 9 | Rys. 10 |
Izolacja częściowa ma na celu zabezpieczenie wszystkich połączeń, podstaw kominów, przejść pion-poziom (attyki) oraz całej infrastruktury stykającej się z podłożem bitumicznym (rys. 11)
3. Aplikacja powłoki bitumicznej Canada Rubber N 500/ S 700 na całej powierzchni dachu
Aplikacja powłoki bitumicznej może odbywać się na dwa sposoby:
- ręcznie (Canada Rubber N 500)
- maszynowo (Canada Rubber N 500, Canada Rubber S 700)
Aplikacja ręczna odbywa się przy użyciu wałków lub pędzli (rys. 12). Należy nanieść na całą powierzchnię ilość materiału, zgodną z zalecanym zużyciem. Proces aplikacji jest jednowarstwowy. W przypadku mocno zdegradowanego podłoża, należy nanieść drugą warstwę, pamiętając o konieczności zachowania przerwy technologicznej min. 24 godziny, w zależności od obecnych warunków atmosferycznych, pozwalając powłoce na swobodne wyschnięcie i pełną wulkanizację pierwszej warstwy.
![]() |
![]() |
![]() |
Rys. 12 |
Aplikacja maszynowa możliwa jest przy użyciu dwóch rodzajów materiałów:
A. Canada Rubber S 700 (dwuskładnikowy)
B. Canada Rubber N 500 (jednoskładnikowy)
A. Canada Rubber S 700
Natrysk powłoki Canada Rubber S 700 możliwy jest tylko stosując maszyny dwuskładnikowe dostępne jedynie u głównego dystrybutora tj. Canada Rubber Polska (rys. 13).
Tej maszyny moga używać jedynie przeszkoleni wykonawcy. Zaletą natrysku dwuskładnikowego jest natychmiastowe odparowanie wody z produktu, tuż po połączeniu z podłożem, dzięki katalizatorowi w postaci CaCl. Tę metodę aplikacji stosuje się podczas niepewnych warunków pogodowych (rys. 14, 15).
![]() |
![]() |
Rys. 14 | Rys. 15 |
B. Canada Rubber N 500
Natrysk materiałem jednoskładnikowym Canada Rubber N 500 wykonuje się przy użyciu maszyn wielozadaniowych typu HSS (rys. 16)
Aplikacja powinna być wykonywana w dobrych warunkach pogodowych i temperaturowych zaleconych przez producenta. W okresie 18 godzin od wykonania warstwy bitumicznej warunki atmosferyczne powinny być stabilne - brak opadów. Produkt powinien zostać naniesiony równomiernie.
4. Aplikacja srebrnego lakieru asfaltowego Al 150 (warstwa ostateczna)
Ostatnią warstwę systemu Canada Rubber - Silver Roof stanowi warstwa lakieru Canada Rubber AL 150. Przed rozpoczęciem aplikacji należy dokładnie wymieszać produkt (mieszadło elektryczne) aż do osiągnięcia jednolitej srebrzystej struktury. Lakier można nanosić przy pomocy urządzenia HSS po dobraniu stosownej dyszy lub ręcznie przy pomocy wałków. Lakierem AL 150 należy pokryć całą powierzchnię izolowaną wcześniej gumą w płynie. Lakier należy nakładać ok. 7-14 dni od zakończenia prac z membraną bitumiczną lub wcześniej, jeżeli warunki atmosferyczne będą sprzyjające dla procesu pełnej wulkanizacji gumy. Nałożenie lakieru przedwcześnie, na niezwulkanizowaną powłokę skutkować może jego przebarwieniami lub rozwarstwieniem i popękaniem. Czas schnięcia powłoki zależy od temperatury powietrza i jego wilgotności, w optymalnych warunkach wynosi ok. 5 godzin (rys. 17, 18).
![]() |
![]() |
Rys. 17 | Rys. 18 |