Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 1/2017 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Rohhe - życie jest formą energii

Rozmowa z Michałem Kalinowskim, prezesem zarządu firmy Rohhe
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 9/2018  |  26.09.2018
Michał Kalinowski, prezes zarządu firmy Rohhe
Michał Kalinowski, prezes zarządu firmy Rohhe
Rohhe

O sytuacji na rynku izolacji technicznych i jego perspektywach oraz o kierunku rozwoju materiałów izolacyjnych mówi Michał Kalinowski, prezes zarządu firmy Rohhe.

O firmie Rohhe usłyszałem już ponad rok temu. Skąd się wzięła nazwa firmy?

Rohhe, bo jest piękna swoją złamaną symetrią, bo jest przy tym mocna i solidna. Oczywiście stworzenie nazwy było poprzedzone analizą. Okazało się na przykład, że akurat w naszej branży dosyć trudno o dobrą nazwę bez literki R. Więc my również nawiązaliśmy do tego zwyczaju.

Jaki mieli Państwo pomysł na firmę?

Pomysł był taki, żeby zrobić coś fajnego, coś z czego będziemy czerpać satysfakcję. Robiąc wszystko od podstaw z zachowaniem najwyższych standardów. Chcieliśmy stworzyć miejsce pracy, które będzie dawało nam możliwość wykorzystania naszego doświadczenia i wiedzy.

I jak to się udało?

Z perspektywy tych kilkunastu miesięcy, lepiej niż zakładał plan. Oczywiście wiedzieliśmy, że aby firma mogła spełniać swoje cele, musi przynosić dochody. Temu podporządkowaliśmy organizację struktur i sposób funkcjonowania. Przykładowo, nie ma u nas zbędnych lub niechcianych pracowników. Nasza załoga to creme de la creme fachowców z branży.

U podstaw dotychczasowego rozwoju Rohhe leżą również, generowane przez rynek oraz kulturę organizacyjną firmy, procesy ciągłego uczenia się w wymiarze indywidualnym i systemowym. Dzięki temu, możemy obecnie stosować najnowsze, przygotowane na indywidualne zamówienie technologie, co przekłada się na jakość naszych produktów. Przyczynia się też do podnoszenia sprawności działu logistyki i w konsekwencji do praktycznie bezawaryjnej obsługi klientów.

Wdrożony zintegrowany, inteligentny system informatyczny nie tylko wspiera, ale współtworzy zarządzanie firmą. Umożliwia systemową, stałą intensyfikację procesów synergii we wszystkich sferach jej funkcjonowania. Także organizacyjnie, w tym czasie, mieliśmy unikalną możliwość każdego dnia cieszyć się nieskrępowaną, kreatywną pracą.

Z tego, co zdążyłem się zorientować, to działalność firmy Rohhe polega obecnie na przetwarzaniu surowców, które dają gotowy produkt na bazie wełny mineralnej. A w ramach cyklu produkcyjnego nadają mu Państwo nowe cechy i funkcjonalności. Co Państwu przy tego typu dzielności udało się przez ten rok uzyskać?

Zaczęliśmy działalność handlową w połowie 2017 r., zatem prawie cała nasza historia rynkowa trwa niewiele dłużej niż rok. W tym czasie to, na czym nam najbardziej zależało, to skutecznie dołączyć do rynku. Myślę, że zarówno firma, jak i pierwszy produkt zostały przyjęte bardzo pozytywnie. Potwierdzeniem jest grupa zdeklarowanych wykonawców, którzy proszą dystrybutorów konkretnie o nasz produkt.

A wracając jeszcze do pytania. Obecnie nasze produkty powstają w oparciu o wełnę mineralną, ale za chwilę mogą to być zupełnie inne materiały.

Jakie produkty obecnie mają Państwo w swojej ofercie?

Aktualnie produkujemy dwa rodzaje mat lamelowych z wełny mineralnej o nazwach r.Flow® A i r.Flow® AG. Obydwie pokryte są zbrojoną folią aluminiową. Druga z nich to wersja samoprzylepna. Są to produkty, przeznaczone do izolacji termicznej, przeciwkondensacyjnej oraz akustycznej kanałów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.

Nasze wyroby stosuje się również do izolacji elementów instalacji ciepłowniczych. Obydwa produkty są certyfikowane i spełniają najwyższe standardy obowiązujące na rynkach Unii Europejskiej.

Co takiego mają w sobie produkty firmy Rohhe, czego nie ma konkurencja? Co Państwa wyróżnia w tym wymiarze?

Myślę, że podejście do szczegółów. Produkty podobne do naszych są na rynku i dobrze funkcjonują. Więc same w sobie produkty nie są nowością rynkową. Natomiast przyjrzeliśmy się bardzo dokładnie matom lamelowym i okazało się, że jest wiele drobnych rzeczy, które można w nich zoptymalizować. To są rzeczy o naturze technicznej, mechanicznej czy parametrowej oraz składniki dookoła produktu, takie jak sposób pakowania. W tym miejscu warto wspomnieć również o samej formie graficznej opakowań, nad którą również popracowaliśmy.

Reasumując wierzymy, że w przypadku takich produktów jak maty lamelowe, suma drobnych, cierpliwie dopracowanych elementów robi różnicę.

Wspomniał Pan, że rynek izolacji technicznych reprezentuje rzesza firm już doświadczonych na rynku. I trzeba przyznać, że trochę tych firm rzeczywiście już jest. Często stoi za nimi ogromne zaplecze zarówno materialne, jak i niematerialne. Jakie przesłanki kierowały Państwem podczas wchodzenia na ten niełatwy rynek?

Nowoczesne metody wyceny wartości przedsiębiorstwa przyznają priorytet składnikom niematerialnym, takim jak: reputacja firmy, pozycja rynkowa, jakość oferty, portfel zamówień, doświadczenie i kwalifikacje wszystkich pracowników, w tym dyrekcji, czy kultura organizacyjna i system zarządzania.

Te elementy stanowią nie tylko o wartości firmy. Są czynnikiem konstytuującym jakość rynku. Dzięki nim przestaje on być dziewiętnastowiecznym bazarem - miejscem prostych transakcji kupna–sprzedaży. Staje się siłą, istotnie kształtującą kulturę społeczności, w których, i co ważniejsze, dla których funkcjonuje. Jest przejawem coraz ważniejszego zjawiska, występującego na styku biznes–społeczeństwo i określanego jako odpowiedzialność społeczna. I ma to wymiar bardzo konkretny.

W krajach bardziej rozwiniętych od naszego odpowiedzialność społeczna jest precyzyjnie regulowana przepisami prawa odnoszącymi się do działalności biznesowej. Są przejawem troski o interesy firm, ale także chronią dobrostan społeczeństwa. Wymienione czynniki określają wartość dodaną wnoszoną przez Rohhe dla podnoszenia nie tylko jakości produktów i usług, ale także rozwoju zdrowego rynku zgodnie z zasadami etyki oraz potrzebami i oczekiwaniami społecznymi.

W mojej ocenie ­Rohhe nie jest tylko kolejną firmą. Jesteśmy tymi wszystkimi wartościami materialnymi i niematerialnymi, które wnosimy do branży i do społeczeństwa.

Uważam też, że każda organizacja stanowi mikroświat, soczewkujący problemy społeczne środowiska, w którym funkcjonuje. Tworzenie kultury organizacyjnej firmy, niezbędnej do jej sprawnego funkcjonowania, wymaga wszechstronnego uwzględnienia tych czynników. Budujemy w ten sposób warunki pracy przyjazne zatrudnionym. Mogą oni w pełni wykorzystywać swój potencjał doświadczenia, wiedzy i kreatywności. Jest to jeden z procesów rozwijających moc naszej firmy. Odpowiedzialność społeczna obejmuje również świadomość ekologiczną. Chronimy środowisko na każdym etapie produkcji. Nasza firma znajduje się wśród pięknych sadów, o które dbamy na równi z sąsiadami sadownikami. Wprowadzamy takie rozwiązania dzisiaj w przekonaniu, że będą one stanowić kluczowy czynnik zarządzania jutra.

Czytaj też: Warunki Techniczne - jak dobrać grubości izolacji >>>

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA – kliknij tutaj »
Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 9/2018

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Building Information Modelling - dowiedz się więcej »

BIM odnosi się do programów, które wspomagają projektowanie. Ich działanie polega na... czytaj dalej »


Jak skrócić okres inwestycji i zminimalizować koszty budowy?

Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Te materiały upraszczają budowanie, poprawiają jakość architektoniczną budynków, skracają okres inwestycji, prowadzą do zminimalizowania kosztów oraz eliminują ryzyko powstawania mostków cieplnych i podnoszą wartość energetyczną budynków czytaj dalej » Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. Polacy coraz chętniej sięgają po ten rodzaj styropianu. Czy szary styropian to tylko chwilowa moda, czy też naprawdę jest lepszy? czytaj dalej »

Czym jest podparapet termiczny?


Świadomi inwestorzy coraz częściej wybierają okna o niskiej wartości współczynnika przenikania ciepła, wiedząc, jak ważna z punktu widzenia energooszczędności całego budynku jest izolacja okien. czytaj dalej »

 


Szukasz rzetelnego wykonawcy osuszania? Sprawdź »

Farby do wnętrz i elewacji - jakie powinny być?

Tu nie ma miejsca na błąd. Liczą się tylko najlepsze decyzje, tym bardziej, że często remont... czytaj dalej » W 2002r. rynek farb fasadowych został zrewolucjonizowany przez farbę zolowo-krzemianową, która bazuje na całkowicie nowatorskiej koncepcji spoiw, dzięki czemu... czytaj dalej »

Jak prawidłowo zamontować okna?

ciepła belka montażowa

Długotrwałą i bezproblemową eksploatację stolarki otworowej zapewni prawidłowo wykonany i szczelny montaż okien i drzwi. czytaj dalej »

 


Jak efektywnie uszczelnić okna?

Innowacyjne kanapki z płyt styropianowych. Co je wyróżnia?

Przy ocieplaniu zapomina się o tym, że bardzo duży ubytek ciepła następuje w wyniku ubogiej lub źle położonej izolacji framugi okiennej...
czytaj dalej »

Chroniona prawem patentowym metoda powstała dzięki wdrożeniu energooszczędnej nowatorskiej technologii produkcji z odzyskiem ciepła i redukcją strat w procesie czytaj dalej »

Termomodernizacja pomoże w walce ze smogiem?

Smog to temat bardzo nośny w mediach, zwłaszcza w okresie zimowym, kiedy w powietrzu unoszą się "efekty" palenia byle czymczytaj dalej »


Planujesz wykonanie bądź modernizację dachu?

Jak wybrać płytę styropianową w systemie ETICS?

Obecnie uszczelnienie co piątego dachu płaskiego oraz co piąta termoizolacja na krokwiach...
czytaj dalej »

Jakość izolacyjności termicznej systemu ETICS, zależy od materiału termoizolacyjnego, użytego w tym systemie. czytaj dalej »

Jak łączyć płyty g/k? Jakie produkty wybierać?

Których materiałów użyć z taśmą, a których bez taśmy zbrojącej? Jeśli szpachla to sypka czy gotowa? czytaj dalej »

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Synthos S.A. Synthos S.A.
Grupa Kapitałowa Synthos S.A. jest jednym z największych producentów surowców chemicznych w Polsce. Spółka jest pierwszym w Europie...
10/2018

Aktualny numer:

Izolacje 10/2018
W miesięczniku m.in.:
  • - Naprawy i renowacje stropów
  • - Sposoby mocowania ociepleń
Zobacz szczegóły
Podparapet termiczny - ciepły montaż okien

Podparapet termiczny - ciepły montaż okien

Świadomi inwestorzy coraz częściej wybierają okna o niskiej wartości współczynnika przenikania ciepła, wiedząc, jak ważna z punktu widzenia energooszczędności...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.