Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2018 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Ursa: Stawiamy na produkty z lepszą lambdą

rozmowa z Mirosławem Gawrylukiem, dyrektorem generalnym Ursa Polska, Nordic, Baltics
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 5/2017  |  26.05.2017
Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics
Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics
Ursa Polska

Jak można podsumować 20 lat istnienia firmy URSA na polskim rynku i która grupa produktowa ma szansę na największy rozwój w przyszłości? O działaniach prowadzonych na rzecz produkowania wyrobów izolacyjnych o lepszych parametrach izolacyjności cieplnej mówi Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics.

Ostatnio firma URSA świętowała 20-lecie istnienia na polskim rynku. To zwykle czas podsumowań. Jakie się wówczas Panu refleksje nasunęły?

Przy okazji takich jubileuszy sięga się do tego, co udało się zrobić w poprzednich latach. Dużym zaskoczeniem dla mnie była informacja, że ilości wełny mineralnej sprzedawane w Polsce przez firmę URSA wzrosły siedmiokrotnie. Również wydajność fabryki w Dąbrowie Górniczej od początku istnienia, od pierwszego roku adaptacji tego zakładu do potrzeb produkcji wełny, jest siedmiokrotnie większa.

W czym firma URSA jest dobra? Co udało Wam się stworzyć przez te 20 lat?

Siła URSY tkwi w relacjach z klientami. W ostatnich latach nasza firma nie była masowo obecna w reklamach, ale mocno pracowała nad budowaniem relacji z klientami w Polsce, w każdym segmencie rynku budowlanego, dystrybutorami, wykonawcami, projektantami. Przez wiele lat byliśmy odbierani jako firma, która podąża za głównymi graczami na rynku w naszej branży, natomiast w rzeczywistości, jeśli teraz porównujemy wyniki sprzedażowe i udziały w rynku, to osiągnęliśmy poziom podobnych obrotów do naszej największej konkurencji. Uważam, że w niektórych aplikacjach jesteśmy liderem rynku.

Jubileusz zmusza też do spojrzenia w przyszłość. Co Pan tam widzi?

W naszych planach jest przede wszystkim zwiększenie naszego udziału w określonych aplikacjach. W związku z tym, że jestem również odpowiedzialny za rynki skandynawskie i bałtyckie, mam nieco szersze spojrzenie na to, jakie są trendy. Szczególnie rynek skandynawski wiele mówi o tym, co będzie się u nas działo za parę lat. Biorąc pod uwagę te doświadczenia, skupiamy się obecnie na rozwoju przede wszystkim produktów o dobrych lambdach (produktach o dobrych parametrach izolacyjnych). Polska powinna podążać za Skandynawią. Dziś mamy ogromną różnicę w kosztach robocizny. Orientacyjnie możemy powiedzieć, że koszty robocizny w o Polsce są zdecydowanie niższe od kosztów materiałowych. W przypadku Skandynawii zdecydowanie jest to na korzyść, jeżeli chodzi o udział, kosztów wykonawczych. Widać tam tendencje do ograniczania do minimum czasu pracy na budowie i kosztów robocizny. Widać też różnice w samej technologii budowania. W coraz większym stopniu wysyłane są na budowę gotowe już ściany z zamontowanymi płytkami ceramicznymi i oświetleniem.

Budownictwo modułowe w Skandynawii bardzo mocno się rozwinęło. Parametr lambdy stanowi bardzo istotny aspekt. Naszym standardowym produktem, który dostarczamy do Norwegii, jest wełna z lambdą na poziomie 0,033-0,035 W/(m·K). Dla porównania w Polsce najczęściej wykorzystywana jest lambda na poziomie 0,039. Różnica jest znacząca. Mając na uwadze klimat, jaki panuje w Skandynawii, to mimo wszystko uważam, że ten trend na produkty o lepszej lambdzie będzie dotyczył też naszego rynku. To wymaga też zmiany podejścia do projektów przez architektów i projektowania konstrukcji, zwłaszcza dachów, inaczej niż się to obecnie odbywa.

URSA to w chwili obecnej wełna mineralna szklana, wełny PureOne, XPS i URSA AIR do wentylacji.

Tak, obecnie jest to głównie wełna mineralna szklana, czyli to, co produkujemy w zakładzie w Dąbrowie Górniczej. Z kolei PureOne jest produktem, którego produkcja odbywa się w Niemczech. W mojej ocenie jest to aktualnie najlepszy produkt dostępny na rynku w Europie, jeżeli chodzi o wełnę. Oczywiście produkt ten jest o wiele droższy i decydują się na niego klienci z większym budżetem inwestycyjnym, dla których po prostu ważny jest nie tylko parametr izolacyjności, ale również to, że jest to produkt ekologiczny, wykonany z najlepszych komponentów. Wykonawca, który dostaje taką wełnę do pracy, jest zachwycony, bo to jest kompletnie inny produkt niż ten, z którym do tej pory miał styczność. Oczywiście to się wiąże z kosztami, więc polski rynek nie jest jeszcze w 100% przygotowany na taki produkt. Natomiast pokazujemy go jako rozwiązanie, które jest dostępne, i jako produkt, który możemy rozwijać.

Jeśli chodzi o XPS, to jest wyrób importowany przez nas z fabryki z Niemiec lub innych fabryk w Europie. Rynek XPS-u w Polsce dynamicznie się rozwija. Już teraz w większości przypadków klient ma świadomość, że jest to produkt wysokiej jakości i należy zaakceptować koszty z tym związane.

Jeśli chodzi o URSA AIR to jest to nowoczesne rozwiązanie do budowy kanałów wentylacyjnych, jest to produkt typowo techniczny. To kierunek, który będziemy mocno rozwijać. W tym roku zwiększamy obsadę handlowców w tym dziale. Praca na rynku izolacji technicznych oznacza całkowicie odmienne metody działań niż w przypadku rynku tradycyjnego. Oznacza to także określone działania marketingowe, szkoleniowe, pracę z projektantami i wykonawcami w celu budowania świadomości rynkowej.

Przeczytaj też: Ursa Polska świętuje 20-lecie działalności >>>

Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 5/2017

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie



Dobierz najlepszy materiał ociepleniowy. Sprawdź »

Sposób na trwałe mocowanie termoizolacji »

Inwestorzy szukają wciąż lepszych, mocniejszych i bardziej wytrzymałych, a przede wszystkim bezpiecznych dla zdrowia produktów. Gdzie je znaleźć? czytaj dalej » Siła ssąca wiatru może doprowadzić do zerwania elewacji z budynku. Jak temu zapobiec? czytaj dalej »

Gdzie stosować izolację z wełny mineralnej?

Zastosowanie mineralnej wełny skalnej jako przyczynia się do znacznych oszczędności i ochrony środowiska poprzez ograniczenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery...  czytaj dalej »


Zarabiaj pieniądze sprzedając prąd »

Czy przysługują Ci dotacje na termomodernizację domu?

Wszystkie znane obecnie źródła energii, poza energią geotermalną i atomową, są pośrednio efektem działania promieniowania słonecznego...
czytaj dalej »

W Polsce z powodu zanieczyszczenia powietrza umiera ok. 45 000 osób! Co możesz zrobić, żeby poprawić jakość powietrza? czytaj dalej »

Building Information Modelling - jak to działa?

BIM odnosi się do programów, które wspomagają projektowanie. Ich działanie polega na... czytaj dalej »

 


Jak ograniczyć straty ciepła i wyciszyć hałas?

Wybierz rozwiązanie, które ochroni uszczelniane powierzchnie przed tworzeniem się mostków termicznych... czytaj dalej »

 


Ciepło ucieka przez dach! Jak temu zapobiec?

Wnętrze bez hałasu - jak zwiększyć izolacyjność akustyczną?

Montując na swoim dachu termomembranę i paroizolację zaoszczędzasz nawet 9% na ogrzewaniu.
czytaj dalej »

Jakość pochłaniania dźwięku w dużym stopniu uzależniona jest od układu wnętrza oraz zatosowanych materialów. czytaj dalej »

Jak skutecznie ocieplić poddasze?


Ocieplenie dachu jest konieczne, by przebywanie na poddaszu było komfortowe. Izolacja musi być wykonana prawidłowo... ZOBACZ »


Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Skutecznie zabezpiecz budowane konstrukcje przed pożarem »

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr... czytaj dalej » Masywne elementy budowlane w starych obiektach często nie spełniają wymagań przeciwpożarowych określonych w obowiązujących przepisach. czytaj dalej »

Chcesz ograniczyć straty ciepła z budynku? Zobacz »


W obecnych czasach rosnące ceny energii cieplnej i elektrycznej skłaniają do analizy strat ciepła w budynkach mieszkalnych. Jedynym sposobem ograniczenia kosztów jest... ZOBACZ »



Termomodernizacja


POBIERZ E-BOOK TERMOMODERNIZACJA  » Termomodernizacja budynków - dowiedz się więcej »


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Triflex Polska Triflex Polska
Triflex zyskał na rynku europejskim pozycję lidera w zakresie opracowywania, kompleksowego doradztwa oraz zastosowania uszczelnień i powłok...
2/2019

Aktualny numer:

Izolacje 2/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Hydroizolacje podziemych części budynków
  • - Mechaniczne mocowanie systemów ETICS
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.