Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 1/2017 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Ursa: Stawiamy na produkty z lepszą lambdą

rozmowa z Mirosławem Gawrylukiem, dyrektorem generalnym Ursa Polska, Nordic, Baltics
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 5/2017  |  26.05.2017
Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics
Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics
Ursa Polska

Jak można podsumować 20 lat istnienia firmy URSA na polskim rynku i która grupa produktowa ma szansę na największy rozwój w przyszłości? O działaniach prowadzonych na rzecz produkowania wyrobów izolacyjnych o lepszych parametrach izolacyjności cieplnej mówi Mirosław Gawryluk, dyrektor generalny Ursa Polska, Nordic, Baltics.

Ostatnio firma URSA świętowała 20-lecie istnienia na polskim rynku. To zwykle czas podsumowań. Jakie się wówczas Panu refleksje nasunęły?

Przy okazji takich jubileuszy sięga się do tego, co udało się zrobić w poprzednich latach. Dużym zaskoczeniem dla mnie była informacja, że ilości wełny mineralnej sprzedawane w Polsce przez firmę URSA wzrosły siedmiokrotnie. Również wydajność fabryki w Dąbrowie Górniczej od początku istnienia, od pierwszego roku adaptacji tego zakładu do potrzeb produkcji wełny, jest siedmiokrotnie większa.

W czym firma URSA jest dobra? Co udało Wam się stworzyć przez te 20 lat?

Siła URSY tkwi w relacjach z klientami. W ostatnich latach nasza firma nie była masowo obecna w reklamach, ale mocno pracowała nad budowaniem relacji z klientami w Polsce, w każdym segmencie rynku budowlanego, dystrybutorami, wykonawcami, projektantami. Przez wiele lat byliśmy odbierani jako firma, która podąża za głównymi graczami na rynku w naszej branży, natomiast w rzeczywistości, jeśli teraz porównujemy wyniki sprzedażowe i udziały w rynku, to osiągnęliśmy poziom podobnych obrotów do naszej największej konkurencji. Uważam, że w niektórych aplikacjach jesteśmy liderem rynku.

Jubileusz zmusza też do spojrzenia w przyszłość. Co Pan tam widzi?

W naszych planach jest przede wszystkim zwiększenie naszego udziału w określonych aplikacjach. W związku z tym, że jestem również odpowiedzialny za rynki skandynawskie i bałtyckie, mam nieco szersze spojrzenie na to, jakie są trendy. Szczególnie rynek skandynawski wiele mówi o tym, co będzie się u nas działo za parę lat. Biorąc pod uwagę te doświadczenia, skupiamy się obecnie na rozwoju przede wszystkim produktów o dobrych lambdach (produktach o dobrych parametrach izolacyjnych). Polska powinna podążać za Skandynawią. Dziś mamy ogromną różnicę w kosztach robocizny. Orientacyjnie możemy powiedzieć, że koszty robocizny w o Polsce są zdecydowanie niższe od kosztów materiałowych. W przypadku Skandynawii zdecydowanie jest to na korzyść, jeżeli chodzi o udział, kosztów wykonawczych. Widać tam tendencje do ograniczania do minimum czasu pracy na budowie i kosztów robocizny. Widać też różnice w samej technologii budowania. W coraz większym stopniu wysyłane są na budowę gotowe już ściany z zamontowanymi płytkami ceramicznymi i oświetleniem.

Budownictwo modułowe w Skandynawii bardzo mocno się rozwinęło. Parametr lambdy stanowi bardzo istotny aspekt. Naszym standardowym produktem, który dostarczamy do Norwegii, jest wełna z lambdą na poziomie 0,033-0,035 W/(m·K). Dla porównania w Polsce najczęściej wykorzystywana jest lambda na poziomie 0,039. Różnica jest znacząca. Mając na uwadze klimat, jaki panuje w Skandynawii, to mimo wszystko uważam, że ten trend na produkty o lepszej lambdzie będzie dotyczył też naszego rynku. To wymaga też zmiany podejścia do projektów przez architektów i projektowania konstrukcji, zwłaszcza dachów, inaczej niż się to obecnie odbywa.

URSA to w chwili obecnej wełna mineralna szklana, wełny PureOne, XPS i URSA AIR do wentylacji.

Tak, obecnie jest to głównie wełna mineralna szklana, czyli to, co produkujemy w zakładzie w Dąbrowie Górniczej. Z kolei PureOne jest produktem, którego produkcja odbywa się w Niemczech. W mojej ocenie jest to aktualnie najlepszy produkt dostępny na rynku w Europie, jeżeli chodzi o wełnę. Oczywiście produkt ten jest o wiele droższy i decydują się na niego klienci z większym budżetem inwestycyjnym, dla których po prostu ważny jest nie tylko parametr izolacyjności, ale również to, że jest to produkt ekologiczny, wykonany z najlepszych komponentów. Wykonawca, który dostaje taką wełnę do pracy, jest zachwycony, bo to jest kompletnie inny produkt niż ten, z którym do tej pory miał styczność. Oczywiście to się wiąże z kosztami, więc polski rynek nie jest jeszcze w 100% przygotowany na taki produkt. Natomiast pokazujemy go jako rozwiązanie, które jest dostępne, i jako produkt, który możemy rozwijać.

Jeśli chodzi o XPS, to jest wyrób importowany przez nas z fabryki z Niemiec lub innych fabryk w Europie. Rynek XPS-u w Polsce dynamicznie się rozwija. Już teraz w większości przypadków klient ma świadomość, że jest to produkt wysokiej jakości i należy zaakceptować koszty z tym związane.

Jeśli chodzi o URSA AIR to jest to nowoczesne rozwiązanie do budowy kanałów wentylacyjnych, jest to produkt typowo techniczny. To kierunek, który będziemy mocno rozwijać. W tym roku zwiększamy obsadę handlowców w tym dziale. Praca na rynku izolacji technicznych oznacza całkowicie odmienne metody działań niż w przypadku rynku tradycyjnego. Oznacza to także określone działania marketingowe, szkoleniowe, pracę z projektantami i wykonawcami w celu budowania świadomości rynkowej.

Przeczytaj też: Ursa Polska świętuje 20-lecie działalności >>>

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA – kliknij tutaj »
Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 5/2017

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Oto dlaczego warto zaufać dachówkom ceramicznym »


dachowki ceramiczne

Uznane od wieków walory ceramiki sprawiają, że jest optymalnym wyborem dla tych inwestorów, którzy stawiają na nowoczesne budownictwo, ale nie rezygnują (...) czytaj dalej »

 


Bądź na bieżąco - nowości w ochronie antykorozyjnej » 


Niczuk Metall - grono budowlańców

"Testy wykazały, że powłoka wytrzymuje ponad 1000 godzin w komorze solnej wg PN-EN ISO 9227:2012, odporność korozyjna jest wyższa niż w powłokach z klasycznym ocynkiem ogniowym, przy znacznie mniejszej grubości (...)" czytaj dalej »

 


Wszystko, co powinieneś wiedzieć o hydroizolacjach »

Rozwiązania posadzkowe dla parkingów i garaży wielopoziomowych »

Posadzki Flowcrete

Ciśnienie pary wodnej powstające podczas przemiany wody z cieczy w stan lotny także może wywoływać duże obciążenia mogące prowadzić do uszkodzeń i zniszczeń różnych elementów budynków i budowli. czytaj dalej »

Technologie posadzek garażowych i parkingowych oferują rozwiązania przeznaczone do zastosowania na parkingach otwartych, wszystkich kondygnacjach parkingów wielopoziomowych, w podziemnych garażach, a także na rampach. czytaj dalej »

Sezon wakacyjnych remontów w pełni. Sprawdź, gdzie szukać materiałów »


Materiały budowlane

Oferty kierowane są zarówno do klientów indywidualnych jak i profesjonalistów, którzy podejmując decyzję o zakupie kierują się zawsze najniższą ceną produktów na rynku oraz dobrą relacją jakości do ceny. czytaj dalej »

 


Poznaj zalety hydroizolacji ze szlamów cementowych »

Rewolucja w projektowaniu domów energooszczędnych »

Produkty Torggler TermoPiana na kopulastym budynku
Nie lubimy mieszkać i przebywać w wilgotnych pomieszczeniach, nie chcemy mieć cieknącego dachu, zawilgoconej więźby dachowej, a już wilgotna lub całkiem zalana wodą piwnica jest zmorą i przekleństwem (...) czytaj dalej »
(...)budowla taka będzie odporna na wiatr ze wszystkich kierunków. Pozbędziemy się przy okazji uciążliwego i wymagającego remontów dachu - bo nie będzie potrzebna ani rynna, ani odmienne od elewacji pokrycie górne. czytaj dalej »

 


+

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Niczuk Metall Niczuk Metall
Warto współpracować z najlepszymi! Niczuk Metall jest firmą z tradycjami opartą wyłącznie na polskim kapitale . Doświadczenie,...
6/2017

Aktualny numer:

Izolacje 6/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Modernizacja budownictwa mieszkaniowego
  • - Parametry cieplne wieloskrzydłowej stolarki okiennej w budynkach mieszkalnych
Zobacz szczegóły
Zamów bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.