Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 1/2017 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

quick-mix: Stawiamy na partnerstwo i pracę zespołową

Waldemar Pilczek, prezes zarządu quick-mix, w rozmowie z Jarosławem Guzalem
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 3/2017  |  24.03.2017
Prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek
Prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek
quick-mix

Jak wygląda sytuacja na rynku ociepleń? O nowych produktach i rozwiązaniach oraz strategii działania na najbliższe lata mówi prezes zarządu quick-mix Waldemar Pilczek.

Niemal rok temu rozpoczął Pan pracę na stanowisku prezesa zarządu firmy quick-mix. Czy może Pan opowiedzieć, jak do tego doszło?

Rzeczywiście moja przygoda z firmą ­quick-mix rozpoczęła się w marcu 2016 roku. Geneza mojego pojawienia się tu była prosta. Otrzymałem propozycję i jednocześnie wyzwanie, na które przystałem. Wcześniej pracowałem w kilku firmach sektora materiałów budowlanych i chemii budowlanej. Ostatnio pełniłem funkcję dyrektora handlowego w firmie o tym profilu.

Markę quick-mix znałem od ponad 20 lat, czyli od momentu, kiedy rozpocząłem pracę dla branży budowlanej. Zawsze kojarzyła mi się ona z wysoką, stabilną jakością produktów oraz z silnym ukierunkowaniem na zaprawy budowlane. Dosyć szybko podjąłem to wyzwanie, ponieważ uznałem, że pasuje ono zarówno do moich doświadczeń zawodowych, jak i do zebranej wiedzy teoretycznej.

Przyszedł Pan do quick-mix z firmy, która ma mocną pozycję w segmencie ociepleń. Mniemam, że przy wyborze Pana na stanowisko prezesa miało to duże znaczenie…

Moje ostatnie doświadczenia zawodowe są mocno zdeterminowane przez aktywność w zakresie systemów ociepleń. Sądzę, że byłem dobrym kandydatem na to stanowisko, ponieważ właściciel firmy quick-mix postawił przede mną zadanie zwiększenia udziałów rynkowych w zakresie systemów ociepleń.

Jaki ma Pan na to pomysł?

W tej kwestii nie ma specjalnie miejsca na rewolucyjne pomysły, bo mamy do czynienia z bardzo dużym rynkiem, a nasz udział w tym segmencie jest niewielki. Musimy bacznie obserwować trendy i sytuację na rynku. Generalnie nie chcemy rewolucjonizować naszego asortymentu. Nasz pomysł koncentruje się na sposobie działania, czyli na podejściu do naszych potencjalnych odbiorców, do sieci dystrybucji, ale również do głównych grup docelowych - do wykonawców.

Zobacz też: Rynek chemii budowlanej w 2016 r. wzrósł o 10%

Czy w takim razie zmieni się sposób sprzedaży w przypadku asortymentu ociepleniowego?

To będzie ciągle klasyczny model. W tym zakresie nie będzie większych zmian. Będziemy starać się zainteresować naszą ofertą jak największą liczbę hurtowni budowlanych. Najważniejsze jednak będzie zbliżenie się do firm wykonawczych, które chcielibyśmy, aby częściej korzystały z naszej oferty.

Chcemy uporządkować i usystematyzować nasze działania w kierunku współpracy z wykonawcami. W przeszłości robiliśmy to na wiele sposobów, a w tej chwili chcemy to po prostu uporządkować i stworzyć z tego spójną i silną strategię dotarcia do tej grupy kluczowych dla naszego powodzenia odbiorców.

Jak cenowo zamierzają Państwo pozycjonować na rynku swoją ofertę w zakresie ociepleń?

Nasza pozycja w tym zakresie historycznie nie była w żaden sposób dominująca ani nie wyróżniała się na rynku, więc oferta siłą rzeczy nie należała do najdroższych.

Jakość naszych produktów, serwis, który chcemy zaproponować, doradztwo, szkolenia i wiedza, którą chcemy się podzielić na ten temat z naszymi odbiorcami, oraz partnerskie podejście samej współpracy - te wszystkie elementy dają nam poczucie, że możemy trochę lepiej pozycjonować naszą ofertę. Nie będą to produkty w klasie premium, ale solidne, rzetelne rozwiązania za przyzwoitą, dopasowaną cenę.

Jako przedsiębiorstwo należące do niemieckiej grupy z prawie 100-letnią tradycją na rynku, wiemy, że dla szanującej się firmy szukanie sztucznej rentowności kosztem jakości produktu prowadzi w efekcie donikąd. Nawet na rynku, który zawsze oczekuje tzw. dobrej ceny. Innymi słowy, nie będziemy obniżać jakości naszych produktów po to, żeby znaleźć sobie miejsce w bardzo ekonomicznym segmencie - dużo lepiej od nas robią to już niektórzy nasi konkurenci.

Rynek ociepleń w Polsce to ponad 40 mln m2 w skali roku. Trzeba mieć pomysł, żeby tu zaistnieć, ponieważ konkurencja jest duża. Znam duże firmy, które świadomie nie wchodzą w ten sektor ze względu na ogromną konkurencję w tym obszarze.

Uważam, że ten rynek jest bardzo duży, ale mimo wszystko wciąż otwarty. To nie jest tak, że wszystko jest w nim poukładane. Wręcz przeciwnie, ten rynek jest chaotyczny i rozproszony.

Oczywiście obserwujemy na przykład zjawisko spadającej lojalności klienta w stosunku do dostawcy. Ona często jest podsycana ruchami cenowymi, czyli zachętami, promocjami itd. Natomiast to, co dla mnie wydaje się kluczowe, to jest metoda, sposób działania. Wcześniej powiedziałem tylko o pewnej koncentracji i sile grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Istotniejsze jest z kim tak naprawdę chcemy dotrzeć do rynku. Bo w tym planie oprócz jakości i metody działania jest jeszcze jeden czynnik decydujący o sukcesie - są to ludzie. Nie mówię tego na wyrost, bo zaangażowani, wiarygodni współpracownicy, na właściwym miejscu, z długoletnim doświadczeniem w branży, tworzący uczciwie pracujący zespół, pozwolą nam dotrzeć do właściwych odbiorców i przekonać ich do zalet naszych materiałów.

Czy wiesz: Kiedy należy stosować technologię ocieplenia na ociepleniu

Zestawiając to ze sobą pomysł, metodę i zespół, powinniśmy w zestawieniu z filozofią, którą reprezentujemy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, osiągnąć oczekiwany efekt. Tym bardziej, że chcemy go potraktować długoterminowo, czyli chcemy zbudować relacje z naszymi odbiorcami, zarówno z wykonawcami, jak i z dystrybucją, oparte na silnym partnerstwie, na wzajemnym zrozumieniu i słuchaniu siebie, może nie zawsze na spełnianiu wszystkich życzeń, ale dopasowaniu się do oczekiwań naszych partnerów.

Trzeba otwarcie przyznać, że czasy spektakularnych ociepleń już mamy za sobą. Ci, co się mieli ocieplić, już to zrobili. Tego typu potencjalnych dużych inwestycji z każdym rokiem mamy coraz mniej. W tym kontekście w czym upatrują Państwo swoją szansę rynkową?

Zależy, jak chcemy do tego podejść. Jeśli chodzi o ocieplanie budownictwa wielkopowierzchniowego, to rzeczywiście liczba tych inwestycji i sumaryczna powierzchnia się kurczy, spada z roku na rok. Jednocześnie ten ubytek jest uzupełniany przez silnie rozwijające się budownictwo jednorodzinne oraz przez renowację starych systemów ociepleń. Wiele z tych systemów kiedyś zostało wadliwie zamontowanych przy użyciu dostępnych wtedy rozwiązań. Dzisiaj te elewacje w wielu miejscach mają wady techniczne lub estetyczne.

W mojej ocenie ten segment będzie w przyszłości cały czas rósł.

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA – kliknij tutaj »
Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 3/2017

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Sposób na: wyciszenie podłogi » 


(...) w takim przypadku dźwięki stukania nie mogą dalej rozchodzić się przez konstrukcję budynku, co korzystnie wpływa na wyciszenie domu. Wibracje podłogi są tłumione przez materiał izolacyjny. czytaj dalej »

 


Ekspert radzi: jak zabezpieczyć podziemne instalacje rurowe?

Po czym rozpoznasz efektywną izolację »

Dowiedz się, co zrobić, jeśli drenaż nie działa oraz jak poradzić sobie, kiedy rury ułożone są powyżej strefy przemarzania. czytaj dalej »

Mając na uwadze ograniczenie emisji CO2, kosztów oraz efektywność energetyczną, wskazujemy oszczędności generowane zaizolowaniem instalacji. czytaj dalej »

Imponująca realizacja uszczelnień w Gdańsku - zobacz relację z budowy »


"Obiekty zostały zaprojektowane na terenach delty Wisły w sąsiedztwie Kanału Raduni na terenach o wysokiej infiltarcji wody (...)" Zobacz, z jakimi utrudnieniami zmierzyli się specjaliści przy budowie Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku czytaj dalej »

 


Czy zabezpieczyłeś mieszkanie przed włamaniem? »

Jak projektować instalacje dzwiękochłonne »

Statystyki policyjne mówią o tym, że włamywacze najczęściej dostają się do budynków przez okna i drzwi balkonowe. Ale nie wybijają szyb. Do zadania podchodzą w ciszy, sprawnie wyważając skrzydło okienne. Aby zapobiec takiej sytuacji... czytaj »
Elementy systemów transportujących ciepłe lub zimne powietrze mogą generować hałas, który (...) czytaj »

 


+

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Niczuk Metall Niczuk Metall
Warto współpracować z najlepszymi! Niczuk Metall jest firmą z tradycjami opartą wyłącznie na polskim kapitale . Doświadczenie,...
6/2017

Aktualny numer:

Izolacje 6/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Modernizacja budownictwa mieszkaniowego
  • - Parametry cieplne wieloskrzydłowej stolarki okiennej w budynkach mieszkalnych
Zobacz szczegóły
Zamów bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę
System ściany wentylowanej od Aluprof - nowa aprobata dla Extrabond A2

System ściany wentylowanej od Aluprof - nowa aprobata dla Extrabond A2

Aluprof, europejski lider produkcji systemów aluminiowych dla budownictwa, otrzymał od Instytutu Techniki Budowlanej kolejną aprobatę techniczną dla swoich produktów. Tym...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.