Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 1/2017 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

climowool: U nas kryzysu nie było

Rozmowa z Przemysławem Nowakiem - członkiem zarządu firmy climowool
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 11/12/2015  |  07.12.2015
Przemysław Nowak - członek zarządu firmy climowool
Przemysław Nowak - członek zarządu firmy climowool
climowool

Wywiad z Przemysławem Nowakiem - członkiem zarządu firmy climowool na temat bieżącej sytuacji branży budowlanej, a w szczególności rynku izolacji.

Proszę na wstępie naszej rozmowy powiedzieć, jaka jest geneza marki climowool na polskim rynku.

Nasza firma powstała w 2009 roku pod nazwą Schwenk Insulation. Była to wtedy polska odnoga koncernu Schwenk, która została powołana do dystrybucji wełny mineralnej. Na początku była to spółka handlowa zajmująca się dystrybucją produktów z nowo wybudowanej wówczas fabryki w Bernburgu.

W 2013 roku nastąpił bardzo ważny moment w historii naszej firmy, czyli jej akwizycja przez Knauf Insulation. Wraz ze zmianą właściciela nastąpiła zmiana nazwy firmy i od tej pory nosimy nazwę climowool.

Warto znać: Przyczyny złej izolacji akustycznej stropów międzypiętrowych w budownictwie mieszkaniowym

Pomimo tego, że z koncernem Knauf Insulation jesteśmy powiązani strukturą właścicielską, to działamy jako całkowicie niezależna firma zajmująca się dystrybucją wyłącznie naszych produktów.

Jaki był pomysł na działalność firmy na naszym rynku? Na rynku, w którym od lat w zasadzie były te same firmy i wszystko w związku z tym było na swój sposób poukładane?

Gdy powstawała firma Schwenk Insulation, pomysł był taki, żeby zaproponować klientom bardzo nowoczesne produkty dopasowane do ich potrzeb w atrakcyjnych cenach. Mam ponad 20-letnie doświadczenie pracy na rynku wełen w Polsce, dlatego byłem w stanie wybrać z oferty firmy takie produkty, które najlepiej pasowały do rynku polskiego.

Przez pierwsze lata działalności firmy Schwenk staraliśmy się zapoznawać klientów z nową ofertą produktową i ten odbiór klientów naszych produktów był bardzo pozytywny.

Po zmianie właściciela musieliśmy troszeczkę zweryfikować naszą politykę produktową. Z tej szerokiej gamy produktowej wybraliśmy produkty, które stanowiły największą część w marży generowanej przez naszych klientów. Stwierdziliśmy wówczas, że jako najmniejszy gracz na rynku powinniśmy mieć w ofercie te produkty, które najszybciej rotują u naszych klientów i nie zalegają w magazynach.

Z tego, co się orientuję, jest to oferta na dachy skośne i w mniejszym stopniu do ścianek działowych…

95% naszej oferty jest skierowana na dachy skośne, bo uważamy, że jest to najbardziej perspektywiczny rynek dla producentów wełny szklanej. Oczywiście chcemy być obecni również na rynku ścianek działowych, dlatego mamy w ofercie produkt, który jest do tego dedykowany. Uważamy, że jako najmniejszy producent i gracz na rynku z ograniczonymi zasobami możemy się specjalizować akurat w poddaszach i to robimy.

Czy widzi Pan dziedzinę, w którą - oprócz dachów skośnych i ścianek działowych - firma climowool mogłaby jeszcze wejść z nową ofertą?

Jeżeli chodzi o dokładną analizę potrzeb rynku to na dzień dzisiejszy uważamy, że nasza oferta jest najbardziej dopasowana do potrzeb klientów. Oczywiście cały czas analizujemy nowe segmenty.

W 2016 roku będziemy kontynuowali rozwój naszej oferty produktowej do poddaszy i będziemy starali się przekonywać klientów do stosowania naszych produktów o lepszych lambdach, ponieważ patrząc na wymagania normowe, które są w tej chwili i które będą w kolejnych latach obowiązywać, jest to bardzo perspektywiczny kierunek rozwoju biznesu zarówno naszego, jak i naszych klientów.

W czym widzi Pan największą siłę firmy?

Z całą pewnością wyróżnia nas zespół ludzi, z którymi pracujemy. Są to doświadczeni inżynierowie pracujący po minimum 15 lat w branży izolacyjnej, znający perfekcyjnie swoich klientów, ich potrzeby, mogący z nimi pracować, pokazywać im pewne dalsze możliwości rozwoju.

Jako firma nie dysponujemy takimi dużymi budżetami marketingowymi jak nasza konkurencja, natomiast staramy się wspierać klientów poprzez naszą stałą obecność w terenie, poprzez bliski kontakt i bardzo uważne wsłuchiwanie się w ich potrzeby i maksymalnie szybkie reagowanie na ich problemy.

Zobacz też: Płyty warstwowe w kontekście aktualnych wymagań izolacyjności cieplnej

Druga rzecz, która nas wyróżnia na rynku, to bardzo dobrze dopracowany serwis logistyczny. Ze względu na to, że mamy rozwiniętą dosyć dobrze sieć dystrybucji, jesteśmy w stanie dostarczać towar bardzo szybko, nawet w stosunkowo niedużych ilościach

A jak wygląda kwestia ceny? Z tego, co się orientuję, to jest ona niższa w porównaniu do cen konkurencji.

Cena jest częścią oferty handlowej, którą oferujemy. Nasza cena, ze względu na brak wsparcia marketingowego, tych innych elementów dodanych, rzeczywiście jest troszeczkę niższa niż to, co mogą oferować nasi konkurenci. Natomiast staramy się zawsze patrzeć na to, że cena razem z jakością produktu i jakością serwisu stanowi dopiero kompleksową ofertę, którą klientom przedstawiamy i oni to nasze podejście akceptują.

Na rynku izolacji działa Pan już od wielu lat. Doskonale wiemy, że naszym rynkiem w wielu przypadkach rządzi cena. Czy wie Pan, co inni menedżerowie sądzą o niższej cenie Państwa produktów?

Cena jest rzeczą wtórną. Tak naprawdę ważna jest marża, którą nasz dystrybutor, klient jest w stanie generować na naszym produkcie. A ten układ, cena plus jakość produktu i serwisu, powoduje, że można generować wyższą marżę na sprzedaży naszego produktu i to jest to, co nasi klienci sobie chyba najbardziej cenią w naszej ofercie. A to, że mamy niską cenę? Takie jest życie…

Na jakim etapie rozwoju jest firma climowool? Jaka jest Państwa strategia rozwoju? W którym momencie obecnie jesteście?

Jesteśmy w tej chwili w bardzo dobrym momencie życia naszej firmy, dlatego, że po wielu zmianach, które miały w niej miejsce, w tej chwili stabilizuje się sytuacja zarówno kadrowa, jak i organizacyjna. Wszystkie zmiany mamy za sobą, zarówno produktowe, jak i organizacyjne. W związku z tym teraz możemy spokojnie patrzeć w przyszłość i skupiać się wyłącznie na rynku.

Warto przeczytać

Maszyny X-floc do wdmuchiwania sypkich izolacji w ściany i stropy

W ostatnim czasie zmieniliśmy siedzibę firmy, co było związane ze zmianą struktury organizacyjnej. Historycznie rzecz biorąc, ta firma była na początku założona w Warszawie, ale podjąłem decyzję o przeniesieniu jej do Świdnicy koło Zielonej Góry.

Ta decyzja wiązała się ze zmianą praktycznie całego personelu wewnątrz firmy. Cały dział logistyki, cały dział obsługi klienta, dział finansowy zostały wymienione. Czyli praktycznie powstała firma od nowa.

I po trzech latach działalności firmy w Świdnicy, dzięki decyzjom nowego właściciela, nastąpiły kolejne zmiany organizacyjne, które w tej chwili już się kończą i mamy na nowo przeorganizowaną firmę, czyli jakby na nowo trzeci raz zakładamy tę samą firmę. Wiem, że to będzie struktura, która będzie stabilna na następne lata i możemy spokojnie zająć się rozwojem naszej oferty rynkowej.

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA – kliknij tutaj »
Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 11/12/2015

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Zacząłeś już budowę i zaskoczyła Cię zima?


Sprawdź, jakie materiały sprawdzą się przy temperaturach rzędu –10, a nawet –20°C czytaj dalej »


Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Jak wybrać płytę styropianową w systemie ETICS?

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr..
czytaj dalej »

Stosując najwyższej jakości styropian o odpowiedniej gęstości, parametrach deklarowanych, potwierdzonych w rzeczywistości, naprawdę oszczędzasz... czytaj dalej »

Building Information Modelling - jak to działa?

BIM odnosi się do programów, które wspomagają projektowanie. Ich działanie polega na... czytaj dalej »

 


Dobierz najlepszy materiał ociepleniowy. Sprawdź »

Gdzie wykonać badania elewacji wentylowanych zgodne z wymogami ETAG 034?

Inwestorzy szukają wciąż lepszych, mocniejszych i bardziej wytrzymałych, a przede wszystkim bezpiecznych dla zdrowia produktów. Gdzie je znaleźć? czytaj dalej » Na potrzeby badań zbudowano specjalną komorę, w której produkt poddaje się cyklom odporności na zmianę temperatury, wilgoć, wiatr oraz czynniki uderzeniowe. czytaj dalej »

Jak ograniczyć straty ciepła i wyciszyć hałas?

Wybierz rozwiązanie, które ochroni uszczelniane powierzchnie przed tworzeniem się mostków termicznych... czytaj dalej »

 


Jak efektywnie uszczelnić okna?

Jak zoptymalizować przepływ powietrza przez ściany?

Przy ocieplaniu zapomina się o tym, że bardzo duży ubytek ciepła następuje w wyniku ubogiej lub źle położonej izolacji framugi okiennej...
czytaj dalej »

Zwiększenie izolacyjności budynku przynosi wymierne korzyści ekonomiczne przez cały okres eksploatacji budynku. czytaj dalej »

Termomodernizacja pomoże w walce ze smogiem?

Smog to temat bardzo nośny w mediach, zwłaszcza w okresie zimowym, kiedy w powietrzu unoszą się "efekty" palenia byle czymczytaj dalej »


Jaka jest cena hali z płyty obornickiej?

Farby do wnętrz i elewacji - jakie powinny być?

Praktycznie wszystkie hale wyglądają tak samo, ale w rzeczywistości nie ma dwóch takich samych! Do każdego projektu trzeba podejść indywidualnie – wbrew pozorom taka taktyka prowadzi do... czytaj dalej » W 2002r. rynek farb fasadowych został zrewolucjonizowany przez farbę zolowo-krzemianową, która bazuje na całkowicie nowatorskiej koncepcji spoiw, dzięki czemu... czytaj dalej »


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Synthos S.A. Synthos S.A.
Grupa Kapitałowa Synthos S.A. jest jednym z największych producentów surowców chemicznych w Polsce. Spółka jest pierwszym w Europie...
11/12/2018

Aktualny numer:

Izolacje 11/12/2018
W miesięczniku m.in.:
  • - Izolacje w niskich temperaturach
  • - Prace hydroizolacyjne w okresie zimowym
Zobacz szczegóły
Podparapet termiczny - ciepły montaż okien

Podparapet termiczny - ciepły montaż okien

Świadomi inwestorzy coraz częściej wybierają okna o niskiej wartości współczynnika przenikania ciepła, wiedząc, jak ważna z punktu widzenia energooszczędności...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.