Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2019 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Unicell Poland: stawiamy na ekologiczną produkcję

rozmowa z Romanem Sawulskim - prezesem firmy Unicell Poland Sp. z o.o.
Jarosław Guzal  |  IZOLACJE 1/2015  |  03.02.2015
Roman Sawulski - prezes firmy Unicell Poland Sp. z o.o.
Roman Sawulski - prezes firmy Unicell Poland Sp. z o.o.
Bartosz Jarosz

Jak rozwijają się technologie związane z chemią budowlaną? W jakim kierunku zmierza ten rynek?

Na początku naszej rozmowy chciałem zapytać o początki firmy. Skąd się wziął pomysł na prowadzenie biznesu pod nazwą Unicell Poland Sp. z o.o.?

W 1997 roku założyłem działalność gospodarczą - hurtownię tapet i dekoracji wnętrz. Wtedy sprzedaż tego typu asortymentu była bardzo dobra, głównie dzięki Rosjanom, którzy napędzali na Podlasiu koniunkturę. Prowadząc firmę, często odwiedzaliśmy targi i rozmawialiśmy z przedstawicielami zagranicznych przedsiębiorstw.

W efekcie jednej z takich rozmów nawiązaliśmy kontakt z holenderską firmą, której asortyment zaczęliśmy sprzedawać w Polsce, konkretnie były to kleje do tapet. Kolejnym krokiem było powołanie do życia przedsiębiorstwa, w którym udziały objęliśmy my oraz holenderski partner. W ten właśnie sposób powstała firma Unicell Poland.

Przeczytaj: Specyfika i zastosowanie krystalicznych zapraw uszczelniających

Z czasem zaczęliśmy rozwijać własną produkcję, a także ją rozszerzać o nowe produkty. Głównym obszarem działalności spółki jest produkcja i dystrybucja artykułów chemii budowlanej marek Primacol Professional i Luxdecor oraz produktów do kreatywnego wykończenia wnętrz marki Primacol Decorative.

W oparciu o wieloletnie doświadczenie partnera holenderskiego oraz własne laboratoria i nowoczesny park maszynowy, tworzymy wysokojakościowe, skuteczne i łatwe w użyciu produkty. Bardzo dużą wagę przykładamy do tego, aby nasze wyroby powstawały w zgodzie ze środowiskiem naturalnym i były bezpieczne dla użytkownika.

Zakładam, że początki działalności opierały się głównie na sprzedaży tego, co Państwo sprowadziliście z zagranicy. Kiedy tak na dobre rozpoczęła się działalność produkcyjna w Polsce?

Tak na dobre zaczęliśmy ją w 2001 roku. Tak jak wspomniałem, na początku były to kleje do tapet, nieco później emulsje gruntujące. Były to produkty niewymagające specjalnych maszyn. Na szerszą skalę ruszyliśmy w 2004 r. Wtedy zaczęliśmy produkcję między innymi farb, środków ochrony drewna itp.

Z tego co pamiętam, to w momencie, kiedy Pańska firma wchodziła na rynek chemii budowlanej, to już wtedy była obecna stosunkowo duża konkurencja na naszym rynku. Jak udało się firmie Unicell przebić i być dziś w miejscu, w którym obecnie jesteście?

Dziś z perspektywy czasu widzę, że nie było to wcale łatwe. Od samego początku prowadzenia działalności produkcyjnej staraliśmy się robić produkty dobrej jakości i za rozsądną cenę. I to jest dobry kierunek, ponieważ wielu firm, które nie dbało o jakość i proponowało niską cenę, już nie ma na rynku.

W tej chwili klient chce kupić dobry produkt, najlepiej markowy, ale też w dobrej cenie. My staramy się w tym wszystkim pozycjonować jako firma ze średniej półki cenowej, ale z wysoką jakością produktów. I dzięki temu wciąż zdobywamy nowych klientów.

Kiedy się przygotowywałem do tej rozmowy uderzyło mnie, w dobrym znaczeniu tego słowa, że Państwo macie dużo linii produktowych. Spróbujmy zatem opisać co stanowi obecnie ofertę firmy i pod nazwą jakich marek one funkcjonują?

W skład naszej oferty wchodzą produkty niezbędne na praktycznie każdym etapie budowy, wykończenia czy renowacji domów i mieszkań. W związku z tak dużym zróżnicowaniem nasza chemia występuje pod kilkoma markami.

Zobacz też: Materiały naprawcze do betonu stosowane w obiektach inżynierskich

Primacol Professional to marka chemii budowlanej skierowanej zarówno do profesjonalnych wykonawców, jak i prywatnych odbiorców. Produkty wchodzące w skład oferty Primacol Professional dzielą się na następujące grupy: grunty, impregnaty, środki do ochrony drewna, preparaty czyszczące i dezynfekujące, kleje oraz farby. Stworzone w oparciu o zasadę „jakość, która działa!” znajdują zastosowanie na każdym placu budowy i przy każdym remoncie.

Wysoka specjalizacja, a jednocześnie komplementarność oferowanych produktów, których działanie skierowane jest ściśle do poradzenia sobie z konkretnym problemem, dają odbiorcom szeroki wachlarz możliwości zarówno przy wykorzystaniu jednostkowym, jak i działaniach systemowych.

Za pomocą produktów linii Primacol Professional można w prawidłowy sposób przygotować podłoże pod wykończenie, bez trudu usunąć kłopotliwe, często zaschnięte zanieczyszczenia, trwale zabezpieczyć powierzchnię ścian, sufitów i fundamentów przed grzybem, wilgocią i zabrudzeniami, zaimpregnować wszelkie elementy drewniane czy wreszcie skutecznie przykleić tapetę na różnego rodzaju podłoży.

POBIERZ E-BOOK [bezpłatnie]
warunki techniczne
Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki 
– stan na 2014 r.

Warto zauważyć, że produkty marki Primacol Professional, pomimo swojej profesjonalizacji, cechują się łatwością aplikacji i są przyjazne środowisku naturalnemu.

Z kolei Primacol Decorative to marka skupiająca produkty przeznaczone do wykończenia i wystroju wnętrz. W jej skład wchodzą: system kreatywnej dekoracji, farby, dodatki strukturalne, kurtyny dekoracyjne oraz system tapet z włókna szklanego. Przy ich wykorzystaniu można w ciekawy i oryginalny sposób ożywić każde wnętrze, bez względu na to, czy jest to mieszkanie, biuro czy lokal użyteczności publicznej.

Primacol Decorative to nieograniczone możliwości: szeroka gama pełnych i soczystych kolorów, niesamowite efekty dekoracyjne, imitujące m.in. strukturę betonu, tynki weneckie czy kamień naturalny, a także naklejki i szablony dekoracyjne, dzięki którym w szybki i niedrogi sposób zaakcentujemy poszczególne miejsca w każdym pomieszczeniu.

Produkty marki Primacol ­Decorative cechują się bardzo wysoką jakością, są bezpieczne w użytkowaniu i przyjazne dla środowiska oraz, nałożone w sposób zgodny z sugestią producenta, gwarantują wieloletnie, bezproblemowe działanie.

Kolejną z naszych marek jest ­LuxDecor. Pod tym szyldem skupione zostały przede wszystkim ekologiczne i w większości wodoodporne produkty do ochrony i renowacji drewna. Są to więc impregnaty, bejce dekoracyjne, grunty, szpachlówki czy wreszcie emalie.

Produkty marki LuxDecor, poza małymi wyjątkami, można stosować wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń. Przy ich wykorzystaniu można odnowić i na lata zabezpieczyć wszelkie konstrukcje drewniane w domu i ogrodzie. Środki do drewna to odrębna specjalizacja i zakres prac, dlatego zgromadziliśmy je pod innym brandem.

Ostatnią z marek konstrukcyjnych jest Fola. W jej skład wchodzą folie dachowe, pod dachówki czy pod blachy, inne folie wykorzystywane na przykład do hydroizolacji obiektów, a także pozostałe akcesoria budowlane. Nie jest to łatwy rynek, ale próbujemy tu znaleźć swoje miejsce.

W którym z tych segmentów Pańska firma czuje się najpewniej?

Bez wątpienia są to farby i impregnaty. Jest to oferta skierowana zarówno do inwestorów indywidualnych, jak też do firm budowlanych.

A co z ofertą dla profesjonalistów? Analizując działalność Państwa firmy, odniosłem wrażenie, że jest wiele do zrobienia w tym segmencie…

Zgadza się. Był taki moment, że troszeczkę zaniedbaliśmy ten temat. Mam tu na myśli wykonawców, firmy budowlane i inwestorów. Był okres, kiedy położyliśmy nacisk na pozyskanie rynku tradycyjnego, odbiorów indywidualnych. To się udało, ale ze szkodą w zakresie rynku profesjonalistów.

Od pewnego czasu uległo to zmianie i dość dużo inicjatyw podejmujemy tym zakresie. Dotyczy to przede wszystkim nowych produktów, które tworzymy z myślą o tych odbiorcach. Obecnie staramy się mocno rozwijać oba wymienione segmenty, nie zaniedbując przy tym żadnego z nich.

Duże wsparcie w tym zakresie mamy w naszym laboratorium, gdzie pracują wykształceni w tym zakresie ludzie. W zasadzie na dziś określamy parametry, jakie chcemy spełnić, a osoby tam pracujące opracowują produkty spełniające te wymagania.

Unicell Poland Sp. z o.o. charakteryzuje się tym, że jest bardzo aktywna w sieciach hipermarketów budowlanych. W tym zakresie na rynku jest niewiele firm, które na taką skalę działają w tym obszarze rynku budowlanego.

Rzeczywiście na tym polu mamy się czym pochwalić. Wszystko zaczęło się od współpracy z jednym marketem DIY, a z czasem się to mocno rozwinęło. Obecnie oferujemy swoje produkty praktycznie we wszystkich sieciach handlowych.

Jakie macie Państwo oczekiwania w funkcjonowaniu na rynkach zagranicznych?

W dużej mierze ostatnio jesteśmy ukierunkowani na wschód. Byliśmy na targach w Moskwie, działamy na Białorusi, gdzie z sukcesem uruchomiliśmy perspektywiczny kanał sprzedaży. Z nadzieją patrzymy na Kazachstan. Nie zapominamy przy tym o rynkach zachodnich i południowych w skali naszego kontynentu.

Warto przeczytać
Tynki ofiarne – klasyfikacja 
i właściwości

W spektrum naszych zainteresowań znajdują się Węgry, Słowacja i Bułgaria. Do niedawna, z racji naszych korzeni, więcej sprzedawaliśmy do krajów Europy Zachodniej, ale ostatnio ten kierunek się zmienił na wschód. Mamy świadomość sytuacji politycznej w tym regionie, ale pomimo tego wciąż staramy się tam rozwijać. Między innymi dlatego cały czas prowadzimy tam szkolenia, uświadamiając potencjalnym nabywcom, jakie korzyści płyną z zastosowania naszych produktów.

Według Pana w jakim kierunku idą technologie związane z chemią budowlaną? Jakich cech nabiorą te produkty w najbliższej przyszłości?

Cały kierunek rozwoju tej gałęzi przemysłu zawęża do tego, że w tej chwili duży nacisk kładzie się na ekologię. W tym celu poszukiwane są takie rozwiązania, aby jak w największym stopniu wyeliminować składniki, które mogą być szkodliwe. Taki jest kierunek, który obowiązuje w Unii Europejskiej. Uważam, że z tych wszystkich produktów, które na rynku są oferowane, za jakiś czas połowa zniknie. Zostaną one zastąpione innymi, które będą bardziej ekologiczne.

W jakiej perspektywie to, co Pan mówi, może się stać?

Trudno mi powiedzieć, ale myślę, że w ciągu 10 lat na pewno. Ten proces już trwa i ma charakter ciągły. Nie jest to tak, że ktoś sobie to wymyślił i nie będzie to kontynuowane. Krok po kroku wchodzimy w to coraz głębiej i według mnie nie ma innej drogi.

Ekologia będzie podstawowym czynnikiem, który będzie kreował nasz rynek. Będzie to również swego rodzaju weryfikacja firm działających w tej branży. Te, które zostaną w tyle, nie będą konkurencyjne i nie wytrzymają tego i po prostu upadną.

Jaki procent firm według Pana nie da rady sprostać tym wymogom?

Ciężko to określić. W tym przypadku koncentruje się na własnej firmie. My w swoich działaniach nieustannie opieramy na autorytecie instytucji certyfikujących, które mają możliwości zbadania jakości produktu.

W ten sposób otrzymujemy atesty i certyfikaty, dzięki którym możemy prowadzić działalność produkcyjną i mieć pewność, że nasze produkty są ekologiczne. Ponadto współpracujemy też z wyspecjalizowanymi podmiotami, które wspierają nas w ochronie środowiska przez np. systemy odbioru odpadów.

Wspomniał Pan o laboratorium badawczym, które stanowi ważny element Państwa działalności. Co w ramach tego podmiotu badacie?

W zasadzie badamy wszystko. Każda dostawa surowca jest badana pod kątem zgodności z normą czy ze specyfikacją. Oprócz tego badamy pod każdym kątem wszystkie produkty, jakie wytwarzamy. Każda partia wychodząca z produkcji jest odpowiednio przetestowana, oznaczona i zabezpieczana, tak że mamy możliwość śledzenia każdego etapu produkcji.

Prowadzimy też na dużą skalę badania w kierunku ulepszania lub tworzenia nowych receptur naszych produktów. Ponadto w naszych laboratoriach analizujemy też produkty konkurencji, gdyż wiedza na temat rynku jest bardzo istotna.

A czego Panu brakuje w ofercie? Jaki nowy asortyment według Pan mógłby stanowić kolejną stabilną pozycje w ofercie firmy Unicell Poland Sp. z o.o.?

Na pewno brakuje nam w ofercie produktów rozpuszczalnikowych. Nie produkujemy tego typu asortymentu, a widzimy, że na rynku ciągle jest zapotrzebowanie na te produkty. Aby tak się stało, musimy wybudować, albo kupić zakład, w którym moglibyśmy uruchomić taką produkcję. Tutaj w naszym zakładzie nie możemy tego robić, bo to się wiąże z pewnymi wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa, jakie obowiązują przy wytwarzaniu produktów niebezpiecznych.

Ale nie chcę tu za dużo mówić, bo konkurencja nie śpi. Z całą pewnością plany rozwoju mamy bardzo szerokie i zamierzamy z każdym rokiem rosnąć i stawać się coraz bardziej konkurencyjni nie tylko w Polsce, ale i za granicą.

Artykuł pochodzi z: miesięcznika IZOLACJE 1/2015

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Przepis na idealnie gładkie i naturalnie białe ściany »


Szybko znajduj ukryte usterki i skracaj czas diagnostyki... ZOBACZ »


Membrany dachowe - poznaj nowoczesne rozwiązania »

Jak mocować materiały izolacyjne?

Jaki materiał zastosować na dachu płaskim, zielonym, odwróconym, a jak na dachu pokrytym wcześniej papą termozgrzewalną?
czytaj dalej »

W pierwszym etapie montażu termoizolacji do ocieplanej przegrody... czytaj dalej »

Jak przygotować się do termomodernizacji domu?


Styropian jest praktycznie niezniszczalnym produktem, nie przepuszcza wody, a jeśli chodzi o zachowanie w obecności ognia, to... ZOBACZ »


Czego użyć do izolacji dachu?

Potrzebny Ci wysokiej jakości tynk?

Rozwiązaniem, które zapewnia optymalne zaizolowanie są... czytaj dalej » Tego typu materiałów poszukują najbardziej wymagający użytkownicy, ceniący estetykę, funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz... czytaj dalej »

Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr...  czytaj dalej »


Na czym polegają prace uszczelniające?

Wszystko o izolacji instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych »

Prace uszczelniające mają na celu odcięcie niebezpiecznych materiałów, substancji lub po prostu... czytaj dalej » Produkty przeznaczone do instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych, jak i... czytaj dalej »

Chemia budowlana - porady ekspertów »


Masz wątpliwości i pytania jak rozwiązać Twój problem techniczny? Dobierz stosowną technologię do Twoich potrzeb... ZOBACZ »


Jak zapewnić dobrą wibroakustykę budynku?

Wybierz najlepszy materiał do ociepleń »

Zapewnienie dobrej wibroakustyki dla budynku to coraz częściej wyzwanie dla świadomych i wymagających klientów. czytaj dalej » Czym różnią się materiały do izolacji poszczególnych elementów budynku? czytaj dalej »

Malowanie kafli krok po kroku »


Malowanie kafli to wciąż mało popularny sposób zmiany wystroju wnętrza... ZOBACZ »


Co warto wiedzieć o systemach natryskowych?

Jak zabezpieczyć budynek przed wilgocią?

Budynek ocieplony pianką jest szczelny akustycznie a przede wszystkim...
czytaj dalej »

Wilgoć pojawiająca się w budynku i związana z nią pleśń szkodzą naszemu zdrowiu, powodują wyższe rachunki za ogrzewanie i niszczą mury. czytaj dalej »

Planujesz wymianę dachu? Sprawdź »


Dzięki lekkości dachówek nie ma potrzeby wzmacniania Twojej starej struktury dachowej. W niektórych przypadkach jest nawet... ZOBACZ »


Żaluzje zewnętrzne - dlaczego warto je zamontować?

Szukasz pomysłu na wykończenie elewacji? Sprawdź

To doskonała inwestycja, która nie tylko podnosi wartość budynku mieszkalnego...
czytaj dalej »

Tynki cienkowarstwowe tworzą ochronno-dekoracyjną zewnętrzną warstwę o wysokiej odporności na... czytaj dalej »

Ekspert Budowlany - zlecenia

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
6/2020

Aktualny numer:

Izolacje 6/2020
W miesięczniku m.in.:
  • - Tynki renowacyjne
  • - Potencjał i funkcje dachów zielonych w miastach
Zobacz szczegóły
Flowcrete Polska Sp. z o.o. Flowcrete Polska Sp. z o.o.
Flowcrete Polska Sp. z o.o. Jesteśmy producentem i dystrybutorem materiałów do wykonywania bezspoinowch posadzek żywicznych -...
Dlaczego warto zadbać o balkon i taras?

Dlaczego warto zadbać o balkon i taras?

Trudno wyobrazić sobie nowoczesny dom bez jego wizytówki, czyli balkonu lub tarasu. Elementy te stanowią dodatkową powierzchnię, która pozwala na chwilę oddechu na...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.