Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2018 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

1,88 mld zł z UE na budowę dróg w trzech województwach

Materiały prasowe  |  20.09.2019
1,88 mld zł z UE na budowę dróg w trzech województwach
1,88 mld zł z UE na budowę dróg w trzech województwach
MI

Kolejny zastrzyk środków unijnych dla sektora drogowego w Polsce trafi do województw lubelskiego, podkarpackiego oraz śląskiego. Wsparcie z UE będzie przeznaczone na budowę dwóch dróg ekspresowych: S1 w województwie śląskim na odcinku Pyrzowice - Podwarpie oraz S19 w województwie lubelskim na odcinku Lublin Węglin - Kraśnik Południe i na odcinku Kraśnik Południe - Lasy Janowskie oraz w województwie podkarpackim na odcinku w. Nisko Południe (bez węzła) - w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem).

19 września 2019 r. Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad 4 umowy o dofinansowanie projektów ze środków unijnych. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 3,75 mld zł. Unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wyniesie ponad 1,88 mld zł.

"Polska bardzo sprawnie wykorzystuje środki europejskie w obszarze transportu. Realizujemy wielkie, strategiczne inwestycje, takie jak droga ekspresowa S19 i szlak Via Carpatia, które są ważne dla rozwoju nie tylko polskiej, ale także europejskiej gospodarki" - podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk

Umowy obejmujące poniższe inwestycje podpisali Joanna Lech, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Jacek Gryga, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

"Realizacja POIiŚ przebiega bardzo sprawnie, wszystkie zakładane plany są realizowane i to zwykle z dużą nadwyżką. Podpisane dziś umowy umożliwią dofinansowanie ważnych dróg. S19 stanowi fragment międzynarodowego korytarza transportowego - Via Carpatia, który będzie odgrywać istotną rolę w polskiej gospodarce. Dofinansowany fragment S1 ma ogromne znacznie dla Śląska" - zaznaczył podczas spotkania minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.    

Dofinansowane projekty:

  • Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin Węglin - Kraśnik Południe

    - wartość całkowita projektu: 1 488 600 700 zł,
    - wartość dofinansowania z UE: 736 586 673 zł

Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin Węglin - Kraśnik Południe o długości 41,93 km. Droga ekspresowa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T.

Zobacz też: 9 inwestycji drogowych za ponad 190 mln zł skierowanych do realizacji

Zakres inwestycji:

  • budowa drogi S19 o długości 41,93 km,
  • budowa 5 węzłów drogowych w ciągu S19,   
  • budowa 8 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP),   
  • remont odcinków istniejącej drogi krajowej nr 19 o łącznej długości ok. 10.0 km,   
  • budowa mostów, wiaduktów, przepustów,   
  • budowa Systemu Zarządzania Ruchem,   
  • budowa ekranów akustycznych, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego,   
  • budowa infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego,   
  • budowa przejść i przepustów dla zwierząt.

Projekt będzie realizowany do 2021 r.

Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych, a także usprawnienie ruchu tranzytowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów sąsiadujących z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

  • Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Kraśnik Południe - Lasy Janowskie

    - wartość całkowita projektu: 992 166 150 zł
    - wartość dofinansowania z UE: 483 157 243 zł

Projekt zakłada budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Kraśnik Południe - Lasy Janowskie o długości 32,86 km. Droga ekspresowa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T.

Zakres inwestycji:

  • budowa drogi S19 o długości 32,86 km,   
  • budowa 5 węzłów drogowych w ciągu S19,   
  • budowa 4 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I,   
  • remont istniejącego odcinka drogi krajowej nr 19 o długości ok. 9,63 km,   
  • budowa Systemu Zarządzania Ruchem,   
  • budowa ekranów akustycznych, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego,   
  • budowa infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego,   
  • budowa mostów, wiaduktów, przepustów i przejść dla zwierząt.

Projekt będzie realizowany do 2021 r.

Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych, a także usprawnienie ruchu tranzytowego i poprawę warunków życia mieszkańców terenów sąsiadujących z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

  • Budowa drogi ekspresowej S19 na obszarze woj. podkarpackiego na odcinku w. Nisko Południe (bez węzła) - w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem)

    - wartość całkowita projektu: 1 132 005 519 zł
    - wartość dofinansowania z UE: 587 297 822 zł

Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S19 na obszarze woj. podkarpackiego na odcinku w. Nisko Południe (bez węzła) - w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 29,67 km. Droga jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T i stanowi fragment korytarza Via Carpatia.

Zakres inwestycji:

  • budowa drogi ekspresowej S19 o długości ok. 29,67 km,   
  • budowa 4 węzłów drogowych: Podgórze, Nowy Kamień, Kamień, Sokołów Małopolski Północ,   
  • budowa Obwodu Utrzymania Drogowego (OUD) Sokołów Małopolski Północ,   
  • budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty),   
  • budowa ekranów akustycznych,   
  • budowa systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową kanalizacji deszczowej,   
  • budowa oraz/lub przebudowa elementów infrastruktury drogowej (chodniki, ciągi pieszo - rowerowe, ścieżki rowerowe, zjazdy, wjazdy i przejazdy awaryjne, zatoki autobusowe),   
  • budowa Systemu Zarzadzania Ruchem.

Projekt będzie realizowany do 2022 r.

Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych, a także usprawnienie ruchu tranzytowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów sąsiadujących z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

"Budowa kolejnych odcinków drogi ekspresowej S19 na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu przyczynia się do stworzenia spójnej sieci dróg o dużej przepustowości łączącej wszystkie miasta wojewódzkie z siecią TEN-T i pozwalającej na ich skomunikowanie za pomocą dróg szybkiego ruchu z Warszawą. Bezpieczne drogi ekspresowe oznaczają też zmniejszenie natężenia lokalnego ruchu, poziomu hałasu, emisji spalin na drogach alternatywnych, a także zmniejszenie liczby wypadków i ofiar" - podkreśliła J. Lech, p.o. dyrektor CUPT.

Jak wskazał Witold Naturski, zastępca dyrektora Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce:

"Unia Europejska od momentu swego powstania wspiera rozwój infrastruktury transportowej. Dobre skomunikowanie wszystkich regionów UE było i pozostaje priorytetem polityki regionalnej. Patrząc z perspektywy historycznej, po wielkich beneficjentach tego rodzaju wsparcia, takich jak Włochy, Portugalia, Hiszpania czy Grecja, po rozszerzeniu w 2004 przyszedł czas na Polskę. Polskę, która już trzecią perspektywę jest odbiorcą największych dotacji w ramach polityki spójności. POIiŚ, w ramach którego podpisujemy dziś cztery umowy na budowę tras S19 i S1, jest największym unijnym programem przyczyniającym się do rozwoju poprzez wsparcie inwestycyjne z zakresu gospodarki niskoemisyjnej, ochrony środowiska, transportu i bezpieczeństwa energetycznego".

  • Budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice - Podwarpie

    - wartość całkowita projektu: 139 844 173 zł
    - wartość dofinansowania z UE: 74 445 971 zł

Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice - Podwarpie o długości 32,86 km. Droga ekspresowa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T.

Zakres inwestycji:

  • budowa drogi S1 o długości 9,72 km,   
  • przebudowa węzła drogowego w ciągu S1,   
  • budowa mostów, wiaduktów, przepustów,   
  • budowa ekranów akustycznych, urządzeń organizacji ruchui bezpieczeństwa ruchu drogowego,   
  • budowa przepustów i przejść dla zwierząt oraz innych urządzeń ochrony środowiska,   
  • budowa infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego.

Projekt będzie realizowany do 2021 r.

Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych, a także usprawnienie ruchu tranzytowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów sąsiadujących z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

[drogi ekspresowe,drogi krajowe,budowa dróg,infrastruktura drogowa,obiekty inżynierskie,budowa mostów,MI,drogi,ruch drogowy]

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Jak zatrzymać ciepło i ochronić dom przed zimnem?


Markizy tarasowe oraz markizy balkonowe sprawdzają się idealnie także w domach jednorodzinnych. Dużym zainteresowaniem... ZOBACZ »


Najlepszy system stropowy?


Betonowe stropy można produkować na różne sposoby – z betonu przygotowanego na placu budowy lub w fabryce, gdzie panują kutemu optymalne warunki. ZOBACZ »


"Wirtualne malowanie" - wykonaj sam symulację online »

Dobierz najlepszy materiał izolacyjny »

Obok wiedzy na temat produktów, równie istotna jest znajomość technologii, którą... czytaj dalej » Niski poziom ochrony cieplnej generuje wysokie koszty utrzymania budynku, stanowiące duże obciążenie budżetu... czytaj dalej »


Zgarnij bony o wartości 100zł. Zobacz jak »

Jak dobrać posadzkę do obiektu?

3 kroki do Super CashBack
czytaj dalej »

Wybierz posadzkę, która będzie funkcjonalna i łatwa w czyszczeniu... czytaj dalej »

Czym skutecznie zaizolować fundament?

Zadaniem hydroizolacji jest zablokowanie dostępu wody i wilgoci do wnętrza obiektu budowlanego. Istnieje kilka rodzajów izolacji krystalizujących, a ich znajomość ułatwia zaprojektowanie i wykonanie szczelnej budowli. czytaj dalej »

 


Jak zapewnić trwałość mocowania elewacji?


Wsporniki przejmują ciężar muru i za pomocą zabetonowanych szyn kotwiących lub kotew przekazują go na ścianę nośną... ZOBACZ »


Płynne membrany poliuretanowe - gdzie je stosować?

Uszczelnianie obiektów inżynieryjnych - jak to robią specjaliści?

Siła związania do podłoża przekraczająca 20 kg/cm2, wysoka odporność na niszczące czynniki eksploatacyjne...
czytaj dalej »

Jak prawidłowo chronić ściany fundamentwe i zapewnić gwarancję żywotności obiektu? czytaj dalej »

Jak wykonać trwałe posadzki?

Jakich technologii oraz materiałów użyć do wykonania podłóg przemysłowych, naprawy betonów lub przeprowadzenia renowacji posadzek?  czytaj dalej »


Dowiedz się więcej o hydroizolacji dachów »

Chcesz ograniczyć straty ciepła z budynku? Zobacz »

Dostarczamy innowacyjne systemy hydroizolacji oraz pokryć dachowych, mające na celu zmianę sposobu życia i pracy naszych klientów... czytaj dalej » W obecnych czasach rosnące ceny energii cieplnej i elektrycznej skłaniają do analizy strat ciepła w budynkach mieszkalnych. Jedynym sposobem ograniczenia kosztów jest... czytaj dalej »

Jak mocować elewacje wentylowane?


Jak w realnych warunkach zachowują się różne systemy mocowań elewacji wentylowanych? ZOBACZ »


Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Jak zabezpieczyć rury przed stratami ciepła?

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr... czytaj dalej » Czym powinieneś kierować się przy wyborze odpowiedniej izolacji rur? czytaj dalej »

Innowacyjny system kompozytowych wzmocnień konstrukcji »


W przypadku gdy temperatura przekroczy temperaturę zeszklenia, wówczas żywica nie jest... ZOBACZ »


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Alpha Dam Alpha Dam
O FIRMIE Alpha Dam Sp. z o.o. produkuje od ponad 10 lat profesjonalne materiały wodochronne i przeciwwilgociowe dla budownictwa.  Do 2008...
9/2019

Aktualny numer:

Izolacje 9/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Nowoczesne rozwiązania elewacyjne
  • - Jakość wykonania izolacji z szarego styropianu
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.