Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2018 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Lafarge współtworzy projekty infrastrukturalne

Materiały prasowe  |  20.03.2019
Lafarge współtworzy projekty infrastrukturalne
Lafarge współtworzy projekty infrastrukturalne
Lafarge

W 2018 r. Lafarge w Polsce dostarczył ponad 200 tys. m3 mieszanki betonowej dla inwestycji infrastrukturalnych. Firma zrealizowała m.in. projekty obwodnicy Suwałk, Radomia S7 oraz Ostródy. W tym roku firma wyprodukuje i ułoży 320 tys. m2 nawierzchni betonowej na autostradzie A2. Lafarge planuje także wejść mocniej w obszar projektów portowych, centrów intermodalnych i przemysłowych oraz umocnić współpracę z samorządami.

W 2017 r. Lafarge w Polsce powołało spółkę zależną LH Engineering, łączącą doświadczenie projektowe i wykonawcze z kompleksową wiedzą technologiczną. Spółka odpowiada za realizację projektów infrastrukturalnych, która wymaga ciągłej optymalizacji procesów produkcyjnych, technologicznych i logistycznych. Dzięki wydzielonej spółce LH Engineering - firma może łatwiej dostosować się do konkretnych projektów i wymagań.

Spółka LH Engineering wraz z zespołem Lafarge odpowiedzialnym za realizację dużych kontraktów infrastrukturalnych tworzą organizację dostarczającą kompleksową ofertę dla budownictwa infrastrukturalnego i przemysłowego. Oferta obejmuje usługi inżynierskie (wykonawcze i projektowe) realizowane przez LH Engineering oraz dostawy materiałów budowlanych tj. mieszanka betonowa z węzłów mobilnych, kruszyw i spoiw realizowane przez Zespół Rozwiązań dla Infrastruktury Lafarge.

Zobacz też: W pełni zautomatyzowane laboratorium w Cementowni Kujawy

"Dostarczamy kompleksowe rozwiązania na każdym etapie projektu, w zależności od potrzeb danego rynku. W drogownictwie realizujemy szeroki zakres inwestycji - od budowy dróg gminnych i powiatowych po obsługę materiałową i technologiczną dużych kontraktów autostradowych w tym też budowę nawierzchni z betonu cementowego. Wiedza, doświadczenie i narzędzia pozwalają nam przygotować dedykowany pakiet usług na wszystkich etapach inwestycji, obejmujących projektowanie, doradztwo techniczne, dostawy materiałów budowlanych i wykonawstwo" - podkreśla Łukasz Marcinkiewicz, dyrektor generalny LH Engineering i Zespołu Rozwiązań dla Infrastruktury Lafarge w Polsce.

W minionym roku Zespół Rozwiązań dla Infrastruktury Lafarge w Polsce dostarczył łącznie 70 tys. m3  mieszanki na nawierzchnię betonową dróg. Firma zrealizowała dostawę materiałów do budowy 13 km obwodnicy Suwałk S61. Do realizacji projektu konieczne było dostarczenie w krótkim czasie dużego wolumenu produktu oraz utrzymanie stałej jakości mieszanki w całym okresie produkcji m.in. przy zmiennej pogodzie. Spółka była także dostawcą mieszanki betonowej pod budowę 24,5 km obwodnicy Radomia - ważnego odcinka drogi S7 pozwalającego na całkowite ominięcie miasta. W ramach kontraktu Lafarge dostarczył na budowę 120 tys. m3 materiału. Inne projekty infrastrukturalne Lafarge i LH Engineering to m.in: droga ekspresowa S5 odcinki 1,2 i 5, droga S10 obwodnica Wałcza, droga ekspresowa S6 na odcinku Koszalin i Kołobrzeg.  

Z kolei w ramach budowy obwodnicy Ostródy, Lafarge dostarczył mieszankę betonową do budowy drogi oraz obiektu mostowego. W ramach tej trasy powstał najdłuższy, czteroprzęsłowy most typu extradosed - połączenie mostu podwieszanego i belkowego. Jego najwyższy punkt wznosi się prawie 40 m nad ziemią. Betonowania odbywały się w dzień i w nocy, na wysokości kilkunastu metrów. Na potrzeby tego projektu powstał oddzielny plan zapewnienia jakości, w którym uwzględniono każdy szczegół procesu dostaw surowców, produkcji, transportu i aplikacji. 

LH Engineering odpowiadał także za kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym uzyskanie pozwolenia na budowę oraz realizację projektu wykonawczego w inwestycji obejmującej parking w Porcie Gdańskim. Na II etapie inwestycji spółka była odpowiedzialna za wykonanie nawierzchni betonowej, w technologii betonu wałowanego, na powierzchni 11,5 tys. m2. Był to bardzo ważny projekt dla firmy - pierwszy tak duży przetarg publiczny realizowany w tej innowacyjnej technologii. Beton wałowany ma szczególne zastosowanie na obszarach przemysłowych, portowych, w składach drewna, czyli na powierzchniach o ciężkim ruchu. LH Engineering rozpoczął stosowanie tej technologii także na drogach publicznych i prywatnych - gminnych, wewnętrznych oraz zakładowych. 

W tym roku LH Engineering zrealizuje także kontrakt na produkcję i ułożenie 380 tys. m3 nawierzchni betonowej na autostradzie A2, między węzłem "Lubelska" a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Do realizacji tego kontraktu stworzono konsorcjum 3 firm: Lafarge Cement - był odpowiedzialny za produkcję mieszanki betonowej, LH Engineering - za zarządzanie całym projektem oraz realizację części prac nawierzchniowych i Prasko Construction - odpowiedzialne za układanie nawierzchni w technologii odkrytego kruszywa.

LH Engineering realizuje także kilka innych kontraktów, w których inwestorem jest GDDKiA. Oprócz przetargów ogłaszanych przez GDDKiA wiele zleceń oferują także samorządy i lokalni zarządcy dróg. Firma stara się aktywnie pozyskiwać kolejne zamówienia i budować stabilny portfel projektów na kolejne lata - w ten przygotowuje się na spadek poziomu zamówień po roku 2020. Pracuje też nad dywersyfikacją rynku dostaw i grona odbiorców.

"Wiele inwestycji jest realizowanych i planowanych na przykład w gdańskim porcie. Zakładamy, że projekty portowe oraz intermodalne będą miały coraz większy udział w strukturze dostaw. Interesujemy się też projektowaniem i budową infrastruktury związanej z inwestycjami przemysłowymi, takimi jak bloki energetyczne, hale i centra logistyczne" - wylicza Łukasz Marcinkiewicz.

[budowa dróg, budowa autostrad, pozwolenie na budowę, infrastruktura drogowa, GDDKiA, Lafarge, drogownictwo, budownictwo infrastrukturalne, mieszkanka betonowa]

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Dobierz najlepszy materiał termoizolacyjny. Sprawdź »


Ocieplenie powinno być trwałe i odporne na niekorzystne oddziaływanie czynników atmosferycznych... ZOBACZ »


Jak ochronić przed wodą podpiwniczenia i fundamenty?

Wykańczasz dom i potrzebne Ci wysokiej jakości materiały?

W przypadku aplikacji na podłożach wykazujących mikropęknięcia, przy wykonywaniu izolacji wodoszczelnej wanien...
czytaj dalej »

Dopasuj rozwiązanie do Twoich potrzeb i rodzaju wykonywach prac... czytaj dalej »

Czym skutecznie zaizolować fundament?

Zadaniem hydroizolacji jest zablokowanie dostępu wody i wilgoci do wnętrza obiektu budowlanego. Istnieje kilka rodzajów izolacji krystalizujących, a ich znajomość ułatwia zaprojektowanie i wykonanie szczelnej budowli. czytaj dalej »

 


Uszczelnianie dachu - to warto wiedzieć »

Zarabiaj pieniądze sprzedając prąd »

Przeczytaj, zanim zdecydujesz się na zakup konkretnego materiału. czytaj dalej » Wszystkie znane obecnie źródła energii, poza energią geotermalną i atomową, są pośrednio efektem działania promieniowania słonecznego... czytaj dalej »

Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Jak zabezpieczyć rury przed stratami ciepła?

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr... czytaj dalej » Czym powinieneś kierować się przy wyborze odpowiedniej izolacji rur? czytaj dalej »

Akustyczne płyty ścienne i sufitowe »

Energooszczędne płyty warstwowe z izolacją z wełny mineralnej o unikalnych właściwościach przeciwpożarowych i strukturalnych...  czytaj dalej »


Jak przyspieszyć prace budowlane?

Zobacz, jak możesz zaoszczędzić czas (i pieniądze). Uzyskaj bezpłatną wycenę materiałów w 48 godzin!  czytaj dalej »


Alternatywa dla tradycyjnych materiałów izolacyjnych »

Gdzie stosować izolację polimocznikową?

Powłoka ta stanowi elastyczne, trudnościeralne pokrycie posadzek betonowych szczególnie polecane do...
czytaj dalej »

Być może wciąż zastanawiasz się czy Twoja firma powinna zainwestować w posadzki epoksydowe? Jeśli szukasz odpowiedniego materiału na podłogę w hali produkcyjnej... czytaj dalej »


Jak trwale zabezpieczyć budynki przed wodą?

Skutecznie zabezpiecz budowane konstrukcje przed pożarem »

Rozwijamy kreatywne rozwiązania dla osiągniecia pożądanego sukcesu nawet w przypadku specjalnych projektów czytaj dalej » Masywne elementy budowlane w starych obiektach często nie spełniają wymagań przeciwpożarowych określonych w obowiązujących przepisach. czytaj dalej »

Chcesz ograniczyć straty ciepła z budynku? Zobacz »


W obecnych czasach rosnące ceny energii cieplnej i elektrycznej skłaniają do analizy strat ciepła w budynkach mieszkalnych. Jedynym sposobem ograniczenia kosztów jest... ZOBACZ »



Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Triflex Polska Triflex Polska
Triflex zyskał na rynku europejskim pozycję lidera w zakresie opracowywania, kompleksowego doradztwa oraz zastosowania uszczelnień i powłok...
6/2019

Aktualny numer:

Izolacje 6/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Problemy eksploatacyjne tynków wewnętrznych
  • - Warunki techniczne robót murarskich
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.