Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 3/2016 [PDF]

pobierzesz BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

20 lat firmy Uzin w Polsce

Materiały prasowe  |  17.10.2016
20 lat firmy Uzin w Polsce
20 lat firmy Uzin w Polsce
Uzin

W tym roku mija 20 lat od pojawienia się na polskim rynku spółki Uzin Polska - krajowego przedstawicielstwa niemieckiej marki produkującej chemię posadzkarską.

Produkty Uzin pojawiły się na polskim rynku już na początku lat 90. Pierwsi odbiorcy importowali je z Niemiec na własną rękę - sami dbali o transport i całą logistykę.

Dynamiczny rozwój polskiej branży podłogowej skłonił niemiecką firmę do wejścia na rodzimy rynek. Pierwszy przedstawiciel handlowy został zatrudniony w Łodzi w 1992 roku, a następnie - w 1996 r. utworzono spółkę handlową. Cztery lata później pod kierownictwem Tadeusza Wawrowskiego w Legnicy rozpoczął działalność zakład produkcyjny, który zaopatruje w produkty sypkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej. Spółka Uzin Produkty Budowlane wytwarza ponad 20 różnych produktów.

W 2007 roku spółka handlowa Uzin Polska zyskała większą autonomię - na jej czele stanął Grzegorz Popik (do tego czasu szefem spółki zawsze był desygnowany przez koncern Niemiec).

Dziś spółka Uzin Polska to regionalny reprezentant wszystkich marek wchodzących w skład koncernu: UZIN, PALLMANN, WOLFF, ARTURO FLOORING, CODEX i RZ. Ich produkty z dziedziny chemii podłogowej wzajemnie się uzupełniają.

Technologie w branży posadzkarskiej

20 lat temu w branży posadzkarskiej dominowały produkty na bazie rozpuszczalników, a stosowane w Polsce technologie nie były zbyt nowoczesne. Nie stosowano np. mas samopoziomujących, a wykładziny montowano bezpośrednio na jastrychach, często wątpliwej jakości. Mimo tego rynek był chłonny i poszukiwał nowoczesnych rozwiązań.

Na początku lat 90. w Polsce na rynku podłogowym obecni byli tylko najwięksi producenci chemii posadzkarskiej. Dopiero w drugiej połowie tej dekady przestrzeń gospodarczą zaczęły wypełniać mniejsze firmy. Branża ta była i jest nadal bardzo konkurencyjna.

Obecnie w tym sektorze można spotkać bardziej zaawansowane technologicznie produkty - zmieniające się czasy i europejskie przepisy nakłoniły też producentów chemii budowlanej do opracowywania coraz bardziej ekologicznych rozwiązań.

Zobacz, jak: naprawić posadzkę betonową w hali produkcyjnej

"Na początku działalności naszej firmy w Polsce, zaskakiwała nas presja Niemców, by tworzyć produkty - np. grunty - których najważniejszą cechą była szybkość działania. Na naszym rynku nie miało to wtedy aż takiego znaczenia - bardziej wykonawcy i inwestorzy zwracali uwagę na cenę niż na czas realizacji. Koszty czasu pracy praktycznie nie były u nas brane pod uwagę. To właśnie na przestrzeni tych wszystkich lat, zmieniło się najbardziej wyraźnie. Parkieciarze i montażyści wykładzin to ludzie, którzy mają własne firmy i potrafią liczyć koszty. Zrozumieli, że czas pracy to też konkretny wydatek. Dlatego tak popularne stały się rozwiązania ten czas skracające - mimo że są to produkty droższe, bo składające się z wielu, bardziej zaawansowanych technologicznie komponentów" - podkreśla Bartosz Grygorowicz, dyrektor handlowy spółki.

Bliżej wykonawców 

"Dewizą marki Uzin od samego początku było dostarczanie produktów najwyższej jakości i dopasowanych do potrzeb rynku rozwiązań. Stąd między innymi decyzja o budowie zakładu na terenie Polski" - mówi Grzegorz Popik, prezes zarządu.

Wykonawcy coraz chętniej korzystają też z rozwiązań, które są bezpieczne i wygodne do zastosowania. Trudnością przy zrobieniu dobrego kleju jest warunek łatwości i komfortu użytkowania.

Jakie są: Przyczyny uszkodzeń okładzin ceramicznych oraz metody zapobiegania

Koniunktura na rynku budowlanym dynamicznie rosła, aż do trudnych kryzysowych lat, które nastąpiły po 2007 roku.

"Od kolegów z Niemiec wiedzieliśmy, że dzieje się coś złego. Jednak w Polsce wszystkie skutki sytuacji na arenie światowej odczuwalne są z 2-3-letnim opóźnieniem. To dało nam czas, by się odpowiednio przygotować" - mówi Bartosz Grygorowicz.

Obecnie polskie spółki (produkcyjna i handlowa) należące do koncernu Uzin Utz AG zatrudniają kilkadziesiąt osób i należą do najdynamiczniej rozwijających się na tle rynku europejskiego. Świadczą o tym nie tylko realizacje z wykorzystaniem produktów marek z grupy Uzin, ale także liczne wyróżnienia, jak np. konkurs designerski Dobry Wzór 2016, w którego finale znalazły się aż dwa produkty marki.

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie

Jesteś odpowiedzialny za standardy termoizolacyjne w budynkach? Weź udział w konferencji - liczba miejsc ograniczona »

Poznaj prosty sposób na zabezpieczenie pomieszczenia przed wilgocią »


 

 



Nowe wyniki testów dla izolacji dachów płaskich »


W przypadku obiektów przemysłowych jednym z kluczowych problemów projektowych jest (...)
czytaj dalej » 


Izolacje techniczne bez tajemnic - cykl poradnikowy dla projektantów »

Fasady niepodszyte wiatrem - jak to zrobić »

Ocieplenie bez mostków termicznych? Jak to zrobić »

 


Ocieplenie matami refleksyjnymi - czy to się opłaca »

Nowe unijne ograniczenia emisji spalin »

Istotna zaleta mat refleksyjnych to ich całkowita odporność na zmieniające się w budynku warunki wilgotnościowe. To, co przy wełnach mineralnych stanowi zasadniczy problem (...) czytaj dalej »
 
Komisja Europejska zaproponowała nowe cele w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych jako (...) czytaj dalej »

 


Na czym polega progres na rynku izolacji »


Wyznacza kolejne standardy na rynku, dzięki zwiększonej (...) czytaj dalej »

 


Nowe rozwiązania z dziedziny efektywności energetycznej są już obecne na rynku »

Jak poprawnie projektować dach skośny »

Według badań straty ciepła w 80% są spowodowane przez niewłaściwe ocieplenie budynków (...) czytaj dalej »
 
Poddasze pod dachem skośnym daje spore możliwości adaptacji do celów użytkowych, zarówno podczas budowy domu, jak i w przypadku przestrzeni już istniejących (...) czytaj dalej »

 


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Niczuk Metall Niczuk Metall
Warto współpracować z najlepszymi! Niczuk Metall jest firmą z tradycjami opartą wyłącznie na polskim kapitale . Doświadczenie,...

Rząd i samorządy w walce ze smogiem

Ministerstwo Środowiska stawia na kompleksowe rozwiązania dotyczące poprawy jakości powietrza, mające na celu wyeliminowanie niskiej emisji. W tej kwestii rząd i samorządy powinny ze sobą...

Efektywna izolacja attyk i balustrad

Firma Schöck stworzyła nowy łącznik Isokorb typu AXT, który stanowi efektywną i trwałą termoizolację attyk oraz balustrad.
Zamów bezpłatny newsletter!
Najnowsze informacje na Twoją skrzynkę
Jak poprawnie projektować dach skośny?

Jak poprawnie projektować dach skośny?

Dachy skośne to newralgiczne elementy budynku, gdyż wymagają spełnienia całego szeregu wymagań projektowych. Przyjrzyjmy się kilku z nim, na początek – poprawnej...
1/2017

Aktualny numer:

Izolacje 1/2017
W miesięczniku m.in.:
  • - Nowoczesne rozwiązania współczesnych okien
  • - Dylatacje w systemach ETICS
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.