Pobierz pełny numer IZOLACJI

Pełny numer IZOLACJI 6/2018 [PDF]

możesz pobrać BEZPŁATNIE - po prostu ZAREJESTRUJ konto w portalu

Diamenty polskiej infrastruktury 2015

Autostrada A4, odcinek Tarnów-Dębica
Autostrada A4, odcinek Tarnów-Dębica
GDDKiA

19 lutego w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się szósta edycja Konferencji "Infrastuktura Polska" z udziałem liderów najważniejszych spółek z branży infrastruktury. Wydarzenie zakończyło się galą i rozdaniem nagród - "Diamentów polskiej infrastruktury".

Przedstawiciele inwestorów, wykonawców i administracji rządowej po raz kolejny spotkali się, by dyskutować na temat kondycji polskiej infrastruktury, która w ostatnich latach rozwijała się niezwykle dynamicznie. Uczestnicy konferencji podsumowali również dokonania minionego roku w infrastrukturze oraz efekty współpracy sektora publicznego i prywatnego.

Przeczytaj: Projekt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 w konsultacjach

W dyskusjach panelowych z udziałem liderów m.in. sektora drogowego i kolejowego często pojawiał się postulat wzmacniania i poprawiania współpracy z głównym zamawiającym. Debata z udziałem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, pani Ewy Tomali-Boruckiej, daje nadzieję, że zarówno ze strony formalnej, jak i praktyki postępowania, procedury związane z inwestycjami infrastrukturalnymi będą zmieniać się w kierunku jakiego oczekuje rynek.

Paneliści dużą część dyskusji poświęcili finansowaniu inwestycji i wykorzystaniu środków płynących z funduszy UE.

"Jeżeli popatrzymy na statystykę, to nigdy nie uda nam się dogonić zachodnich krajów Unii w przypadku całej infrastruktury. Przez 7 następnych lat powinniśmy skupić się na tym, żeby środki unijne, o 25% wyższe, wykorzystać nie tylko na zbudowanie infrastruktury, tylko na to, by firmy działające w Polsce, nie tylko polskie, mogły się rozwijać. Firmy, które chcą swoje środki reinwestować w Polsce i tworzyć miejsca pracy" - wskazywał Dariusz Blocher, prezes Budimex.

Co prawda w Polsce największą uwagę wciąż poświęca się rozbudowie sieci dróg, w unijnych trendach coraz silniej pojawia się kwestia inwestycji w kolej. Uczestnicy dyskusji o kondycji polskiej kolei przedstawiali wiele postulatów dotyczących modernizacji tego sektora.

Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych PKP CARGO mówił o trudnościach związanych z inwestycjami modernizacyjnymi, ale również o korzyściach, które one przyniosą:

"Dzisiaj głównym problemem polskiej kolei, wszystkich przewoźników, jest bardzo silny brak przewidywalności. Oczekujemy, że wraz z postępującym procesem rewitalizacji torów i dostosowaniem ich do potrzeb transportu, pojawi się możliwość ograniczenia zasobów i poprawienia oferty skierowanej do klientów. Mniej zasobów, mniej wagonów do przewiezienia tej samej ilości ładunku oznacza niższe koszty i bardziej konkurencyjną ofertę. Konkurencyjnej w stosunku do transportu drogowego."

Tegorocznej, szóstej edycji konferencji, towarzyszył konkurs dla najlepszych podmiotów infrastruktury. Podczas wieczornej gali po raz pierwszy wyróżniono za szczególne osiągnięcia w branży spółki i liderów infrastruktury na rynku polskim. "Diamentami Polskiej Infrastruktury" Kapituła konkursu nagrodziła najlepsze podmioty sektora w 8 kategoriach.

Laureatem w kategorii "Top Executive" jednogłośnie wybrany został Dariusz Blocher, prezes zarządu Budimex. Za CSR nagrodzono spółkę Skanska, najlepszym podmiotem finansującym był według Kapituły PKO BP. Za efektywność w zarządzaniu nagrodzono PKP Cargo. W kategorii Lider Innowacji nagrodę otrzymały Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe BIEŻANÓW. 

Bardzo dobrą współpracę między zamawiającym a wykonawcami doceniono przyznając nagrodę w kategorii "Inwestycja Roku" - były to wspólne działania Strabag, Budimex i GDDKiA, które zrealizowały odcinek A4 Dębica-Tarnów.

W tej kategorii wyróżniono także PKP S.A. za realizowany przez spółkę program odbudowy i renowacji dworców kolejowych. Inwestorzy i wykonawcy dzięki efektywnej współpracy zrealizowali inwestycję o istotnym znaczeniu dla rozwoju polskiej infrastruktury.

"Wyróżnienie, które otrzymaliśmy w konkursie jest dla nas bardzo ważne. Po raz kolejny zostaliśmy docenieni - tym razem nie tylko przez podróżnych, którzy cieszą się z przebudowanych dworców, ale również przez ekspertów. Z pewnością będziemy kontynuować program modernizacji obiektów kolejowych. W tym roku na inwestycje z tym związane zamierzamy przeznaczyć ok. 350 mln zł" - mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A, który odebrał nagrodę.

Zobacz też: Stacja Warszawa Zachodnia do zmiany

W obszarze doradztwa nagrodę otrzymały firmy SKS Legal oraz EY. Za Projekt Roku uznano Transprojekt Gdański, za przeprawę mostową przez Wisłę k. Kwidzyna oraz realizację Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

W kategorii "Lider Innowacji Roku 2014" za wkład w innowacyjność oraz rozwój nowych technologii dla infrastruktury drogowej i przemysłowej, a w szczególności za zastosowanie i rozwój nowatorskiego rozwiązania, jakim jest beton wałowany nagrodzono firmę Lafarge.

W ubiegłym roku Lafarge zastosował technologię betonu wałowanego do budowy placu manewrowego w Opocznie o powierzchni 10 tysięcy metrów kwadratowych. Jest to największy obiekt w Polsce wykonany w tej technologii.

Do wytworzenia mieszanki betonowej w Opocznie wykorzystano wyłącznie materiały Lafarge. Na ich bazie doradcy techniczni z Lafarge zaprojektowali mieszankę, która świetnie sprawdziła się w praktyce.

Technologia betonu wałowanego jest wykorzystywana przede wszystkim do budowy dróg lokalnych, placów postojowych i manewrowych oraz na podbudowy pod nawierzchnie autostrad i dróg ekspresowych. Przewaga dróg z betonu wałowanego nad asfaltowymi to:

  • niższy koszt realizacji,
  • krótszy czas wykonania,
  • niskie koszty utrzymania przez podwyższoną trwałość,
  • łatwe wykonanie (bez konieczności zastosowania specjalistycznego sprzętu),
  • większe bezpieczeństwo (brak kolein) i jasna nawierzchnia.
DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA – kliknij tutaj »

"Beton wałowany łączy w sobie trwałość tradycyjnych nawierzchni betonowych z łatwością układania nawierzchni asfaltowych. Technologia ta przeznaczona jest przede wszystkim do sieci dróg gminnych oraz utwardzania duktów leśnych, ale znajduje również zastosowanie przy budowie dróg dojazdowych i serwisowych towarzyszących budowie dróg ekspresowych i autostrad. Beton wałowany to rozwiązanie perspektywiczne, dlatego staramy się je propagować i mamy nadzieję, że zrewolucjonizuje podejście władz lokalnych do budowy optymalnych kosztowo i trwałych dróg oraz placów" - powiedział Łukasz Marcinkiewicz, kierownik marketingu segmentu Infrastruktura w Lafarge.

Partnerem strategicznym konferencji „Infrastruktura Polska 2015” zorganizowanej przez Executive Club była firma Budimex, a partnerami głównymi PKP Cargo oraz Doka. Honorowy patronat nad konferencją objęło Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie


Najlepszy system stropowy?


Betonowe stropy można produkować na różne sposoby – z betonu przygotowanego na placu budowy lub w fabryce, gdzie panują kutemu optymalne warunki. ZOBACZ »


"Wirtualne malowanie" - wykonaj sam symulację online »

Dobierz najlepszy materiał izolacyjny »

Obok wiedzy na temat produktów, równie istotna jest znajomość technologii, którą... czytaj dalej » Niski poziom ochrony cieplnej generuje wysokie koszty utrzymania budynku, stanowiące duże obciążenie budżetu... czytaj dalej »


Zgarnij bony o wartości 100zł. Zobacz jak »

Jak dobrać posadzkę do obiektu?

3 kroki do Super CashBack
czytaj dalej »

Wybierz posadzkę, która będzie funkcjonalna i łatwa w czyszczeniu... czytaj dalej »

Czym skutecznie zaizolować fundament?

Zadaniem hydroizolacji jest zablokowanie dostępu wody i wilgoci do wnętrza obiektu budowlanego. Istnieje kilka rodzajów izolacji krystalizujących, a ich znajomość ułatwia zaprojektowanie i wykonanie szczelnej budowli. czytaj dalej »

 


Jak zapewnić trwałość mocowania elewacji?


Wsporniki przejmują ciężar muru i za pomocą zabetonowanych szyn kotwiących lub kotew przekazują go na ścianę nośną... ZOBACZ »


Płynne membrany poliuretanowe - gdzie je stosować?

Uszczelnianie obiektów inżynieryjnych - jak to robią specjaliści?

Siła związania do podłoża przekraczająca 20 kg/cm2, wysoka odporność na niszczące czynniki eksploatacyjne...
czytaj dalej »

Jak prawidłowo chronić ściany fundamentwe i zapewnić gwarancję żywotności obiektu? czytaj dalej »

Jak wykonać trwałe posadzki?

Jakich technologii oraz materiałów użyć do wykonania podłóg przemysłowych, naprawy betonów lub przeprowadzenia renowacji posadzek?  czytaj dalej »


Dowiedz się więcej o hydroizolacji dachów »

Chcesz ograniczyć straty ciepła z budynku? Zobacz »

Dostarczamy innowacyjne systemy hydroizolacji oraz pokryć dachowych, mające na celu zmianę sposobu życia i pracy naszych klientów... czytaj dalej » W obecnych czasach rosnące ceny energii cieplnej i elektrycznej skłaniają do analizy strat ciepła w budynkach mieszkalnych. Jedynym sposobem ograniczenia kosztów jest... czytaj dalej »

Jak mocować elewacje wentylowane?


Jak w realnych warunkach zachowują się różne systemy mocowań elewacji wentylowanych? ZOBACZ »


Fakty i mity na temat szarego styropianu »

Jak zabezpieczyć rury przed stratami ciepła?

Od kilku lat rośnie popyt na styropiany szare. W Niemczech i Szwajcarii większość spr... czytaj dalej » Czym powinieneś kierować się przy wyborze odpowiedniej izolacji rur? czytaj dalej »

Innowacyjny system kompozytowych wzmocnień konstrukcji »


W przypadku gdy temperatura przekroczy temperaturę zeszklenia, wówczas żywica nie jest... ZOBACZ »


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników portalu Izolacje.com.pl... dowiedz się więcej »
Alpha Dam Alpha Dam
O FIRMIE Alpha Dam Sp. z o.o. produkuje od ponad 10 lat profesjonalne materiały wodochronne i przeciwwilgociowe dla budownictwa.  Do 2008...
9/2019

Aktualny numer:

Izolacje 9/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Nowoczesne rozwiązania elewacyjne
  • - Jakość wykonania izolacji z szarego styropianu
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright @ 2004-2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl

.